Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko nykyään missään koulussa kypäräpakkoa, jos lapsi pyöräilee kouluun? Vai saako kypäräpakkoa edes laittaa?

Vierailija
01.10.2020 |

Itse kun olin ala-asteella omassa lapsuudessani kauan sitten, niin koulu sanoi, että on kypäräpakko, jos tulee pyörällä kouluun. Kypäräpakko taisi koskea myös mm. potkulautoja. Muistan, kun osa varsinkin pojista yritti huijata kypäräpakkoa siten, että muuten pyörällä kouluun ilman kypärää, viimeisessä mutkassa ennen koulua pyörä metsään piiloon ja kävellään loppumatka kouluun.

Mutta onko nykyään missään koulussa pyöräileville oppilaille kypäräpakkoa, vai saako sellaista ollakkaan? Ja mitä mieltä itse olet, voisiko tai saisiko mielestäsi kypäräpakkoa olla?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkseni kypäräpakko on laissa.

Vierailija
2/6 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Kypärän käyttö on täysin vapaaehtoista toimintaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itse asiassa on vähän kyseenalaista, onko laissa kypäräpakko vai kypäräsuositus, kun kypärän käyttämättömyydestä ei kuitenkaan rangaista.

Vierailija
4/6 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulu ei voi määrätä lapsen koulumatkasta käytännössä mitenkään. Joillakin paikkakunnillahan koulut esimerkiksi kieltävät oppilaiden kouluun tulon pyörällä mutta periaatteessa jos vanhempi ei tätä kieltoa hyväksy ja antaa lapsen kulkea pyörällä niin koulu ei voi tehdä mitään.

Vierailija
5/6 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulu ei voi määrätä lapsen koulumatkasta käytännössä mitenkään. Joillakin paikkakunnillahan koulut esimerkiksi kieltävät oppilaiden kouluun tulon pyörällä mutta periaatteessa jos vanhempi ei tätä kieltoa hyväksy ja antaa lapsen kulkea pyörällä niin koulu ei voi tehdä mitään.

No tuo kielto taitaa koskea ehkä ekaluokkalaisia ja korkeintaan tokaluokkalaisia. En ole kyllä kuullut yhdestäkään koulusta, joka kieltäisi esim. kuutosluokkalaisten tulon kouluun pyörällä.

Vierailija
6/6 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuo kielto taitaa koskea ehkä ekaluokkalaisia ja korkeintaan tokaluokkalaisia. En ole kyllä kuullut yhdestäkään koulusta, joka kieltäisi esim. kuutosluokkalaisten tulon kouluun pyörällä.

En mielestäni eritellyt, että tarkoittaisin kaikkia oppilaita tai jotain tiettyä oppilasikäryhmää.

Yleisesti tuollaista kieltoa ei voida esittää edes pienemmille oppilaille vaikka näennäisesti olisikin hyvät perusteet sille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi