Mihin hautasitte kuolleen lemmikkinne?
Veimme tuhkat mökille meren rantaan. Siellä koiramme nautti olla.
Kommentit (88)
Ajattelin haudata tuhkat naapureiden ruusupuskaan. Kauniit ruusut ovat ja voi sitten ihailla niitä miettien millä ne on lannoitettu. Kun katson ruusuja rakkaat lemmikit tulee mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Homman nimihän on sellainen, että minä en pystynyt menemään mukaan lopetukseen, vaan laitoin siskon asialle. En kadu tänäkään päivänä. Olen ihan liian herkkä kaikelle mikä liittyy rakkaaseen elukkaani. Ymmärtääkseni tuhkat ovat siskolla jossain. En ole kysynyt ikinä. Pikkuisellani ei ole mitään hätää, joten asia ei ole niin tärkeä minulle.
Itse en pystyisi tekemään noin rakkaalle lemmikilleni. Kyllä se saatetaan viimeiselle matkalla vaikka kuinka pahalta tuntuisi.
Mekin oltiin koko perhe viemässä koiraamme viimeiselle eläinlääkärikäynnille, saatiin jättää hänelle jäähyväiset. Koira oli 16-vuotias ja on ollut lasten elämässä aina, lapset nyt 14.v ja 10.v. Koiramme kuoli toukokuussa, itse en pystynyt menemään töihin sinä päivänä. Oli kyllä elämäni kovin paikka, ja suren koiran kuolemaa vieläkin. Koiramme tuhkattiin ja tuhkat ovat vielä pahviuurnassa.
Koiramme olisi täyttänyt 16 vuotta noin kuukauden päästä. Hänet tuhkattiin, ja tuhkat levitettiin isolle pihallemme, jossa sai juosta vapaasti koska tontti oli aidattu. Pidimme hautajaiset perheen kesken. Muistitilaisuudessamme oli rakkaan ystävämme kuva, kynttilä paloi ja joimme kakkukahvit.
En ole teloituttanut lemmikkejäni enkä tule sitä tekemään. Kuolema tulee kun on tullakseen.
Kotikuusen juurella on jo kolme kissaa.
Kaksi kissaani on haudattu äidin tontille järven rantaan, se oli lempipaikka. On pienet hautakivetkin.
Todella erikoisia nämä sekajätteeseen heittäjät. Itse hautaan kerran kissan tappaman oravan kuusen juurelle, se kuusi vaikutti oravien lempipaikalta
Tavallaan ymmärrän kirjoittajaa, joka ei pystynyt menemään kissan lopetukseen. Itse olin mukana kun ensimmäinen kissani lopetettiin. Se oli yksi rankimpia kokemuksiani.
Toisen kissan lopetuksen hoiti äiti.
Vierailija kirjoitti:
En ole teloituttanut lemmikkejäni enkä tule sitä tekemään. Kuolema tulee kun on tullakseen.
Niin että annat vain sairaan eläimen kärsiä rauhassa? Kun kissallani oli syöpä, se oli niin tuskissaan ettei jalat kantaneet. Eipä tullut mieleen antaa kissan kitua kuoliaaksi, lähdimme niin nopeasti eläinlääkäriin että puoliso ei ehtinyt edes pukea kenkiä jalkaan.
Jos aiot ottaa lemmikin samaan uurnaan, se kannattaa tehdä jo ennen uurnan laskemista hautapaikkaan. Tääl oli joku perikunta vieny 2 uurnaa laskettavaksi, isännän ja lemmikin, suntio ei antanut koiraa haudata samaan hautaan. Vain se jolle hautapaikka on osoitettu. Ajattelin itsekin vähän puuhastella ja yhdistää tuhkat...
Harmi että liikuttava ketju meni väittyksi siitä, pitääkö olla paikalla kun lemmikki lopetaan.
Olin puolison kanssa mukana kun vietiin kissa piikille ja se oli elämäni hirveimpiä hetkiä,Ymmärrän hyvin jos joku ei siihen vain pysty.
Sekajätteeseen säkissä ja sieltä kaatopaikalle.
Mökillä kasvaa eksna kesänä istuttamani hevoskastanja, ja sen lähellä pari ruusupuskaa, koirat pissi ruusuille ja kissa yritti kiivetä nuoreen kastanjaan. Tuhkat haudattu sinne ja olemme tuoneet jokaiselle kauniin luonnonkiven. Hamsterikin on saanut haudan.
Mökki ollut meillä 25 vuotta.
Haudattiin oikealle lemmikkihautausmaalle. Ajateltiin ensin pihaan, mutta ei meillä ole sellaista pysyvää paikkaa ( voidaan talomme myydä), joten ei haluttu tavallaan jättää koiraa sinne pihalle jos se myydään pian. Ehkä parempi ostajillekin. Siellä hautausmaalla ainakin pysyvä paikka. Koira muutenkin viihtyi metsässä ja saa nyt olla siellä metsässä muiden kanssa. Onni oli, että tämä paikka löytyi läheltä. Koira kuoli nukkuessaan kotiin ( sydänkohtaus) ja sitten veimme kotoa hautausmaalle haudattavaksi.
Ei voitu haudata kun asumme kerrostalossa. Biojätteisiin laitoimme.
Metsän reunaan, josta on hyvät näkymät pelloille. Oli sen suosikki paikka istuskella.
Kaupungin puiston metsikköön, tuonne takapihalle.
Joo, ei ole sallittua.
Takapihalle on haudattu 9 gerbiiliä ja chinchilla. Kunhan koirista aika jättää niin ne tuhkataan ja tuhkat viedään mökille.
Kun asuin Helsingissä, yksi kani haudattiin ihan kotini vieressä olevaan metsikköön. Muut lemmikkini on haudattu omaan pihaamme. Täällä on jo aikamoinen hautausmaa: 4 gerbiiliä, yksi kani ja kaksi koiraa (toinen niistä on vanhempieni). Koirien haudalle on istutettu omenapuu.
Vierailija kirjoitti:
Ei voitu haudata kun asumme kerrostalossa. Biojätteisiin laitoimme.
Meidän taloyhtiössä ei kerätä biojätettä, joten jouduimme laittamaan sekajätteeseen.
Tuhkat voi haudata omalle maalle tai toisen maalle kiinteistön omistajan luvalla. Hautapaikkaa ei saa merkitä, mutta siitä on tehtävä ilmoitus. Jos hautapaikka merkitään tunnuksin mm. risti tai kivi, tulee paikasta hautausmaa, jolle anotaan lupa ja tätä maa-aluetta ei 25 vuoteen voi käyttää muuhun tarkoitukseen.
Todennäköisesti tulemme haudatuiksi omille maille ja ihan ilman hautapaikan tunnuksia.