Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua, pitääkö kummeja muistaa jouluisin???!?!?

Vierailija
15.12.2013 |

Nyt paljastan tyhmyyteni, moukkamaisuuteni. Me ei olla tehty sitä ikinä. Kortit annettu ja siinä se. 

Olenkin nyt miten pahasti rikkonut kirjoittamantonta sääntöä???

Taitaa tulla hoppu vielä huomenna mennä ostamaan joku pieni juttu lapsen kummille pakettiin mukaan (Käykö suklaalevy? Konvehtirasia? Joku spessu kahvi??). Huomenna täytyy paketti saada postin matkaan.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai pitää muistaa. Itse olen ostanut keittiöpyyhkeen, kukan, suklaata, viinipullon, kynttilöitä, tms

Vierailija
2/26 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti, tunnen itseni ihan perin juurin moukaksi. 

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukortti on just hyvä. Minä en ainakaan mitään krääsää halua.

Vierailija
4/26 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai, varsinkin jos kummi laittaa lapselle lahjoja.

Vierailija
5/26 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama onko kummi tai posteljooni, jos joku antaa teille lahjan, sun kuuluu antaa vastalahja.

Vierailija
6/26 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tarvii! Kortti on kiva.

Vierailija
7/26 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin muistan omia kummejani, kuuluu ns. hyviin tapoihin, mutta en tee siksi vaan siksi että HALUAN muistaa kummejani! Ovat olleet minulle ns. tärkeitä ihmisiä lapsuudessa, ja edelleenkin :)

Vierailija
8/26 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kummi anna vanhemmille lahjaa, vaan lapselle, ja sen saatuaan lapsi soittaa tai kirjoittaa kummeille ja kiittää.

Vierailija
9/26 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut oman kummilapseni vanhemmilta yleensä kortin ja lapsen koulukuvan. Ne riittävät paremmin kuin hyvin :)

Vierailija
10/26 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 19:14"]

Ei kummi anna vanhemmille lahjaa, vaan lapselle, ja sen saatuaan lapsi soittaa tai kirjoittaa kummeille ja kiittää.

[/quote]

Samaan taloon tulee ja lapset nyt harvoin muutenkaan ostelee lahjoja edes vanhemmilleen, silti isä vie vaikka äitienpv. lahja ostoksille.

Vierailija
11/26 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin useamman lapsen kummina myönnän, että on kiva saada joku pikku juttu jouluna. Ostan kummilapsilleni mielelläni synttäri- ja joululahjat ja muistan heitä muutenkin. Minun muistamisen ei tarvitse olla iso: kortti ja vaikka lapsen koristelema kynttilä on tosi hyvä, kuten myös suklaalevy- tai rasia, pieni kukka tms. Mielellään tietenkin jotain katoavaa, mutta vaikka itse askarreltu kynttilänjalkakin on ihana :)

Jos en mitään saa niin en sitä kummilapsilleni "kosta". He kun ovat vielä sen verran pieniä, että vanhemmat hoitavat minun muistamiseni.

Vierailija
12/26 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yleensä mjuistanut mutta tänä vuonna poikkeus kun on mennyt rahaa aika paljon ja iso lasku tulossa keväällä. Pitäisi ostaa televisio, nahkasohva jne.

Vierailija
13/26 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tätä materiaalista joulua! miksi oi miksi pitää joka paikkaan tunkea kaikille lahjoja? kummille, enpä oo hullummasta kuullutkaan. Meillä kummia kiitetään ja ollaan yhteyksissä ja nähellään mutta en ala mitään lahjoja hänelle raahamaan! Ja olen sanonut, että lapselle ei tarvitse tuoda lahjaa, mutta saa tuoda jos haluaa. Joskus tulee, joskus ei.

Vierailija
14/26 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kuusi kummilasta, ja vain yhden vanhemmat ostavat meille lahjan. Se on minusta noloa, ja toivoisin, että eivät ostaisi. Tulee sellainen olo, että heillekin pitäisi jotain perheenä ostaa.

Vierailija
15/26 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 19:18"]Minulla on kuusi kummilasta, ja vain yhden vanhemmat ostavat meille lahjan. Se on minusta noloa, ja toivoisin, että eivät ostaisi. Tulee sellainen olo, että heillekin pitäisi jotain perheenä ostaa.

[/quote]

Ja jatkan vielä, että kun on neljä lasta, kuusi kummilasta, sukulaiset ja puoliso, lahjoja ostettavaksi on jo aika monelle ilman niitä kummejakin.

Vierailija
16/26 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on mukavaa, jos kummia muistetaan jotenkin. Lapsen kuva esimerkiksi on kiva. Vanhemman lapsen kiitosviesti on hyvää käytöstä.

Vierailija
17/26 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan yhteensä neljän lapsen kummeja. Saadaan koulukuvat, joskus joku piirustus. Silloin kun ne on sopivassa iässä alan vihjailla että vitsi mun pannulaput on huonossa kunnossa ja kyllä lintulauta olis kiva. Mutta siis, en ole odottanut että kummilasten vanhemmilta tulis mitään lahjoja, eikä lapsiltakaan niin kauan kuin ne uskoo joulupukkiin.

Vierailija
18/26 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan omille eläkkeellä oleville kummeilleni joulukortin.

Omien kummilapsieni kohdalla ajattelen, että parasta "muistamista" on se, että ollaan kummilapsien vanhempien kanssa vastavuoroisesti yhteyksissä ja hoidetaan myös aikuisten välistä ystävyyttä tapaamalla muulloinkin kuin vain lapseen liittyvissä asioissa. Joulukortti muistamisena tai jokin lapsen tekemä piirros on muuten vallan riittävä.

Vierailija
19/26 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummit valitaan ystäväpiiristä. On luontevaa muistaa ystäviä syntymäpäivinä,  jouluna jne. Samoja ihmisiä muistettiin jouluna jo ennen kuin oli lapsia ja ystävät olivat kummeja. 

Miltä marketin kassalta ap on lapsilleen kummit nakittanut?

Vierailija
20/26 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 19:38"]

Kummit valitaan ystäväpiiristä. On luontevaa muistaa ystäviä syntymäpäivinä,  jouluna jne. Samoja ihmisiä muistettiin jouluna jo ennen kuin oli lapsia ja ystävät olivat kummeja. 

Miltä marketin kassalta ap on lapsilleen kummit nakittanut?

[/quote]

Meillä ei ennekään ole muistettu kuin kortilla ja käyty vaikka kylässä. Miksi pitää olla kaikki niin materiaalista ja aina pitäisi olla ostamassa jollekin jotain?!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi