Minkälainen ihminen antaa pettämisen anteeksi?
Se olisi kerrasta poikki, vaikka häntä rakastaisinkin vielä. Miten sellaisen asian voisi muka unohtaa ja jatkaa elämää niin kuin mitään ei olisi sattunut? Pettäminen on yksi pahimpia loukkauksia mitä toista kohtaan voi tehdä. Ei sellaista kuulukaan antaa anteeksi eikä ymmärtää.
Kommentit (46)
Kyllä pidän hieman yksinkertaisina ja tyhmänylpeinä näitä "se on kerrasta poikki" -tyyppejä. Ei ole mikään ihme, että nykyään erotaan niin helposti. Ilmeisesti se on vaan niin kova kolaus itsetunnolle ja kuvitelmille siitä täydellisestä pikku perheidyllistä, että mielummin heittää vanhan pois ja ottaa uuden tilalle kuin pysähtyy korjaamaan. Mullakin on vaan yksi elämä, enkä aio käyttää sitä etsien jotain mitä ei ole, nimittäin täydellistä, virheetöntä ihmistä.
22
Naulan kantaan.
T. Katkera ÄMMÄ
Esim. sellainen ihminen, joka tietää että seksi on seksiä ja parisuhde ja avioliitto jotain muuta.
Näissä ketjuissa aina sanotaan että pitää antaa anteeksi itsensä takia, mutta miten Se tapahtuu? Meillä pettämisestä aikaa 1,5 vuotta, suhde jatkuu mutta anteeksi en ole pystynyt antamaan. Olen juuri niitä joilla pyörii asia mielessä koko ajan ja jokaisen riidan yhteydessä kaivan sen esiin. Haluan olla tässä suhteessa, mutta en tiedä miten antaa anteeksi. Kyse oli n. 2kk suhteesta jonka sain itse selville ja asia puitiin miehen ja toisen naisen kanssa yhdessä
Näissä ketjuissa aina sanotaan että pitää antaa anteeksi itsensä takia, mutta miten Se tapahtuu? Meillä pettämisestä aikaa 1,5 vuotta, suhde jatkuu mutta anteeksi en ole pystynyt antamaan. Olen juuri niitä joilla pyörii asia mielessä koko ajan ja jokaisen riidan yhteydessä kaivan sen esiin. Haluan olla tässä suhteessa, mutta en tiedä miten antaa anteeksi. Kyse oli n. 2kk suhteesta jonka sain itse selville ja asia puitiin miehen ja toisen naisen kanssa yhdessä
Seksi on kyllä aika tärkeä läheisyyden muoto hyvässä suhteessa. Jos vieraisiin on mentävä silloin on jotain pahasti vialla suhteessa. Toisen arvostus rakkaus on hävinnyt, toinen on yhdentekevä eikä hänestä piitata.
On tyhmyyttä jäädä siihen kynnysmatoksi ja kestää nöyryytys, ei se kuulu hyvään suhteeseen. Mutta moni jää siihen huonoon, ei kenties ole voimaa irrottautua, ei uskalla jäädä yksin, ei ole tertvettä itsekunnioitusta, on kenties läheisriippuvainen tai luulee että kyllä se siitä muuttuu. Miksi muuttuisi kun mikään ei muutu, noille hölmöille kaiken suvaitseville nauretaan.
Ei nainen tai mies joka kunnioittaa itseään ja on varma itsestään jää sellaiseen suhteeseen, oli lapsia tai ei, elämään ainaisessa epävarmuudessa seuraavaa kertaa odottaen..
Kaiken se kestää, kaiken se kärsii....suurin niistä on RAKKAUS!
Hyvin epävarma ihminen jolla on huono itsetunto, luulee ettei ansaitse parempaa ja häntää saa kohdella miten vaan.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 22:42"]
[/quote]
Tästä löytyy paljon kirjoituksia ihan googlettamalla, täällä esimerkiksi yksi: http://www.vahvistamo.fi/vahvistamo/tunteet/tunnetaidot/anteeksianto
Pitää ymmärtää, ettei anteeksianto tarkoita sitä, että toisen teko hyväksytään, tai sitä puolustellaan tai vähätellään. Minusta anteeksianto on sitä, että tavallaan hyväksyy sen tapahtuneen osaksi omaa menneisyyttään ja samalla sisäistää sen, että se on menneisyyttä.
On kokonaan eri asia sitten, voiko sellaisen jälkeen enää luottaa toiseen ja korjata parisuhteen. Siitä minulla ei ole kokemusta, minulla on vain kokemusta sellaisesta, että olen jättänyt taakseni ihmisen, joka on loukannut minua pahasti. Olen antanut anteeksi, mutta en koskaan voisi luottaa häneen.
No minä ainakin olen niin varma mieheni luonteesta ja rakkaudesta minuun, että jos hän minua pettäisi, niin kokisin, että en tunne häntä ollenkaan. Hän olisi eri ihminen kuin se, johon rakastuin, enkä niin ollen pystyisi jatkamaan.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 21:29"]
Se olisi kerrasta poikki, vaikka häntä rakastaisinkin vielä. Miten sellaisen asian voisi muka unohtaa ja jatkaa elämää niin kuin mitään ei olisi sattunut? Pettäminen on yksi pahimpia loukkauksia mitä toista kohtaan voi tehdä. Ei sellaista kuulukaan antaa anteeksi eikä ymmärtää.
[/quote]
Sellainen, joka on kohdannut elämässään oikeasti vaikeita asioita. Sellaisella ihmisellä on ymmärrys tajuta, että ketään ei voi omistaa
[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 22:44"]
Seksi on kyllä aika tärkeä läheisyyden muoto hyvässä suhteessa. Jos vieraisiin on mentävä silloin on jotain pahasti vialla suhteessa. Toisen arvostus rakkaus on hävinnyt, toinen on yhdentekevä eikä hänestä piitata.
On tyhmyyttä jäädä siihen kynnysmatoksi ja kestää nöyryytys, ei se kuulu hyvään suhteeseen. Mutta moni jää siihen huonoon, ei kenties ole voimaa irrottautua, ei uskalla jäädä yksin, ei ole tertvettä itsekunnioitusta, on kenties läheisriippuvainen tai luulee että kyllä se siitä muuttuu. Miksi muuttuisi kun mikään ei muutu, noille hölmöille kaiken suvaitseville nauretaan.
Ei nainen tai mies joka kunnioittaa itseään ja on varma itsestään jää sellaiseen suhteeseen, oli lapsia tai ei, elämään ainaisessa epävarmuudessa seuraavaa kertaa odottaen..
[/quote]
Meillä seksielämä parani sen jälkeen. kiitos vain sen toisen naisen, mieheni tajusi, kuinka upea nainen olen.
[/quote]
Voi jeesus, ei siinä rakkaudesta ole kyse, kun pettää. kännissä ja haluttaa. Näin olen tehnyt monessa suhteessa. Ei todellakaan ole kyse rakkaudesta
Monen varatun miehen kanssa olen pannut. Kenenkään vaimo ei edes tiedä sitä. Satunnaista himoa.
No tunnustan, yhden kerran nussin miestä ihan kostoksi sille ämmälle.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 21:54"]
[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 21:48"]
No mulle se EI ollut loukkauksista pahin, eikä muutenkaan kovin tärkeä asia. Minusta parisuhteessa on paljon, paljon tärkeämpiä asioita kuin seksi.
[/quote]
Eihän kysymys ole vain seksistä, vaan luottamuksesta. Sitä on vähän hankalampi korjata kun sen kerran menettää.
[/quote]
Tiedätkö kaikkien suhteiden tilanteen. Esim meillä ei ole edes vaadittu ikuista luottamusta.
ihmeellisiä naisia, kun luulevat omistavansa miehensä munan. Niin monen naimisissa olevan miehen kanssa olen nussinut,että hellittäkää nyt helvetissä :DD
Olen jopa nussinut parin parhaimman kaverin miehen kanssa ja kaverit ei tiedä siitä mitään. JA saatte haukkua huoraksi, mutta minä olin silloin sinkku ja miehet eivät ja en todellakaan olisi halunnut heidän kanssaan seurustella. Mutta jos jakoivat kikkeliään niin auliisti, niin miksen olisi käyttänyt hyväksi.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 01:25"]
[/quote]
Voi jeesus, ei siinä rakkaudesta ole kyse, kun pettää. kännissä ja haluttaa. Näin olen tehnyt monessa suhteessa. Ei todellakaan ole kyse rakkaudesta
Monen varatun miehen kanssa olen pannut. Kenenkään vaimo ei edes tiedä sitä. Satunnaista himoa.
No tunnustan, yhden kerran nussin miestä ihan kostoksi sille ämmälle.
[/quote]
ei kaikki käytä kännissä hyväksi kaltaisiasi jakorasioita. Jotkut pettää ihan selvinpäin kauniiden naisten kanssa ja tietoisesti
[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 22:27"]
Kyllä pidän hieman yksinkertaisina ja tyhmänylpeinä näitä "se on kerrasta poikki" -tyyppejä. Ei ole mikään ihme, että nykyään erotaan niin helposti. Ilmeisesti se on vaan niin kova kolaus itsetunnolle ja kuvitelmille siitä täydellisestä pikku perheidyllistä, että mielummin heittää vanhan pois ja ottaa uuden tilalle kuin pysähtyy korjaamaan. Mullakin on vaan yksi elämä, enkä aio käyttää sitä etsien jotain mitä ei ole, nimittäin täydellistä, virheetöntä ihmistä.
[/quote]
Juuri näin. Olen jo 80-luvulla nussinut muutaman äijän kanssa, joiden eukot nykyään viisikymppisinä huutaa, että se olisi ollut kerrasta poikkil
Vähänkö pistää naurattamaan :)
Ei se, että niiden ukko pani minun kanssa, vaan se, että niiden vaimot leikkii leikkikotileikkiä
Sellainen joka ei odota liikoja, ei ajattele asioiden olevan mustavalkoisia eikä - tosiaan - kuvittele elämän olevan prinsessasatua ja koe siten tarpeelliseksi lopettaa muuten hyvää suhdetta jonkun hairahduksen takia.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 01:21"][quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 21:29"]
[/quote]
Sellainen, joka on kohdannut elämässään oikeasti vaikeita asioita. Sellaisella ihmisellä on ymmärrys tajuta, että ketään ei voi omistaa
[/quote]
Kärsi kärsi kirkkaimman kruunun saat, näinhän se menee ainakin kynnysmaton päässä. Se että on kohdannut elämässään vaikeita asioita tee sinusta mitenkään viisaampaa, mutta toki voit yrittää sillä päteä, jos ei muitakaan saavutuksia löydy. Jokainen päättää kuinka paljon arvostaa itseään ja kuinka antaa itseään kohdeltavan. Arvostan ja kunnioitan itseäni sekä puolisoani sen verran, ettei kumpikaan meistä salli pettämistä. En ymmärrä missä maailmassa elää ihmiset, joiden mielestä toisen kanssa seksin harrastaminen voisi olla joku vahinko eikä tietoinen teko. Ja humala ei ole mikään tekosyy, ei pidä juods jos tuollisia vahinkoja voi sattua. Kokemukseni mukaan mitä huonompi itsetunto on, sitä huonompaa käytöstä toiselta sietää.
Anteeksi antaminen ja suhteen jatkaminen eivät ole sama asia. Joku antaa anteeksi, mutta lopettaa suhteen. Joku toinen ei anna anteeksi, mutta pysyy suhteessa. Tästä hyvä esimerkki on ihmiset, jotka muka antavat anteeksi, mutta ajattelevat, että nyt se toinen on minulle jotain velkaa, kun loukkasi minua niin. Sitten pettäminen tuodaan joka käänteessä esiin aseena toista vastaan.
Se, että jatkaisin suhdetta pettämisen - tai minkä tahansa luottamuksen rikkomisen jälkeen - vaatisi kyllä jotakin perustavanlaatuista asioiden läpikäymistä puolison kanssa, että voisin kuvitella luottavani häneen uudelleen.
Anteeksiantaminen tarkoittaa, että asia on käsitelty ja siirretty menneisyyteen, ja niin kuin täällä on jo aiemmin sanottu, se kannattaa tehdä oman itsensä takia. Tehtyä ei saa tekemättömäksi ja on todella tyhmää myrkyttää omaa elämäänsä asialla joka on tapahtunut eikä sitä voi muuttaa.