Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä miksi ihmiset maksaa ylimääräisistä tv-kanavista

Vierailija
15.12.2013 |

Mä en oikeasti ymmärrä, miten on joku kehuskelun aihe, että maksaa jostain ylimääräisistä tv-kanavista. Kun menee tuttavien luo, usein ensimmäisiä asioita, joita he sanoo, on tvn tuumakoko ja sieltä näkyvien kanavien määrä. Kun on se ja tämä ja tuo kanavapaketti.

Meillä näkyy kaapelitvn yleisessä jakelussa olevat tv-kanavat. Hotelleissa olen näitä maksukanavia seurannut. Sieltä tulee ihan samat sarjat ja elokuvat, mitä yleisiltäkin kanavilta. Ja sitten tuhottomasti Ö-luokan leffoja ja jotain surkeasti tehtyjä pilipalidokumentteja.

Miten kukaan ehtii katsomaan enemmän ohjelmia, kuin mitä tulee noilta yleisiltä kanavilta? Yleltäkin tulee joka ilta useampia mielinkiintoisia dokumentteja, enkä itse ehdi/huvita katsoa tvtä edes joka päivä, paljon hyvääkin jää näkemättä.

Eikö nuo ylimääräiset tv-kanavat ole rahanhaaskausta? Ennemmin ostan silläkin rahalla kirjan. Tai annan hyväntekeväisyyteen.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Tv:n katselu on lisäksi yleensä todella passivoivaa eikä tue hyvinvointia, joten en keksi yhtään järkevää syytä miksi sellaisesta pitäisi maksaa. Kaikista ällistyttävintä on lasten kanavapaketit - miksi kukaan vanhempi haluaa sellaisen karhunpalveluksen tehdä lapsilleen?

Vierailija
2/17 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, kukin tyylillään. Minä tykkään katsoa vanhoja Top Gear-jaksoja BBC Knowledgelta ja BBC Entertainmentilta, vanhoja iki-ihania leffoja TCM:ltä, Pientä taloa preerialla ja vanhaa kunnon Dallasia MTV Sarjalta, suloisia ja vähemmän suloisia kissaohjelmia (Too cute, My cat from hell) Animal Planetilta, vakavia ja vähemmän vakavia tiededokkareita eri Discovery-kanavilta ja vanhoja musiikkivideoita VH1:ltä, puhumattakaan snookerista Eurosportilta ja Formula 1 -kisoista MTV Maxilta. Jos ei ehdi livenä katsoa, pistää menemään boksiin ja katsoo sitten kun kerkiää.

Jos sinä haluat katsoa ohjelmia "halvoilta kanavilta", se on sinun oikeutesi. Minä maksan mielelläni kolmekymppiä kuussa mukavista ohjelmista, jotka oikeasti haluan nähdä. En ymmärrä, miten minun hupini voisi olla sinun lompakostasi pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun Keski-Euroopassa ja ilmaisia kanavia on yli 100. Suurin osa pelkkää paskaa, eikä maksukanavat ole sen parempia. Katson telkkaria todella vähän, eilen ensimmäisen kerran viikkoon :)

Vierailija
4/17 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan mtv3 totalin jääkiekon mm-kisoja varten, koska pelit on mukavampi katsoa ilman mainoskatkoja. Kolmekymppiä sinne tänne...

Vierailija
5/17 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikee muuten kattoo Valioliigaa. Hitto muutenkin mitä jeesustelua taas, " Yle Teemalta tulee parempaa ohjelmaa " ja tuo vakio " luen mieluummin". Saatanan hieno ihminen.

Vierailija
6/17 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maksaisi ellei olisi pakko maksaa taloyhtiön yhteisesti tilaamasta paketista. Ikinä en näitä ylimääräisiä kanavia katso, muutenkin enemmän tulee katsottua netin kautta sarjoja ja leffoja, uutiset ja muut asiaohjelmat löytyy ihan peruskanaviltakin.

Vierailija
7/17 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ymmärrä miksi kukaan maksaa kanavista. Meillä näkyy joitakin ylimääräisiä kanavia, mutta en muista mitä kanavia ovat (mies on ne ottanut koska haluaa nähdä tiettyjä urheilujuttuja ja samaan pakettiin kuuluu muitakin kanavia).

Mutta kyse on tietenkin siitä, mistä kukakin on kiinnostunut. Meillä näkyy leffakanaviakin, mutta ei niistä tule kun muutaman kerran vuodessa tallennettua joku leffa jonka joskus sitten katsoo. Mutta sellainen ihminen joka katsoo paljon leffoja, varmasti saisi paljonkin noista leffakanavista irti. Kai elän jonkin sortin "ruuhkavuosia", mutta aika harvoin minulla on aikaa katsoa leffaa, ja silloinkin kun on ns. "pari tuntia vapaata", niin paljon mielummin luen kirjaa leffan katselun sijasta.

Tiettyjä sarjoja katson, mutta pitkälti kyseiset sarjat olen hankkinut DVD-bokseina kotiin.

Kanavat eivät sinällään ole edes kovin kalliita, pari kolme kymppiä kuussa menee esim. itselläni kirjoihin joka kuukausi, itse asiassa paljon enemmänkin. Mutta noissa kanavissa, (kuten KAIKESSA muussakin!) se mikä on itselle ns. turhaa on parempi jättää "kaupan hyllylle" koska itselle tarpeettomasta on turha maksaa.

Vierailija
8/17 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes tiedä tv:mme tuumakokoa... Maksukanavat meillä on, kun leffateatteriin on niin pitkä matka, eikä ole lähellä vuokraamoa. Mies tykkää brittifutiksesta. Siinäpä ne syyt.

Vierailija
9/17 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 14:16"]

Vaikee muuten kattoo Valioliigaa. Hitto muutenkin mitä jeesustelua taas, " Yle Teemalta tulee parempaa ohjelmaa " ja tuo vakio " luen mieluummin". Saatanan hieno ihminen.

[/quote]

Itse en seuraa valioliigaa, vaan Serie A:ta ja kaikki pelit (lisäksi myös valioliiga, Bundesliga, Espanjan ja Ranskan liigat sekä Mestarien liiga) näkyvät ilmaiseksi suorana myös netin kautta. Jos siis ei kaipaa suomenkielistä selostusta.

Mutta jokainenhan maksaa siitä mistä haluaa, en ymmärrä miksi se ap:ta häiritsee..

Vierailija
10/17 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kyllä streamit mutta paljon mukavampi katsoa Maxilta. Ap nyt vaan on Parempi Ihminen kun ei tuhlaa Turhuuksiin.

Vierailija
11/17 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, kun yritin virittää samanlaista keskustelua, kuin nousi jonkun esittämästä toteamuksesta, että miksi joku viitsii maksaa mitään kirjoista ja ostaa niitä kotiinsa. Käänsin asian toisinpäin, miksi maksaa tv-ohjelmista?

Vierailija
12/17 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 15:33"]

Ei, kun yritin virittää samanlaista keskustelua, kuin nousi jonkun esittämästä toteamuksesta, että miksi joku viitsii maksaa mitään kirjoista ja ostaa niitä kotiinsa. Käänsin asian toisinpäin, miksi maksaa tv-ohjelmista?

[/quote]

Ostan minä kirjojakin ja jopa luen niitä. Olenkohan minä outo?

3

Vierailija
13/17 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhälle kaikki on kallista!

Vierailija
14/17 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua minäkään. Mutta katson muutenkin telkkaria ehkä pari kertaa vuodessa, on parempaakin tekemistä. Niinkuin nyt vaikka tämä av:lla surffailu ;)

Vierailija
15/17 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehee, mä ostan astrologisia luonnetulkintoja yms. kolmellakympillä kuussa :D Kun olen saanut tarpeekseni, kenties maksan tv-kanavista ja sen jälkeen voisin ostella kirjoja tai tilata naistenlehtiä. Tai käydä baarissa. On omat rahat!

Vierailija
16/17 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei toivottavasti ikinä tule olemaan niin paljon rahaa että haluaisin maksaa sohvalla makoilusta.

Vierailija
17/17 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika outoja kavereita ap:lla, jos kylään mennessä ensimmäisenä asialistalla on tv:n tuumakoon kertominen. Mun kaverit ainakin pyytää peremmälle, tarjoaa kahvit ja kyselee kuulumiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi