Mitä ihmettä tämän asumisen kanssa pitäisi tehdä?
Meillä on ihan kiva talo, mutta alue ei miellytä meitä. Täällä ei ole meille harrastusmahdollisuuksia ja koulut (yläkoulut) ovat varsin pahamaineisia. Emme millään osaa päättää, että jatkammeko asumista kuitenkin suht. nätissä talossa vaikkamuuten homma ei miellytäkään vai kokeilemmeko myymistä ja vaihdamme paremmalle alueelle...kenties heikonpaan asuntoon. Mitä sinä tekisit? Kiitos mielipiteestäsi!
Kommentit (13)
Vaihtaisin aluetta, jos ei viihdy..niin ei se hieno talo paljon auta=)
Eniten minua mietityttää se, että todennäköisesti joudumme laittamaan lisää rahaa (eli ottamaan lisää lainaa) päästäksemme paremmalle alueelle heikompaan taloon.
ap
Tässä ei ole muita kouluja järkevällä etäisyydellä.
ap
Muuttaisin. Ei se talon ulkomuoto sitten niin tärkeä. Olen itse käynyt pahamaineista yläastetta ja se oli helvettiä. Kiusaamista, vessaankaan ei uskaltanut mennä sen pelossa, että pää pestään vessanpöntössä. Poliisi kävi koulussa vähintään kerran viikossa. Rettelöitsijät tuhosi koulun parkkipaikalla opettajien autoja, koululaisten pyöriä ja mopoja. Seksuaalista häirintää. Oppitunnit meni kurin pidossa, sekopää-adhdt hyppi toisen kerroksen ikkunoista ulos, kun opettaja käänsi selkänsä luokalle kirjoittaakseen taululle. Koulu yritettiin polttaa. Naulakoihin ei uskaltanut jättää mitään, kaikki joko varastettiin tai tuhottiin....
Ihmisillä on niin eri tavoitteita asumisessa. Omasta mielestäni sijainti on tosi tärkeä, koska se vaikuttaa arkeen niin paljon. Mä siis tingin neliöistä, jotta sijainti mahdollistaa hyvät kävellen saavutettavat lähipalvelut ja harrastiamahdollisuudet.
Tinkisitkö 9 myös asunnon tasosta?
Fiksut lapset selviävät heikommassakin koulussa.
Mistä tiedät että on tingittävä "talon ulkonäöstä" jos muutatte paremmalle alueelle? Aina voi tehdä niinkin että ostaa heikommassa kunnossa olevan ja remontoi sitten mieleisekseen.
Ne realistisen hintaiset talot ovat sellaisia 70-luvun tasakattoisia taloyhtiöitä.....ja niissä ei voi ulkonäköön juuri vaikuttaa.
Paremmasta alueesta saa aina maksaa, joko sitten kalliimman asunnon muodossa, tai sitten tulee tyytyä pienenpään/huonompikuntoisempaan. Muutin eron myötä lasten kanssa pienempään asuntoon, mutta asuinalueesta en halunnut tinkiä. Rauhallinen alue ja hyvät koulut lähellä.
Nostan