Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen lintsannut (etä)töistä maaliskuusta alkaen, auttakaa!

Vierailija
01.10.2020 |

Tehnyt varmaan neljänneksen työajasta oikeasti töitä ja lopun aikaa kaikkea muuta. Palstaillut, siivoillut, pyörittänyt perhe-elämää, kaivellut napaa, tuntenut tuskaa ja ahdistusta koronan takia, nukkunut päiväunia...

Nyt töissä alkaa olla tilinteon hetki ja tämän vuoden työskentelyn hedelmät pitäisi esitellä muille. Ei kuulkaa ole yhtään valmista, koska olen huijannut etätöissä ja nyt joudun kärsimään teoistani.

Kaiken lisäksi etätyöskentelyä on jatkettu meillä toistaiseksi, eli nyt viimeistään pitäisi saada homma haltuun tai saan pian kengänkuvan persukseen.

Mitäs nyt sitten? Onko kohtalontovereita?

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, otat homman haltuun?

Vierailija
2/77 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä päästä toimistolle? Näin meillä on jotkut tehneet, kun kotona ei ole työrauhaa esim. lasten takia. Tosin siellä tyhjässä toimistossa voi palstailla yhtä lailla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä työssa saat puuhastella rauhassa puoli vuotta ilman että joudut millään tavalla raportoimaan tai esittelemään töittesi tuloksia kenellekään? Kukaan ei ole kaivannut sinulta maaliskuun jälkeen yhtään mitään valmista tai tuloksellista?

Vierailija
4/77 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljänneksen työajasta? En käyttänyt ennen koronaakaan noin paljon työajastani työntekoon, nyt menee ehkä maks. tunti päivässä, joinakin päivinä ei ollenkaan. Nytkin juon kaljaa ja katson youtubea.

Vierailija
5/77 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä työssa saat puuhastella rauhassa puoli vuotta ilman että joudut millään tavalla raportoimaan tai esittelemään töittesi tuloksia kenellekään? Kukaan ei ole kaivannut sinulta maaliskuun jälkeen yhtään mitään valmista tai tuloksellista?

Sinulla on paljon opittavaa työelämästä.

Vierailija
6/77 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat niskaperseotteen itsestäsi ja ryhdistäydyt. Keräät kasaan ne rippeet, joita on jotain näytettävää.

Vierailija
7/77 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nippa nappa saanut tärkeimmät dedikset hoidettua niin on näyttänyt siltä, että homma on hallussa. Ap

Vierailija
8/77 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on paljon opittavaa työelämästä.

Minäkin haluaisin tuollaisiin töihin. Nyt on menossa viikon ensimmäinen ruokatauko. Tämä päivä alkoi klo 8 ja päättyy klo 17.30.... juu ei todellakaan olisi mahdollista lusmuilla viikkotolkulla...

Vierailija
9/77 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuntuu olevan muutama etätyöläinen pomonsa suojeluksessa niin, ettei me työkaverit yhtään ymmärretä, mistä työpanoksesta heille maksetaan. Sähköposteihin vastaavat pari kertaa viikossa.

Vierailija
10/77 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan meitä. Minä olen tehnyt etätöissä kaikkea tuota mitä sinäkin ja lisäksi silitellyt kissaa. Töitä olen puolen vuoden aikana tehnyt ehkä yhteensä viikon tai kahden edestä. Onneksi meillä ei tarvitse esitellä tuotoksiaan, eivätkä työkaverini ole nähdäkseni olleet sen ahkerampia. Lähes aina kuluu tuntikausia ennen kuin tsättiviestiin tulee vastaus. Mulla tsätti hälyttää puhelimessa ja voin lähettää lyhyen vastauksen, ok, joo, en, vaikka älykellosta.

Vierailija
11/77 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele tekemään etätöitä niin, että se näyttää kuin tekisit enemmän töitä kuin toimistolla. Työstä riippuen voinee esimerkiksi pienellä koodinpätkällä automatisoida joitakin raportteja mitä pitää tehdä. Myös jotain diipadaapa -esitelmiä pitää olla useampi kymmenen aina koneella valmiina, voi sitten vain muokkailla kahdessa tunnissa siitä soveltuvan tiettyyn tilaisuuteen ja kertoa että viikko meni, kauhea duuni.

Vierailija
12/77 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota vastuu ja irtisanoudu itse :)

Vierailija
13/77 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulta kuulostaa. Keskimäärin olen käyttänyt ehkä kolmanneksen työajastani oikeaan työntekoon ja muuten on mennyt uutisia lukiessa tai muita omia intressejä toteuttaessa. Toisaalta ei pomolla ollut kehityskeskustelussa kuin positiivista sanottavaa niin jotenkin vaikea ottaa itseään niskasta kiinni ja olla tehokas ja työteliäs. 

Vierailija
14/77 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä riittää. Varsinkin jos ei ole mitään projektiluontoista ei tarvitse vuosiin tehdä mitään, jos on ahkera työkaveri.

Vierailija
15/77 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen määräaikainen ja on ollut hieman vaikea motivoitua, kun tietää, että työt loppuu joulukuussa.

Vierailija
16/77 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua juttua. Teen ehkä max 2 tuntia päivässä töitä. Näin oli jo toimistolla ollessa. Eli älä hätäile, hyvin todennäköisesti muillakin on ihan samaa touhua. Tavallaan tuo ei edes ole sinun vikasi vaan huonon työnjohdon tulos. Älä missään nimessä myönnä mitään. 

On aivan normaalia nykypäivän työelämää, että aika menee kaikkee muuhun sälään, juoruamiseen, ruudun tuijottamiseen. Sitten paniikissa teet kuukauden hommat neljässä tunnissa.

Vierailija
17/77 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä työtä teette? Paljon palkkanne on?

Vierailija
18/77 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä etätyöstä Provisiopalkka niin tulee sentään vähän tehtyä töitä kun oma työskentely tuntuu heti pankkitilillä. Työaikaa ei onneksi seurata niin voi ottaa silti tosi rennosti ja lähtee vaikka lenkille jos ei huvita työt. Joka aamu nousen aikaisintaan klo 8 nje.

Vierailija
19/77 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita ottamalla käyttöön joku ajanhallinnan sovellus (pomodore tms.) aluksi.

Laita kännykkään se päälle, että et pääse työajalla hupisovelluksiin.

Sovi enemmän palavereita, jotta joudut valmistelemaan niihin asioita.

Sano esimiehelle että kaipaat kerran viikossa tsekkiä että miten hommat etenee. Sanot vaikka että nyt kun olet ollut niin pitkään etänä niin kaipaat enemmän kontaktia siihen suuntaan.

Ei se helppoa ole, mutta kannattaa toimia koska se oma olo on kamala jos et tee mitään.

Vierailija
20/77 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

haa haa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä