Mokkapaloista tuli liian kuivia - voiko niitä kostuttaa tms. pelastaa tilanne?
Harmillista on, että pohja on jo ehditty päällystää päällyksellä ennenkuin leipoja tajusi että pohja on liian kuiva, Voisiko leivonnaisia kostuttaa alhaalta päin? Maidolla? Vai pitääkö leipoa uudet, pohja on aika tiivis...
Kommentit (6)
Jos pohja on tiivis on vehnäjauhoja sekoitettu liikaa ja tärkkelys ehtinyt liisteröityä sekioitettaessa. Tämä on juurikin iso ongelma monella kotileipurilla. Jauhot pitää lisätä kerralla ja sekoittaa vain sen verran että massa on tasalaatuista.
Sitkoa tavoitellaan hiivataikinoissa. Tämä tiedoksi tekijälle.
Ei siitä laadukasta tuotetta enää saa. Liottakaa kahvikupissa kuten korppuja ;D
Voi ne kostuttaa, itse kostutan melkein aina mokkapalat, en tykkää sellaisesta kuivasta sokerikakkupohjasta. Pitää olla kunnon kosteus! Ihan hyvin voi imeä nestettä vadilta alakautta, mieluiten kahvia, siitä tulee paras maku. Maito on muutenkin pilaantuvampaa kuin kahvi.
Ilmeisesti et osaa tehdä hyviä mokkapaloja. Mokkapalat on kuohkea leivonnainen. Pitää osata valmistaa massa oikein ja vielä paistaakin oikea aika. Liian pitkään paistetusta tulee kuivakas.
[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 21:59"]
Voi ne kostuttaa, itse kostutan melkein aina mokkapalat, en tykkää sellaisesta kuivasta sokerikakkupohjasta. Pitää olla kunnon kosteus! Ihan hyvin voi imeä nestettä vadilta alakautta, mieluiten kahvia, siitä tulee paras maku. Maito on muutenkin pilaantuvampaa kuin kahvi.
[/quote]
Ei coi, ne ovat pilalla. Lähetä ne mulle, niin hoidan håvittämisen luontoystävällisesti.
hahaa mokkakalat -> kakkamolot hahahhahhahhaaa
Hmm..aika kinkkinen tilanne. Jos ne on ihan korppuja ni kokeile vaik tällasta; laita mehua lautaselle dippaat joka palan erikseen lautasella. Maitoa en välttämättä laittas ettei sit mee vaa huonon makuseks. Kelmu päälle kun säilytät,ni ei haihdu kosteus.