Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin hautasitte kuolleen lemmikkinne?

Vierailija
01.10.2020 |

Veimme tuhkat mökille meren rantaan. Siellä koiramme nautti olla.

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Homman nimihän on sellainen, että minä en pystynyt menemään mukaan lopetukseen, vaan laitoin siskon asialle. En kadu tänäkään päivänä. Olen ihan liian herkkä kaikelle mikä liittyy rakkaaseen elukkaani. Ymmärtääkseni tuhkat ovat siskolla jossain. En ole kysynyt ikinä. Pikkuisellani ei ole mitään hätää, joten asia ei ole niin tärkeä minulle.

Eli sinun eläimesi joutui kohtaamaan viimeiset hetkensä yksin? Se oli varmasti peloissaan ja etsi katseellaan sinua kertomaan että kaikki on hyvin, ja sinä petit sen. Mahtoi olla kamala lemmikki, kun ansaitsi niin surkean lopun.

Vierailija
22/88 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Homman nimihän on sellainen, että minä en pystynyt menemään mukaan lopetukseen, vaan laitoin siskon asialle. En kadu tänäkään päivänä. Olen ihan liian herkkä kaikelle mikä liittyy rakkaaseen elukkaani. Ymmärtääkseni tuhkat ovat siskolla jossain. En ole kysynyt ikinä. Pikkuisellani ei ole mitään hätää, joten asia ei ole niin tärkeä minulle.

Twitter user @jessi_dietrich is an animal lover who recently posted something on her account regarding a question she’d asked her vet, then detailed the doctor’s gut-wrenching answer.

On July 26th she wrote, “Asked my vet what the hardest part was about his job &he said when he has to put an animal down 90% of owners don’t actually want to be in the room when he injects them so the animal’s last moments are usually them frantically looking around for their owners & tbh that broke me.”

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa perverssiltä säilytellä lemmikkientuhkia uurnissaan josskinvitriinissä tai kirjahyllyssä.

Kun on kesä, niin on kärpäsiä ja köyhälläkin ystäviä. Nänä ystävät kyllä joutuvat henkensä heitettyään jätteiden sekään. En ole koskaan kiintynyt minkäänlaisiin elukoihin niin, että niitä pitäisi säilytellä vuosikausia uurnissa esillä. 

Vierailija
24/88 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkuri. Lemmikkisi on ollut rinnallasi koko elämäsi ja se kerta kun se olisi varmasti kaivannut omistajansa kosketusta ja rauhoittelua, et ollutkaan siinä. Jos et pysty tuota palvelusta tekemään eläimellesi, älä ota niitä,

Vierailija
25/88 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takapihaltamme löytyy haudattuna kolme kissaamme.

Vierailija
26/88 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Twitter user @jessi_dietrich is an animal lover who recently posted something on her account regarding a question she’d asked her vet, then detailed the doctor’s gut-wrenching answer.

On July 26th she wrote, “Asked my vet what the hardest part was about his job &he said when he has to put an animal down 90% of owners don’t actually want to be in the room when he injects them so the animal’s last moments are usually them frantically looking around for their owners & tbh that broke me.”

Ei ole tässä vaiheessa syyllistämisen paikka. Asiasta voisi tehdä toisen aloituksen näin halutessaan.

Vierailija
27/88 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tässä vaiheessa syyllistämisen paikka. Asiasta voisi tehdä toisen aloituksen näin halutessaan.

Okei.

Vierailija
28/88 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki viisi hamsteria on haudattu tuonne takapihalle.

Vierailija
29/88 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira ja kissa on täytettynä olohuoneen kirjahyllyssä.

Vierailija
30/88 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalliset asumukset yhteistuhkauksessa polttivat ja en tiedä mihin on tuhkat ripotelleet. Sydämessä kulkevat aina mukana minne menenkin.

Vierailija
31/88 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotipihassa kasvavan pihlajan juureen. Koira oli sekarotuinen, 12 vuotias kuollessaan. Koira tulee mieleen, kun käyn lapsuuden kotona ja näen sen pihlajan. Kuoli näihin aikoihin syksyllä 30 vuotta sitten.

-m

Vierailija
32/88 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirani tuhkattiin toisten koirien sekaan. Ei niitä tuhkia ole pakko ottaa mukaan.

Koirani henki on aina ikuisesti mielessäni.

Vierailija
33/88 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalle pihalle omenapuiden katveeseen. Oli kamala päivä :( Eläinlääkäri tuli kotiin päästämään ystävän pois.

Vierailija
34/88 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökille molemmat koirat. Sinne menevät myös nykyiset koirat ja kissat, tilaa on todelliselle lemmikkien hautausmaalle.

Minulla ei ole lapsia ja saarimökkini jätän luonnonsuojelusäätiölle perinnöksi. Siellä on arvokasta linnustoa. Saavat rakennukset kadota vuosien saatossa ja luonto ottaa omansa takaisin. Sinne katoaa myös lemmikkien pienet muistolaatat. Toivottavasti joku käy minunkin tuhkat sinne kippaamassa :D

Vierailija
35/88 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissani tuli yllättäen kipeäksi, ja jouduin hänet jättämään eläinlääkärin tutkimuksiin yön yli. Seuraavana päivänä tuli soitto, ettei mitään ole tehtävissä. Lähdin paikan päälle ja oli musertavaa nähdä oma rakas kissakaveri siinä kunnossa. Kuitenkin, kun aloin siinä eläinlääkärin valmistellessa eutanasiaa jutella kissalleni, hän reagoi ääneeni. Nosti päätään kukin sanoakseen, että moi kamu, tulit takaisin. Rapsuttelin hellästi ja puhuin rauhoittavalla äänellä, vaikka ääni takelteli ja silmät täyttyivät kyynelistä. Itken nytkin, ja se on vaikeinta, mitä lemmikinomistajana joutuu tekemään, mutta olen todella tyytyväinen, että tein sen. En olisi arvannut, että niinkin kipeänä kissani tajuaisi, että tulin vielä jättämään jäähyväiset. Sillä oli valtava merkitys meille molemmille.

Vierailija
36/88 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en pystyisi tekemään noin rakkaalle lemmikilleni. Kyllä se saatetaan viimeiselle matkalla vaikka kuinka pahalta tuntuisi. 

Vierailija
37/88 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sinun eläimesi joutui kohtaamaan viimeiset hetkensä yksin? Se oli varmasti peloissaan ja etsi katseellaan sinua kertomaan että kaikki on hyvin, ja sinä petit sen. Mahtoi olla kamala lemmikki, kun ansaitsi niin surkean lopun.

Hahahahahaha XDD kissaani ei kiinnostanut pätkän vertaa että olenko mukana vai en. Tsiisus... Siskoni oli sen kanssa. Olisin ilmeisesti parempi ihminen, jos olisin ollut vieressä ja kuiskannut kissalle, että ei mitään hätää, tulit vain kuoleman tänne, hyvästi rakas.

Vierailija
38/88 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempien koirien tuhkat ovat kaapissa. Pitäisi joku kerta viedä ne tuonne lähimetsään, jossa ulkoiltiin paljon. 

Vierailija
39/88 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rotat tuli haudattua omalle takapihalle.

Siellä lepää nyt 7 tai 8 rottaa. Siitä on niin paljon aikaa niin en muista aivan rottieni määrää.

Vierailija
40/88 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolemaan tänne*

Ihan hauska yritys tehdä minulle kauheat omantunnon tuskat, mutta ei onnistu XD. Minun oli pakko ajatella omaa mielenterveyttäni sillä hetkellä, kun ei ollut paniikkihäiriölääkityskään ihan kunnossa ja asiat olivat päin peetä. Mielenterveyteni ei kestänyt siinä hetkessä enää yhtä ainuttakaan ahdistavaa asiaa.

Eikä mikään olisi muuttunut paremmaksi, vaikka olisin ollutkin mukana. Kissaa se ei kiinnostanut pätkän vertaa eikä minun läsnäoloni olisi voinut peruuttaa tulevaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä