Jännä, että maskit eivät näytä auttavan mitään, tartunnat vain lisääntyvät.
Ja vaaditaan vaan lisää maskia, vaikka ei ole näyttöä aiemmastakaan tehosta.
"THL:n ylilääkäri: Maskisuositus ihan kaikkialle Suomeen "
https://www.mediuutiset.fi/uutiset/thln-ylilaakari-maskisuositus-ihan-k…
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Eilen menin kirjastoon. Iso kyltti ovella suositteli maskeja.
Minulla oli.
Viereisessä lukusalissa oli useita miehiä, kellään ei maskeja.
Peremmällä oli muutama naisasiakas ja henkilökuntaa, kaikilla maskit.
Ilm. miehet eivät olleet lukutaitoisia, olivat vaan lukevinaan siellä lukusalissa🤔
Suodattaako maskisi myös miesvihaasi?
Lähdin paikallisjunalla, kun muistin että maski jäi kotiin. Jos niitä olisi jaettu asemalla, olisin tietysti laittanut.
No nuo tartunna saaneet liikkuvat niin monipuolisesti eri paikoissa, etteivät voi välttyä tartunnoilta.
Eihän siihen muuta syytä ole.
Jokaine joka maskia pitää, eikä yski eikä aivastele julkisessa liikenteessä liikoja ja jos niin tekeekin, niin taatusti maskista ei leviä aerosoleja eikä pisaroita niin paljon ja niin laajaltai kuin maskia käyttämättämältä.
Vai harvat maksit suojaavat maskin pitääjää itseään.
Ja ne maskit ovat niitä kalliimpia maskeja, joita vain harvat raskivat ostaa ja käyttää.
Yksi asia on aivan varman, maskia käyttävä ihminen ei levitä koronaa, toisin kuin aivan maskia olevat ihmiset.
Eihän ne maskit auta mihinkään, ellei niitä kaikki tai vähintään suurin osa ihmisistä käytä.
Ja käytä oikein!
En vieläkään käytä maskia. Sosiaalisella paineella pyyhin persettäni, sitten voin harkita kun ihmiset alkavat taas pitämään kiinni turvaväleistä, voitaisiin yrittää sitä sosiaalista painetta tähän asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä on taas 2 yli 80 vuotiasta ja 1 yli 90v kirjattu kuolleisiin. Niihin tuskin kenenkään maskit on vaikuttaneet. Viime aikoina kuollut pääosin yli 80 vuotiaita.
Ei minulla ainakaan ole mitaan halua viela kuolla.
t. 81v.
Kaikki kuollaan joku päivä varmasti.
Siinä ei ikä eikä yksilön "halu" paljoa puristele...
Nämä "kaikki kuolee joskus" sankarit huutaa aina kauhusta kovimmin kun viikatemies sattuu vilkaisemaan. Tämä on niin moneen kertaan nähty.
Paska puhetta, ettei muka maskeista olisi mitään hyöytä tai apua.
Jos ei olisi, niin miksi myös lääkärit ja hoitajat käyttävät niitä lähikontakteissa ja kontakteissa jotka kestävät n. 15 minuuttia, kuten jotkut tutkimukse ja hoidot???
Jos maskien käyttäminen ei ehkäisi tartunotaja, niin miksi kotisairanhoidossa ja muissa sairaanhoidon kontakteissa niitä on pakko pitää?
Ei terveyskeskusilla ja sairaanhoitopiireillä ole rahaa tuhlata tarpeettomiin maskeihin.
Vierailija kirjoitti:
En vieläkään käytä maskia. Sosiaalisella paineella pyyhin persettäni, sitten voin harkita kun ihmiset alkavat taas pitämään kiinni turvaväleistä, voitaisiin yrittää sitä sosiaalista painetta tähän asiaan.
Kyllähän sä käytät vaatteitakin..? Olisi kiva jos tästä ei tarvittaisi lakia. Eikö? Jenkeissä (Land of The Free) et pääse kauppaan ilman sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä on taas 2 yli 80 vuotiasta ja 1 yli 90v kirjattu kuolleisiin. Niihin tuskin kenenkään maskit on vaikuttaneet. Viime aikoina kuollut pääosin yli 80 vuotiaita.
t. 81v.
Ja sinulleko on ihan yhdentekevää, kuoletko piakkoin vaiko pitkän ajan kuluttua?
Sulle on yhdentekevää toista kertaa asiaa avata.
Ihminen luulee olevansa kaikkivoipa.
Me pystytään loppujen lopuksi vaikuttamaan omaan kohtalonpäivään yhtä paljon kuin muurahainen tuolla tallustellessaan.
Mutta tottakai parhaansa voi esim. terveyden eteen tehdä ja elää toivossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. 81v.
Nämä "kaikki kuolee joskus" sankarit huutaa aina kauhusta kovimmin kun viikatemies sattuu vilkaisemaan. Tämä on niin moneen kertaan nähty.
Jep, voin kuvitella huutavani, mieluummin kuitenkin huudan vasta sitten kun viikatemis vilkaisee, kuin että elän koko elämäni siinä pelossa, että mitä jos viikatemies vilkaisee.
Vierailija kirjoitti:
Huomattavasti tilanne parantunut tämän viikonlopun aikana. Kaupassa näkyy jatkuvasti jo enemmän maskillisia kuin maskittomia. Rajapiste on saavutettu. Sosiaalinen paine saa loputkin mukaan hyvin nopeasti.
Huomasin saman kun kävin tekemässä viikon ruokaostokset. Enemmän oli maskillisia kuin maskittomia täällä Jyväskylässä.
On arvioitu, että jos edes 80% ihmisistä käyttäisi maskeja, tartunnat vähenisivät selvästi. Ne jotka eivät voi maskia käyttää terveydellisistä syistä, voisivat siis hyötyä meidän maskinkäyttökykyisten vastuullisuudesta. Suon tämän heille ilomielin.
Nyt on kyllä maskien käyttö lisääntynyt paljon. Tosi paljon.
Mutta henkilöt jotka eivät itse käytä maskia ja ovat tietämättään viruksen kantajia, levittävät sitä jatkuvasti ympäristöönsä ja mitä erilaisimmissa paikoissa.
Ei se riitä, että vain osaa käytä maskia, ettei levittäisi tautia, maskia pitäisi käyttää kaikkien, silloin hyöty olisi parhaimmillaan.
Ja toki tartunnan voi saada muutenkin kuin pelkistä pisaroista, mutta on kuitenkin yleisin tapa saadas tartunta, suurempikin kuin pelkältä pinnoilta tarttuva tartunta.
Tuli kyllä likainen olo, kun kävin eilen s-marketissa ja henkilökunnalla oli maskit. Välittömästi tuntui siltä, että mahtoivatkohan olla oireisina töissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. 81v.
Hyvin kaukana olen ylimielisestä "sankarista". Päinvastoin. Ymmärrän vain nöyränä oman pienuuteni maailman voimien edessä.
Uhmakkaimpia näyttää olevan vanhemmat miehet. Suuren Ikäluokan arvoisat edustajat.
Miten ne vois auttaa kun korkeintaan 10% niitä käyttää? Jos kaikki käyttäisi maskeja suoja olisi 98%.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. 81v.
Epäilen tämän todenperäisyyttä, ihan varmasti niitä kauhusta huutajia löytyy ihan jokaisesta ihmisryhmästä minkä keksiä saatat, ei varmasti ole kiinni siitä, että onko henkilö joskus kirjoittanut vauvapalstalle että "kaikki kuolee joskus".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän sä käytät vaatteitakin..? Olisi kiva jos tästä ei tarvittaisi lakia. Eikö? Jenkeissä (Land of The Free) et pääse kauppaan ilman sitä.
No en minä käytä esimerkiksi kaulahuiveja, koska en niistä tykkää eikä ole pakko käyttää, jos en halua.
Ja kyllä taitaa laki kieltää alasti kulkemisen julkisilla paikoilla.
Mä aivastelen kun on hajustettuja pesu aineita, joka voi aiheuttaa yskän puuskan.
Onko vuoristokiipeilyä harrastavalle mielestäsi ihan samaa kuoleeko piakkoin vaiko pitkän ajan kuluttua? Mitkä kaikki riskinotot ovat mielestäsi merkkejä tällaisesta ajattelusta? Ethän vain itse ota missään asiassa tällaisia riskejä?