Apua, pitääkö kummeja muistaa jouluisin???!?!?
Nyt paljastan tyhmyyteni, moukkamaisuuteni. Me ei olla tehty sitä ikinä. Kortit annettu ja siinä se.
Olenkin nyt miten pahasti rikkonut kirjoittamantonta sääntöä???
Taitaa tulla hoppu vielä huomenna mennä ostamaan joku pieni juttu lapsen kummille pakettiin mukaan (Käykö suklaalevy? Konvehtirasia? Joku spessu kahvi??). Huomenna täytyy paketti saada postin matkaan.
Kommentit (26)
Tottakai pitää muistaa jollain pienellä lahjalla. Kummithan on luultavasti aika tärkeitä ihmisiä sun elämässä. On törkeää ajatella ,että ei sille enää tarvi mitään lahjaa antaa kun nyt se hoitaa lahjomisen koska on KUMMI.
Kummit eivät ole pelkkiä lahja-automaatteja, vaan myös tuntevia ihmisiä.
Teidän sukulaisia tai ystäviänne, jotka käyttävät oikeasti aikaansa ajatellen teidän lapsenne hyvinvointia. Kyllä heitä jotenkin kuuluu muistaa.
On moukkamaista olla muistamatta. Jollain pienellä asialla, kuten pyyhe, viinipullo, suklaa yms... Tai sitten vastavuoroisesti ostaa kummin lapselle/lapsille jotain pientä
Me ollaan jokavuosia muistettu lasten kummeja jollain tavalla. Nyt kun lapset on jo vähän isompia (3- ja 6-vuotiaat) niin parina vuonna olemme tehneet jotain pientä (järkevää) itse. Viime vuonna tehtiin glögiä ja muffinseja, tänä vuonna namikulhot ja tuikkualuset. Hölmöltä tuntuisi olla antamatta mitään, sillä kummit on meidän lasten ja aikuisten elämässä säännöllisesti mukana, ei ainoastaan sitä varten että antaisivat lapsillemme lahjoja.
Kummilta jopa pyydetään jotain tiettyä lahjaa kummilapselle mutta sitten kummille ei itse annettaisi mitään? :D Aika moukkamaista minun mielestäni. Ei se kummi mikään lahja-automaatti ole. Törkeää ajatella että kummille ei tarvitsisi antaa vastavuoroisesti mitään vaikka hän antaa joka merkkipäivänä jotain.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 19:59"]
Kummilta jopa pyydetään jotain tiettyä lahjaa kummilapselle mutta sitten kummille ei itse annettaisi mitään? :D Aika moukkamaista minun mielestäni. Ei se kummi mikään lahja-automaatti ole. Törkeää ajatella että kummille ei tarvitsisi antaa vastavuoroisesti mitään vaikka hän antaa joka merkkipäivänä jotain.
*muokkaus: Olipa joku ehtinyt ennen minua kirjoittaa melkein samalla tavalla :D
[/quote]
Mä oon ainakin tosi loukkaantunut kummilapseni äidille ja isälle, kun eivät enää pidä minuun mitään yhteyttä eivätkä tule käymään. Eivätkä muista jouluna mitenkään.
Montakohan ystävyyssuhdetta on mennyt rikki kun vanhemmat eivät arvosta kummeja muuta kuin lapsensa lahjojina.
Tai ainakaan osoita sitä. Kummi on niinkuin itsestäänselvyys.
Se loukkaa mua.
Täh, tottakai ostetaan kummillekin jokin lahja! Tosin me ollaan valittu kummeiksi läheisiä ystäviä ja sisaruksiamme, joille muutenkin ostaisimme lahjan.