Siskon mies on meille sukua
kaukaista tosin, mutta kuitenkin.
Eivät tienneet sitä tutustuessaan.
Kommentit (21)
Eipä mitään haittaa, jos on kaukaista sukua. Mun äitini ja isäni on seitsemännet serkukset myös, yhteinen esiäiti löytyy 1800-luvun alkupuolelta.
Ei haittaa. Mutta tuntuu oudolta..
No mun sisko ja miehen veli ovat naimisissa. En ole ymmärtänyt, että siinä on jotain kummallista.
Meilläkin isovanhemmat taitavat olla toistensa viidennet serkut. Hyvin kaukaista sukua siis. Suomessa näin taitaa käydä aika usein.
Suomessa on aika hankala löytää ihmisiä , jotka ei olisi toisilleen sukua ensimmäisen polven maahanmuuttajia lukuunottamatta. Mun siskon mies on hollantilainen ja silti sillä on yhteinen esi-isä meidän kanssa.
Mun isoäidin vanhemmat oli pikkuserkkuja. Tuo oli hyvin tavallista vielä ennen sotia kun ei kauheasti liikuttu kotipaikkakunnalta kauemmasa.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 23:33"]
Suomessa on aika hankala löytää ihmisiä , jotka ei olisi toisilleen sukua ensimmäisen polven maahanmuuttajia lukuunottamatta. Mun siskon mies on hollantilainen ja silti sillä on yhteinen esi-isä meidän kanssa.
[/quote]
Kyllä suomessa ennen vihkimistä vaaditaan sukupuu nähtäväksi :) En ymmärrä mikä ap:n ongelma on?
[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 23:35"]
[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 23:33"]
[/quote]
Kyllä suomessa ennen vihkimistä vaaditaan sukupuu nähtäväksi :) En ymmärrä mikä ap:n ongelma on?
[/quote]
Joo, mutta riitää, että siinä on tieto omista vanhemmista, ei isoisän isovanhemmista.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 23:11"]Eipä mitään haittaa, jos on kaukaista sukua. Mun äitini ja isäni on seitsemännet serkukset myös, yhteinen esiäiti löytyy 1800-luvun alkupuolelta.
[/quote]
tämä on varmaan se tavallisin tapaus; jos kaksi täysin suomalaista menee naimisiin, niin sukua ovat, vähintään seitsemännessä polvessa
No, saattaa olla, että minä ja mieheni olemme toisillemme myös jotain sukua, vaikka olemme kotoisin aivan eri puolilta Suomea. Mieheni äidin suku (en tiedä, kumman vanhemman puolelta, vai peräti molempien) ja äitini isän suku ovat kotoisin suht lähekkäin olevista kylistä.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 23:09"]
Oletteko Australiasta?
[/quote]
Hailuodosta.
No hei, Suomen laki sallii jopa serkusten avioliitot. Että jotkut seitsemännet pikkuserkut on aika kevyttä kamaa siihen nähden.
Me suomalaiset olemme niin pieni populaatio, että olemme tasan jokainen sukua toisillemme, kun tarpeeksi monta polvea mennään taaksepäin.
Kyllähän asian huomaa vaikka millä tahansa lentokenttällä missä päin maailmaa vain. Heti bongaat toisen suomalaisen. Niin samannäköisiä me ollaan. Hei vaan siis kaikille teille serkuille :D
No jos on tosi kaukaista sukua, ei niin väliä, eri asia jos olisi vaikkapa serkku..se on jo vastenmielinen ajatus.
Mä tiedän Suomessa yhden ensimmäisten serkkujenkin välisen avioliiton.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 11:06"]
Mä tiedän Suomessa yhden ensimmäisten serkkujenkin välisen avioliiton.
[/quote]
Yäk...
Mun mies on seitsemäs serkku eli meillä on yhteinen esi-isä 1800-luvun puolivälissä.