Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joidenkin vähävaraisten on niin ylivoimaista ostaa mitään käytettynä?

Vierailija
21.07.2006 |

Tutuissa paljon pienituloisia, kuten mekin. Moni voivottelee esim. hankintoja lapsille, mutta kun kerrot mistä löytyisi edullisesti jotain tosi hyvää käytettyä tavaraa, se ei käy. Sitten vaikka viimeisillä rahoilla ostetaan uutta. Miksi esim. käytetty lastenpyörä on niin vastenmielinen?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluvat pitää yllä " elintasoa" Ostavat kallista, vaikka ei olisi varaa. Ja säästävät sitten jokapäiväisessä elämässä, kuten ruuassa.

Järjen köyhyyttä, fiksut pärjää halvemmalla

Vierailija
2/18 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haluta tuntea itseä köyhiksi.

Meillä on opiskelijaperhe eli ollaan tulotasossa varmasti ihan pohjasakkaa Suomessa. Paljon on käytettyä tavaraa, ei tosin kirppiksiltä vaan sukulaisilta ja kavereilta saatua/ostettua/lainattua - en luota omiin kuntoarvioihin kirppistavaroissa! On tosin myös vastaavasti kohtalaisen paljon uusinakin ostettuja tavaroita, sellaisia joiden on haluttu kestävän pidempään.

Mutta ainakaan meillä ei ole mitään sitä vastaan että on käytettyjä tavaroita. Ainoat mistä pidän ehdottomasti kiinni on kaikki turvallisuuteen liittyvät eli kypärät, turvaistuimet ja sen sellanen. Niitä en osta käytettynä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole mikään yleinen jätteenkaatopaikka. että vaikka meillä ei juuri nyt ole varaa uuteen sohvaan, niin emme siltikään halua mitään sylvi-mummon jäämistön nahkasohvasysteemiä olohuonettamme " komistamaan" .. emme myöskään kenenkään vanhoja jouluverhoja, posliininukkekokoelmaa emmekä yhtään mitään. hankimme oman maun mukaiset (uudet taikka käytetyt) heti sitten kun meillä on varaa.

Vierailija
4/18 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kärsittiin tuosta samasta vielä jokin aika sitten, mutta nyt on jostain syystä päästy eroon. Ehkä ne huomasi ettei kaikki kelpaa :)

t. 16kohan se oli...

Vierailija
5/18 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin mitä tulee lasten vaatteisiin ja tarvikkeisiin. Mitään roskaa en itsekään osta, mutta ainahan joku sen " Reimatekkinsä" myy jo kahden käytön jälkeen...

Vierailija
6/18 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä ei ole PAKKO huolia, niin sittenhän se on vaan ystävällistä että vaivautuu auttamaan. Mutta jos asenne on että on otettava ja tavaran on kelvattava, niin sitten on kyllä antajan asenteessa pahasti vikaa. Itse tarjoan ystävilleni tavaraa, mutta jos eivät niitä halua (makuja on monia), niin voivat kyllä ilmoittaa etteivät halua enkä siitä pahoita mieltäni. Joskus jokin löytää kuitenkin uuden kodin ja hyvä niin.

Vierailija
7/18 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti lippiksistä alkaen. En tiedä, mistä siinä perheessä sitten säästetään.

Vierailija
8/18 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan naurettavaa.

Vierailija
9/18 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ainakin olen aivan innoissani jos löydän jotain esim huutiksesta edullisesti ja hyväkuntoista! =) lapsilla ja itsellänikin onkin PALJON käytettyä mutta hyväkuntoista/kuin uutta vaatetta joihin ei ole paljoa rahaa mennyt. todellista hyötykäyttöä minusta! =)

Vierailija
10/18 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ostanut mm. lasten polkupyörät, vaatteita, leluja jne. käytettyinä, vaikka varaa olisi ostaa uusiakin. Ajattelen myös kierrätyksen ideologista puolta.

Vierailija
11/18 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ahdistusneuroosi. Tai sitten he luulevat, että köyhyys tarttuu tai mikä lie. Joidenkin mielestä tavaran pitää vaan olla uutta - minusta taas käytetty hyvälaatuinen on parempi vaihtoehto kuin uusi ja huonolaatuinen. Laatu aina maksaa ja minä maksan siitä mieluiten mahdollisimman vähän.

Vierailija
12/18 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jälkeen piti aina melkein desinfioida itseni. Nyt tosin ei enää ole niin. Olen ostanut joskus erittäin hyviä ja vähän käytettyjä vauvanvaatteita. Olemme myös ostaneet käytettyjä lastentarvikkeita kuten aikoinaan vauvan sänkyyn mobilen yms..Vaatteet ostamme nykyään kuten suurimmaksi osaksi ennenkin lapsillemme uusina. Haluan, että lapsieni ei tarvitse kulkea toisen vanhoissa vaikka onhan ne isosiskolta jääneet myös toisen vanhoja. Kun ensimmäinen lapsemme syntyi, halusimme periaatteessa kaikki suuremmat tarvikkeet uusina, tosin hoitopöytä ja sänky oli suvussamme kiertoväline. Nyt jos saisimme 3 lapsen, ostaisin käytetyt vaunut, rattaat yms...Nykyään saa niin hyviä suht edullisesti käytettyjä vaunuja ja rattaita.

Vierailija
13/18 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, mutta lähes kaikki tuntemani varakkaat ihmiset ostavat paljon myös käytettyä, ja pienituloisemmat ystäväni taas tuntuvat laittavan viimeiset rahansa uusiin merkkituotteisiin.

Vierailija
14/18 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä itsestään selvää ostaa käytettyä, koska tarkka budjetti antaa mahdollisuuden hoitaa lapset pidempään kotona.

Vierailija
15/18 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin köyhä niin sitäkin enemmän ostin kirppareilta.

Vierailija
16/18 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun asuu vuokralla ilman asuntolainaa voi hassata rahat kaikkeen sellaiseen, mistä ei jää lapsille perintöä, kuten nyt merkkivaatteisiin.

Kukin ostaa mitä katsoo arvokkaaksi, itse suosin kohteita joiden arvo säilyy ja mielellään kasvaa ajan myötä. Merkkivaatteita voin ostaa ihan hyvin käytettynäkin niin rahat säästyy tärkeämpään.

Vierailija
17/18 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
18/18 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin juuri toiseen ketjuun vähän samasta asiasta - keskituloiset lapseni kierrättävät lastenvaatteet: menossa meidän perheen sisällä jo 5. lapsella ja käytettynä saatu useimmat joltain kaverilta.

Huomannut saman jo kauan sitten - ne varattomimmat perheet ostaa kalleimmat tuotteet, Reimatecit yms. Jollain pitää päteä. Meidän ei tarvitse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi