Minkälainen ihminen antaa pettämisen anteeksi?
Se olisi kerrasta poikki, vaikka häntä rakastaisinkin vielä. Miten sellaisen asian voisi muka unohtaa ja jatkaa elämää niin kuin mitään ei olisi sattunut? Pettäminen on yksi pahimpia loukkauksia mitä toista kohtaan voi tehdä. Ei sellaista kuulukaan antaa anteeksi eikä ymmärtää.
Kommentit (46)
En halunnut viedä pieniltä lapsilta ihanaa isää. Naiset on vuosituhansien ajan sietäneet miehensä seikkailut, miksi minä postmodernin ajan helppoon elämään tottunut pumpuliperse en voisi antaa anteeksi ja siirtyä eteenpäin. Kaupanpäälliseksi sain takaisin intohimon miestäni kohtaan, kun tajusin etten häntä halua menettää ja parempaa miestä tuskin löydän.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 09:23"]
No olette kyllä aika lapsellisia. Suurin osa ihmisistä pettää jossain vaiheessa. Hittojako sillä on väliä, ei se tavara siitä mihinkään kulu. Ei mua haittais, vaikka mies kävis panemassa jotain toista. Ja jos mua haluttais olla jonkun toisen kanssa, niin varmasti olisin. Ei vaan kiinnosta olla, mutta jos tulisi sellainen tilanne. En vahingoittaisi sillä ketään, eikä mies vahingoittaisi sillä mua.
[/quote]
Ookko kuullu sukupuolitaudeista? Valistus vois olla paikallaan.
Minkälainen ihminen antaa pettämisen anteeksi? ...rakastunut.
Monet eivät näe asiaa aivan niin mustavalkoisena kuin sinä. Ei sillä, että sinunkaan tavassasi olisi mitään väärää. Jokainen tavallaan...
Mitä enemmän minulle on tullut ikää ja kokemusta sitä paremmin osaan pohtia asioita eri näkökulmista. Kaikki tekevät elämänsä aikana virheitä ja hyvätkin ihmiset voivat onnistua mokaamaan pahasti. Se miten niihin virheisiinsä suhtautuu kertoo ansaitseeko toinen uutta mahdollisuutta vai ei.
Minulle kaikkein tärkeimpiä ihmisiä ovat tietysti lapseni, mieheni, vanhempani, sisarukseni, parhaimmat ystäväni jne. Rakkauteni heitä kohtaan ei katoa vaikka he tekisivätkin joskus asioista joista en pidä enkä aseta heille mitään ehtoja. Puolituttujen kanssa voisin antaa virheet anteeksi, mutta en luultavasti enää haluaisi heitä elämääni ainakaan samassa roolissa. Minulle tärkeisiin ihmisiin en kuitenkaan suhtaudu niin ehdottomasti. Haluan rakastaa heitä kaikista virheistään huolimatta. Mieheni ei ole minua pettänyt ja jos niin kävisi seurausi siitä epäilemättä suuri kriisi, mutta haluaisin silti yrittää päästä siitä yli sillä olen sitoutunut häneen ja luvannut olla hänen kanssaan niin ylä- kuin alamäissäkin. Kaikkea ei aina voi korjata kovallakaan yrityksellä, mutta jos kumpikin sitä haluaisi uskon, että onnistuimme.
Minä olen mielestäni ihan tavallinen nainen ja olen antanut anteeksi pettämisen. Kun laittoi samalle viivalle rakkauden, toistakymmentä vuotta ketäneen avioliiton, kolme lasta, yhteisen talon ja miehen monen vuoden takaisen kännisen hairahduksen, niin ei siinä lopulta kauaa tarvinnut miettiä annanko anteeksi vai en ja jatketaanko yhdessä vai ei.
No olette kyllä aika lapsellisia. Suurin osa ihmisistä pettää jossain vaiheessa. Hittojako sillä on väliä, ei se tavara siitä mihinkään kulu. Ei mua haittais, vaikka mies kävis panemassa jotain toista. Ja jos mua haluttais olla jonkun toisen kanssa, niin varmasti olisin. Ei vaan kiinnosta olla, mutta jos tulisi sellainen tilanne. En vahingoittaisi sillä ketään, eikä mies vahingoittaisi sillä mua.