Jännä, että maskit eivät näytä auttavan mitään, tartunnat vain lisääntyvät.
Ja vaaditaan vaan lisää maskia, vaikka ei ole näyttöä aiemmastakaan tehosta.
"THL:n ylilääkäri: Maskisuositus ihan kaikkialle Suomeen "
https://www.mediuutiset.fi/uutiset/thln-ylilaakari-maskisuositus-ihan-k…
Kommentit (116)
Mistä yksikään ainoa ihminen Suomessa, voi tällä hetkellä tietää, ettei hän ole oireeton koronaviruksen kantaja, ja koko ajan tartuta sitä muihin ihmisiin.
Tämän vuoksi maskia on hyödyllistä pitää kaikissa tilanteissa, joissa turvavälit eivät toteudu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä on taas 2 yli 80 vuotiasta ja 1 yli 90v kirjattu kuolleisiin. Niihin tuskin kenenkään maskit on vaikuttaneet. Viime aikoina kuollut pääosin yli 80 vuotiaita.
Ei minulla ainakaan ole mitaan halua viela kuolla.
t. 81v.
Kaikki kuollaan joku päivä varmasti.
Siinä ei ikä eikä yksilön "halu" paljoa puristele...
Nämä "kaikki kuolee joskus" sankarit huutaa aina kauhusta kovimmin kun viikatemies sattuu vilkaisemaan. Tämä on niin moneen kertaan nähty.
Epäilen tämän todenperäisyyttä, ihan varmasti niitä kauhusta huutajia löytyy ihan jokaisesta ihmisryhmästä minkä keksiä saatat, ei varmasti ole kiinni siitä, että onko henkilö joskus kirjoittanut vauvapalstalle että "kaikki kuolee joskus".
Ja tää paukapää käsitti niin, että jotenkin välinpitämättämästi muka suhtaudun.
Asia onkin 100% toisinpäin. Hän lienee vielä niin pieni ihminen, että luulee itse maailman edessä "sanelevansa" oman elämänsä tien ja etenemisen.
No.
Ehkä iän myötä tulee vielä toisenlaisia oivalluksia.
Useimmille ei tule koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä on taas 2 yli 80 vuotiasta ja 1 yli 90v kirjattu kuolleisiin. Niihin tuskin kenenkään maskit on vaikuttaneet. Viime aikoina kuollut pääosin yli 80 vuotiaita.
t. 81v.
Nämä "kaikki kuolee joskus" sankarit huutaa aina kauhusta kovimmin kun viikatemies sattuu vilkaisemaan. Tämä on niin moneen kertaan nähty.
Hyvin kaukana olen ylimielisestä "sankarista". Päinvastoin. Ymmärrän vain nöyränä oman pienuuteni maailman voimien edessä.
No niin juu ja ihan varmaan :D
Tartunnat lisääntyy vain välinpitämättömien ja ohjeista piittamattomien ihmisten takia.
Ei mitenkään muuten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. 81v.
Epäilen tämän todenperäisyyttä, ihan varmasti niitä kauhusta huutajia löytyy ihan jokaisesta ihmisryhmästä minkä keksiä saatat, ei varmasti ole kiinni siitä, että onko henkilö joskus kirjoittanut vauvapalstalle että "kaikki kuolee joskus".
Asia onkin 100% toisinpäin. Hän lienee vielä niin pieni ihminen, että luulee itse maailman edessä "sanelevansa" oman elämänsä tien ja etenemisen.
No.
Jaa.. siis itse Jeesus tuli langalle... mutta käytät varmaan silti turvavyötä autossa?
Vierailija kirjoitti:
Tuli kyllä likainen olo, kun kävin eilen s-marketissa ja henkilökunnalla oli maskit. Välittömästi tuntui siltä, että mahtoivatkohan olla oireisina töissä?
Minä taas ajattelen että maskia käyttävä myyjä haluaa suojella meitä asiakkaita, jos hänellä olisi oireeton tartunta, eikä hän itse tietäisi sitä.
Siksi käyn mieluummin sellaisessa kaupassa, jossa myyjilläkin on maskit. Myyjät ovat usein nuoria ihmisiä, eikä heille välttämättä tule tartunnasta mitään oireita.
Jotkut inisevät etteivät maskit suojaa, koska tartunta voi tapahtua silmien kautta. Ei tapahtuisi jos kaikki käyttäisivät maskia, kun kukaan ei hönkäilisi pöpöjä toisten silmiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. 81v.
Hyvin kaukana olen ylimielisestä "sankarista". Päinvastoin. Ymmärrän vain nöyränä oman pienuuteni maailman voimien edessä.
Jatka sinä vain kulkemista silmät kiinni ja "hallitse" täysin elämääsi.
Sä oot vielä niiiiiin umpio.
Juttele joskus isovanhempiesi kanssa ja kerrankin KUUNTELE mitä he kertovat.
Voit vaikka oivaltaa jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. 81v.
Jatka sinä vain kulkemista silmät kiinni ja "hallitse" täysin elämääsi.
Sä oot vielä niiiiiin umpio.
Juttele joskus isovanhempiesi kanssa ja kerrankin KUUNTELE mitä he kertovat.
Voit vaikka oivaltaa jotain.
Sinä "juu ja ihan varmaan" 81v.
!8v henkisesti voi olla jo lähellä...
Puoltoista viikkoa ollut nykyinen maskisuositus, jota kaikki ei edes noudata, koska Se On vAAn SuOsiTus, ei PaKKo.
Laaja maski suositus on Suomessa ollut voimassa vasta muutaman päivän.
Siitä ei toistaiseksi päätellä yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. 81v.
No.
Jaa.. siis itse Jeesus tuli langalle... mutta käytät varmaan silti turvavyötä autossa?
Ei sillä ole uskomisten kanssa mitään tekemistä, että ymmärtää oman pienuutensa.
Huolehdi Sinä vain omasta vyöstäsi, niin minä huolehdin omastani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. 81v.
No.
Ei sillä ole uskomisten kanssa mitään tekemistä, että ymmärtää oman pienuutensa.
Huolehdi Sinä vain omasta vyöstäsi, niin minä huolehdin omastani.
Et siis käytä turvavyötä(kään)?
Hong kongissa on todella vähän tartuntoja ottaen huomioon, kuinka tiheään asuttu paikka se on. Siellä 98% käyttää maskia. Asiantuntijoiden mukaan nimenomaan maskien käyttö pitää tartunnat alhaisina. Maski ei auta kaupan hyllyssä, kassissa tai kaulalla.
Pakko aloittaa taas kotikaranteeni, kun ihmiset ovat niin pahuksen itsekkäitä ja piittaamattomia muista ja myös itsestään, eivätkä käytä maskia. Eilen isossa kauppakeskuksessa Espoossa meno oli täysin vastuuntunnotonta, ei mitään turvavälejä eikä maskeja kuin muutamalla. Ärsyttävää, kun itse yrittää suojautua ja muut ovat kuin ei mitään koronaa olisikaan.
Vierailija kirjoitti:
En vieläkään käytä maskia. Sosiaalisella paineella pyyhin persettäni, sitten voin harkita kun ihmiset alkavat taas pitämään kiinni turvaväleistä, voitaisiin yrittää sitä sosiaalista painetta tähän asiaan.
Tätä olin tulossa huutamaan, että ihmiset ennen kuin paasaatte maskeista niin jos pidettäis ne TURVAVÄLIT. Kiitos. Terveisin asiakaspalvelija.
Vierailija kirjoitti:
Olin eilen kaupassa ainoa kenellä oli maski ja onneksi oli, nimittäin siellä oli pari henkilöä jotka yskivät ja aivastelivat koko ajan. Yksi aivasti juuri ennen kuin ohitin hänet.
Ei se maski sinua suojaa.
Tämä näissä just on ongelma, kun ihmiset ei edes tajua faktoja mitkä näitä maskeja koskee. Sitten unohdetaan turvavälit ja käsihygienia kun luotetaan niin paljon siihen että maski muka antaisi melkein 100% suojan, mitä se ei tosiaankaan tee, koska muutenhan tuolla saisi kulkea myös vahvistetut koronatapauksetkin, kunhan pitäisivät maskia.
MUISTAKAA NE PERKELEEN TURVAVÄLIT!
Maskin tärkein tehtävä on, että se antaa käyttäjälleen hyvän ihmisen leiman ja turvallisuuden tunteen. Virushan on niin pieni, että se sujahtaa filtterittömän kangasmaskin läpi kuin hyttysverkosta.
Kun ihmiset eivät tajua sitä, että jo keskustellessa toisen ihmisen kanssa voi korona tarttua, ellei maskia ole.
Suusta lentää puhuessa pisaroita ja niitä aerolihiukkasia, jotka saavuttaessaan toisen ihmisen takertuvat häneen, ja aiheuttavat taudin.
Moni ei myöskäään pese käsiään käytyään pankkiautomaatilla, hän menee tavarataloon tai kauppaa ja siellä kahvilaan, eikä pese käsiään.
Hän juo kahvit ja syö kahvileivät noilla likaisilla käsillään, joissa miljooninen bakteerien lisäksi saattaa olla korona virusta joukossa.
Suurimpia koronan vähettelijöitä ovat Trumpin kaltaisia itsekkäitä olioita, jotka eivät muista ihmisistä piittaa paskaakaan ja jotka ovat varmoja ettei korona milloinkaan heihin itseesnä tartu.
Ja jos tarttuu, niin sehän on vain viaton pikkuflunssa.