Keksikää mulle hyväntekeväisyyskohde! t. VELA
Tuosta Jenni Räikkösen dissaamisketjusta tuli mieleeni, että olen etsintt jo pidemmän aikaa uutta hyväntekeväisyyskohdetta, jolle ryhtyä kuukausilahjoittajaksi. Olen vapaaehtoisesti lapseton 30+ vuotias kaupunkilaisnainen ja elän DINK-elämää. Tällä hetkellä kuukausilahjoituskohteitani ovat:
- Amnesty
- Unicef
- Suomen luonnonsuojeluliitto
Hyviä ehdotuksia?
Kommentit (17)
Eli ymmärsin, että lapsia ei saa olla hyväntekeväisyyskohteena, koska vihaat lapsia?
[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 12:30"]
Ottaisin lisää luonnonsuojelupuolen järjestöjä. Valtio (lue elykeskukset) eivät enää ehdi minimi miehityksellä hoitaa luontoasioita, joten järjestöjen rooli suurenee.
[/quote]
Mikä olisi hyvä kohde? ap
Naapurin yh:n lapsiperhe. Voisit avustaa joka kk esimerkiksi 100 eurolla.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 12:33"]
Eli ymmärsin, että lapsia ei saa olla hyväntekeväisyyskohteena, koska vihaat lapsia?
[/quote]
Näin vissiin AV-mammojen mielestä, kun tuota Jennin ketjua lueskelee. Itse kuitenkin lahjoitan myös Unicefille, joka käsittääkseni auttaa juurikin niitä lapsia. Palstamammojen mielestä tämä tietenkin on väärin... ap
Osta pala ikimetsää!
http://www.luonnonperintosaatio.fi/lahjoitukset/lahjakirjat
Kannattaa myös miettiä ihan lähipiiri läpi, avuntarpeessa olevia löytyy usein läheltäkin. Isovanhemmat, sisarukset, ystävät, lähipiirin lapset jne?
Somalit ja Romanian romanit tarvitsevat rahhaa!
Uupuneet suurperheelliset äidit, jotka kaipaavat lomaa.
Muahhah.
No vaikka Birdlife ja luontoliitto voisivat olla luontopuolen kohteita. Yksi hyvä kohde etsivä nuorisotyö, joka pyrkii estämään syrjäytymistä.
Lainaa rahaa!
Olen itse lainannut jo pari sataa euroa ja tama organisaation nayttaa toimivan hyvin.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 12:38"]
Osta pala ikimetsää!
http://www.luonnonperintosaatio.fi/lahjoitukset/lahjakirjat
Kannattaa myös miettiä ihan lähipiiri läpi, avuntarpeessa olevia löytyy usein läheltäkin. Isovanhemmat, sisarukset, ystävät, lähipiirin lapset jne?
[/quote]
Etsin nyt kohteita, join voisin alkaa kuukausilahjoittajaksi. Tuollaisia yjksittäisiä lahjoituksia tokii teen useita vuodessa. Minulla ei ole lähipiirissä ketään avuntarvitsijaa, sukuni on pieni ja hyvin raha-asiansa hoitanut. Samoin ystäväni ovat hyvin toimeentulevia. Yksi juoppo toki löytyy vanhemmasta ikäpolvesta, mutta jos hänelle alan lahjoittaa kuukausittain rahaa, kaikki tietää mihin se raha käytetään... ap
[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 12:44"]
Lainaa rahaa!
Olen itse lainannut jo pari sataa euroa ja tama organisaation nayttaa toimivan hyvin.
[/quote]
Tämän järjestön olin unohtanutkin! Kiitos vinkistä. ap
[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 12:43"]
No vaikka Birdlife ja luontoliitto voisivat olla luontopuolen kohteita. Yksi hyvä kohde etsivä nuorisotyö, joka pyrkii estämään syrjäytymistä.
[/quote]
Birdlife ottaa vastaan vain kertalahjoituksi (ks. aikaisempi viestini) ja luontoliitolta en löytänyt lahjoitustietoja ollenkaan. Näyttäisi enemmän olevan toimintapainotteinen järjestö, joka saa rahoituksensa jotenkin muuten kuin suoraan keräämällä kansalta. ap
No miksi et voi tehdä kuukausittain kertalahjoituksia noihin mainittuihin ikimetsään, birdlifeen jne..? Tai kerätä pottiin 12 kuukauden lahjoitukset ja antaa sen kerralla..?
[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 12:55"]
No miksi et voi tehdä kuukausittain kertalahjoituksia noihin mainittuihin ikimetsään, birdlifeen jne..? Tai kerätä pottiin 12 kuukauden lahjoitukset ja antaa sen kerralla..?
[/quote]
Koska haluan maksaa tasaisin väliajoin säännöllisesti. Ja koska kuukausilahjoitus on kaikkein tehokkain lahjoitusmuoto, jossa hallintokulut pysyvät alhaisina. ap
Ottaisin lisää luonnonsuojelupuolen järjestöjä. Valtio (lue elykeskukset) eivät enää ehdi minimi miehityksellä hoitaa luontoasioita, joten järjestöjen rooli suurenee.