Rastat päässä yli 10v. Kysyttävää?
Kommentit (41)
[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 20:02"]
Miksi ihmeessä rastoista tulee mieleen täit? Mä tunnen muutaman tyypin, joilla on ollut rastat yli 10 vuotta, enkä kehenkään heistä liittäisi asioita likaisuus, epähygienia, epätasainen luonne, junttius tai huumeet...
[/quote]Juurkin likaisuuden ja junttiuden voi liittää edes näkemättä ihmistä. Hyi olkoon.
En käsitä miksi joku haluaa sellaisia päähänsä, mielummin vetäisi kaljuksi. Suorastaan epäsiisteyden ja rumuuden huippu. Varsinkin suomalaisille ne ei sovi.
Eikö ne homehdu, kesähelle, märät rastat....? Hautoo päässä kosteutta kuumalla ilmalla? Eikö niihin pesiydy punkkeja, esim pölypunkkeja?
Ulottuvat lapaluiden alaosa-häntäluu-akselille. Latvoja olen siistinyt ehkä 1-2 kertaa vuodessa, ja jokunen yksittäinen päätynyt matkustellessa ja ystävyyssuhteita solmiessa jäähyväislahjaksi jonnekin päin palloa :)
Takut lyhentää tukkaa aina, ja kasvatus on hitaampaa - niin myös minulla. Toisaalta hiuksen elinikä ei ole määräilemässä kuontalon pituutta, vaan voi kasvattaa vaikka muille jaettavaksi :)
Onko sulla mitään vinkkejä miten saisin irtohiukset omien takkujeni sisään? Pidätkö sun hiuksia kiinni (millä tavalla?) vai auki?
eikö ole tullut ikinä kyllästymisen tunnetta? mulla oli upeat, peppuun ylettyvät rastat mutta leikkasin ne pois :( nyt kaduttaa mutta toisaalta ei, on ihana tehdä kampauksia mitä en ollut voinut tehdä vuosiin :) ja oli leikkaamisen taustalla vähän sekin, että koin olevani liian vanha niihin. silti ihailen kaikkien näkemieni takkupäiden hiuksia olivat sitten vanhoja tai nuoria... voi tätä vaikeutta! :D
Voisitko avata ne halutessasi tavalliseksi tukaksi? Olisiko se mahdollista toteuttaa, vai ovatko hiukset niin huopuneet, ettei avaaminen ole mahdollista?
Voi ihan hyvin leikata. Miksei voisi?
Makuja on monia eikä sille voi mitään. Jollekin toiselle kaljusta tulee mieleen natsit, syöpäpotilas tai lesbo (naisilla), ja pitää sitä pahempana kuin mielikuvaa, joka tulee rastapäästä. Joku toinen taas tuomitsee ihmisen pinnalliseksi pissikseksi vaikkapa hiustenpidennyksen takia. Sellaista hiustyyliä ei olekaan, joka ei jossain toisessa ihmisessä voisi mahdollisesti aiheuttaa ylipäätään jotain mielikuvia, myös negatiivisia. Voihan sinullakin olla sama hiustyyli kuin jollain ihmisellä, joka on aikoinaan ollut koulukiusaaja. Jossain.
Kyllä, rastat voivat homehtua - mikäli laiminlyöt hygieniasi todella pahasti. Tosin silloin voi elämässä olla vähän muitakin ongelmia... Jos pesee hiuksensa normaalisti, ei tunge vahaa/hiusväriä ym. päähänsä jatkuvasti ja huolehtii kuivauksesta (varsinkin ennen kuin laittaa ponnareita, hattuja tms.) ja ylipäätään käyttää tervettä järkeä on homeet ym. ongelmat hyvin epätodennäköisiä.
Irtohiuksiin ei valitettavasti ole oikein muuta hyvää konstia kuin aika eli irtohiusten kasvaminen niin pitkiksi, että ne pakostakin tarttuvat juurikasvuun. Huovuttumista voi jouduttaa nukkumalla löysä villapipo päässä ja hieromalla sillä päänahkaa. Jotkut käyttävät huovutusneulaa, itse suosittelisin varovaisuutta sen kapineen kanssa, sillä se voi myös katkaista hiuksia lisää. Pese myös riittävän usein, jotta päänahan rasva ei vaikeuta prosessia. Töihin solmin hiukset kangaspannan avulla taakse turvallisuussyistä, ja juhliin/baariin ym. tilaisuuksiin tykkään tehdä hienompia kampauksia. Muuten annan liehua ihan vapaana vaan, paljon mukavampaa :)
Hetkittäin tietty kyllästyttää, mutta sama se on kuin muidenkin hiustyylien kanssa. Pitkällä juoksulla katsottuna olen kuitenkin erittäin tyytyväinen. Ja saahan lokseihinkin vaikka mitä kampausta/muutosta. Minusta ikä ei ole oleellinen asia jos ajatellaan miltä ihmisen pitäisi näyttää, ystävät ja sukulaiset naureskelee jo valmiiksi että tulen olemaan sellainen harmaantunut rastamummo eläkeläisenä :)
Takkuja ei ole pakko leikata jos haluaa ne pois, voi myös avata. Vaatii todella hyvän hoitoaineen (tai mielellään kookosrasvaa tms. öljyä), tiheän kamman, paljon aikaa ja kärsivällisyyttä... Mutta kyllä se on mahdollista ja monet tekevätkin niin.
varmaan ihan kivat, ei haittaa, mulla aloi naurattaa sana liehua, näen rastat ennemmin pökkelöinä jotka eivät voi liehua =)
Monestiko on ventovieras tullut kysymään että "oisko midist? tietoo mistään?"
" Kyllä, rastat voivat homehtua - mikäli laiminlyöt hygieniasi todella pahasti. Tosin silloin voi elämässä olla vähän muitakin ongelmia... Jos pesee hiuksensa normaalisti, ei tunge vahaa/hiusväriä ym. päähänsä jatkuvasti ja huolehtii kuivauksesta (varsinkin ennen kuin laittaa ponnareita, hattuja tms.) ja ylipäätään käyttää tervettä järkeä on homeet ym. ongelmat hyvin epätodennäköisiä."
Istuin juuri perjantaina bussissa yhden miesrastapään takana ja pesemättömän hiuspohjan haju tuli seuraavaan penkkiriviin asti. Aika ällö haju, muuten : (
Voin hyvin kuvitella, yök. Joskus saanut itsekin sellaisen eteeni bussiin, tosin suoratukkaisen.
Täit ovat loisia, ja suurin osa tartunnan saaneista ei ole rastapäitä - johtuen siitä, että suurimmalla osalla ihmisistä ei ole rastoja. Lasimaiset piikkisuorat luomuhiukset eivät siis suojaa loisilta. Kannattaa muuten tutustua tarkemmin parasiitteihin eli loisiin. Niitä on kaikilla, myös täällä Suomessa, vaikka tropiikissa lajeja on toki enemmän. Miten olisi talipunkki? Sinunkin naamasi on niitä täynnä. Vaikka pitäisit lapsesi kaljuina hygieniasyistä, voit saada heiltä kihomatotartunnan. Pienet tahmasormet vievät sen suolistoon sormiensa avulla.
Kannattaa muuttaa kuplaan, jos pelkää parasiitteja. Toisaalta taas liika steriiliys ei aktivoi immuniteettijärjestelmää, ja kehittyy autoimmuunisairauksia (kuten diabetes ja MS-tauti ja allergiat). Eli pieni epähygieenisyys on vain hyvästä. Kuten paljain jaloin kävely. Rastat eivät ketään tapa, mutta piilolinssi voi viedä jo näön (voi esim. altistaa ameeballe). Myös trikomonas on loinen. Seksi on itse asiassa vaarallista, suosittelisin pidättyväisyyteen.
Hiuksesi mahtavat olla likaiset. Hyi.
Pesemättömyyden haju on hyvin yleinen nykyään. Sama haju kuin huonosti hoidetuissa rastoissa on monilla vaatteissa. Yleensä kyseessä on mielenterveysongelmainen ihminen, joka ei välitä hygieniasta, tai runsaasti hikoileva ylipainoinen ihminen. Mutta on myös tavallisia nuoria perheitä, joissa ei osata pestä vaatteita. Esim. taloyhtiön kuivausrumpu täytetään äärimmilleen. Ei kuivu. Ja sitten nämä kylmässä vedessä pestyt ja puolimärät vaatteet työnnetään kaappiin. Haisevat taatusti. Myöskään hometaloissa asuvat eivät huomaa, miten kammottavilta vaatteet saattavat haista.
Jännä näissä hajukeskusteluissa, miten hyökätään rastapäitä vastaan. Kuitenkin suurin osa lemuajista on ihan muita. Inkontinenssistä kärsiviä, jotka eivät tajua vaihtaa housujaan. Tupakoijia. Hajuveden käyttäjiä. Alkoholisteja. Asunnottomia. Muuten vain toistaidottomia. Koiran omistajia (pahimmillaan koko kämppä ja kaikki siinä olleet ihmiset ja tavarat haisevat). Itse saan astmaoireita tupakasta, hajuvesistä, vanhasta virtsasta, koirasta. Pienen tunkkaisuuden kyllä kestän, mutta joudun pakenemaan kadulla tupakoijia ja hajuveden käyttäjiä julkisissa tiloissa ja liikennevälineissä. Joten miettikää te asennevammaisetkin omia hajujanne. Todennäköisesti lemuatte täydellisistä hiuksistanne huolimatta.
Mulla on ollut rastat yli 10 vuotta!
Kun pienenä ekan kerran näin tämmöisen hiustyylin niin tiesin että se on mun juttu. Ja hienot on jo pyllyyn asti kasvaneet!
Tekee kyllä hyvää lukee kommentteja joissa rehellisesti arvostellaan, en oo ajatellut ällöttäväni monia mut niin se taitaa olla :D mulla on muutama juuri sellainen paksu pötkyläkin tuolla niskassa!
Itse vaan tykkään niin siks on näinkin kauan päässä pysyneet.
Mahtaako aloittajalla olla vielä takut päässä, tämä näyttää olevan vanha keskustelu..
Ne pitää pestä! Hirveän hajuisia on useimmat rastapäät.
*35cm