Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikaniko muka koulukiusaaja!?

Vierailija
14.12.2013 |

Minulla on 12v poika. On nyt hiukan pidempään ottanut yhteen erään samanikäisen luokallansa olevan tytön kanssa. Koulussa sattui sitten sellaista, että tämä tyttö läpsäytti poikaani naaman. Siitä jäi punainen jälki + mustelma. Poikani löi tätä tyttöä nyrkillä naamaan, ja tytöltä tuli nenästä verta. Opettaja alkoi syyttää (nähtyään tilanteen) poikaani koulukiusaajaksi. Onko tämä nyt reilua?  

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 21:15"]

Eihän meidän Ignatius!

[/quote]Niin, ne kiusaajat on aina jonkun muun lapsia.

Vierailija
22/33 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 21:18"]

Sun pitää ap opettaa se Nico-Petteris käytöstavoille!

[/quote]

Opeta kuule ihan oma Nico-Petteris käytöstavoille! Nimittäin se sun NPs kiusaa ihan kokoajan mun tyttöö!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nö vöi vöi.

Vierailija
24/33 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se haittaa mitä sun mies on tehny mieti vaa omaa käytöstäs idiootti!!

Vierailija
25/33 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 21:33"]

No ei se haittaa mitä sun mies on tehny mieti vaa omaa käytöstäs idiootti!!

[/quote]

Anteeks väärä ketju! Mulla oli kaksi välilehteä auki samaan aikaan :) Pahoitteluni.

Vierailija
26/33 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä miks mut tuli vaa mielee tää yks ketju: http://www.vauva.fi/keskustelu/3884967/ketju/tekiko_lapseni_oikein

Vierailija
27/33 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI REILUA!! TYTTÖ LÖI ENSIN! JA OPE EI SANONUT TYTÖLLE MITÄÄN!

Vierailija
28/33 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykypäivän tytöt on ihan omaa luokkaansa, siitä huolimatta olen tähdentänyt omalle pojalleni 11v, että missään tilanteessa ei tyttöä mennä lyömään, vaikka se likka olisi millainen kuulantyöntäjä, lopputulos on aina sama:poika löi tyttöä. ketään koulussa ei kiinnosta mitä aikaisemmin tapahtui.

primäärireaktioille ei tietysti mitäään voi, mutta kyllä sen sinun poikasi on tämän hävinnyt jo nyrkkiä nostaessaan. näin se vaan menee, paljon vinguttu tasa-arvo on vähän "värisokea".

Vierailija
29/33 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 21:46"]

Nykypäivän tytöt on ihan omaa luokkaansa, siitä huolimatta olen tähdentänyt omalle pojalleni 11v, että missään tilanteessa ei tyttöä mennä lyömään, vaikka se likka olisi millainen kuulantyöntäjä, lopputulos on aina sama:poika löi tyttöä. ketään koulussa ei kiinnosta mitä aikaisemmin tapahtui.

primäärireaktioille ei tietysti mitäään voi, mutta kyllä sen sinun poikasi on tämän hävinnyt jo nyrkkiä nostaessaan. näin se vaan menee, paljon vinguttu tasa-arvo on vähän "värisokea".

[/quote]

Tähän ei voi muuta sanokkaan kuin että olet oikeassa.

Vierailija
30/33 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läimäisy ja nyrkin isku on mun mielestä aika eri tasoa, jälkimmäisellä voi saada huomattavan paljon pahempaa aikaiseksi. Yleensä normaalilla ihmisellä on aika iso kynnys nyrkkien avuksi ottamiseen.

Vierailija
31/33 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoisen sankarin olet kasvattanut. Kannattaisiko miettiä, mitä poika on tehnyt/sanonut läpsäyksen ansaitakseen.

Vaikka provohan tämä varmaan on. Busted!

Vierailija
32/33 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 21:26"]

Kumpikin lapsista tietenkin toimi väärin, mutta sellaisia ne tuonikäiset ovat. Mielestäni kyse ei kuitenkaan ole kiusaamisesta, jos kyseessä on yksittäinen tapaus. Oma poikani joutuisi pyytämään tytöltä anteeksi, ja samaa odottaisin myös tytöltä. Ja saisi luvan olla viimeinen kerta, kun tappelevat keskenään.

[/quote]

Kumpikin lapsista toimi väärin? Miten niin, mun mielestä ihan loistavaa et mimmi piti puolensa. Mistä tietää mitä se kusipääkeijo on mennyt sanomaan sille.

Vierailija
33/33 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 22:41"]

[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 21:26"]

Kumpikin lapsista tietenkin toimi väärin, mutta sellaisia ne tuonikäiset ovat. Mielestäni kyse ei kuitenkaan ole kiusaamisesta, jos kyseessä on yksittäinen tapaus. Oma poikani joutuisi pyytämään tytöltä anteeksi, ja samaa odottaisin myös tytöltä. Ja saisi luvan olla viimeinen kerta, kun tappelevat keskenään.

[/quote]

Kumpikin lapsista toimi väärin? Miten niin, mun mielestä ihan loistavaa et mimmi piti puolensa. Mistä tietää mitä se kusipääkeijo on mennyt sanomaan sille.

[/quote]

Mietitäänpä, jos tässä olisi kaksi tyttö riidellyt ja sanallisen riidan päätteeksi toinen olisi ensin lyönyt avokämmenellä ja toinen takaisin nyrkillä. Ketä syytettäisiin ja mistä?

Lähtisin jutun selvittelyyn siitä, minstä riideltiin. Se ei ole yhdentekevää lainkaan. Tästä huolimatta toinen tekimeiidan fyysiseksi, ja tästä hän saisi aivan erikoistorut. En tosin hyvällä katsoisi sitäkään, että kun toiselta palaa pinna, niin toinen kostaa nyrkillä.eli oikeasti tekee tilanteesta vaarallisen. Avokämmenellä ei tapeta, nyrkillä kyllä.

Riita selvitettäisiin, kummallekin tehtäisiin selväksi, että väkivaltaa ei käytetä ikinä ja tästä jälki-istunto molemmille. Nyrkillä lyöjä saisi kyllä vielä varoituksen, koska tilannetta voi verrata siihen, että joku tönäisee sinua tahallaan ja kipeästi, niin sinä päätät murtaa toisen käden kostoksi. Pienilläkin pitää olla ymmärrys siitä, mitä jälkeä voi saada aikaan nyrkillä.

Ap, selvitä faktat ja tee lapsellesi selväksi,,että vaikka kuinka olet hänen puolellaan ja tukena tässä asiassa, niin hän teki väärin lyödessään nyrkillä, on siis enemmän väärässä kuin tyttö, vaikka tämä aloittikin. Koulukiusaajaksi poikasi tekee se, jos hän on toistuvasti kiusannut tyttöä sanallisesti. Kannattaa selvitellä, mitä näiden kahden cälillä on tapahtunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän