Joulukortti-ongelma
Mitä kuuluu kirjoittaa korttiin pariskunnalle jossa naisella on kaksiosainen sukunimi? Esim. Risto Virtanen ja Piia Mäkelä-Virtanen. Kirjoitetaanko molempien nimet kokonaan (tila loppuu), vai kenties Risto ja Piia Mäkelä-Virtanen (tämä tarkoittaisi että molemmilla kaksi sukunimeä)? Vai miten ihmeessä te sen laitatte? Tämä sama ongelma on aina kun heille pitää jotain lähettää. Tiedän että on typerä ongelma mutta vaivaa nyt päätä :D
Kommentit (14)
Olen kirjoittanut "vIrtasen perhe" etenkin jos lapset ovat tällä sukunimellä
Piia Mäkelä-Virtanen perh. tai kumpi nyt sitten se läheisempi onkaan.
Lapset on jo aikuisia ja vain naisen. Heillä on isänsä sukunimi. Eli ei kumpikaan noista. Onko se sitten väärin laittaa vaan miehen nimellä? Eli tuo Virtasen perhe...
-ap
Ei ainakaan missään tapauksessa Piia ja Risto Virtanen. Jos Piia olisi halunnut olla vain Virtanen, ei hän olisi ottanut kaksoisnimeä. Paras ratkaisu olisi kirjoittaa molempien sukunimet, siis Risto Virtanen ja Piia Mäkelä-Virtanen. Yleensähän joulukortissa pystyy käyttämään nimelle kaksi riviä, joten niihin mahtuu hyvin tarvittaessa vielä lastenkin nimet.
Terv. kaksoisnimen ottanut, jota ärsyttää hirveästi, kun ihmiset lähettävät postia pelkästään miehen sukunimellä.
ja vielä siis kun tuo nainen on sukua :) Hankalaaaaa...
Itse laitan eri riveille. Useimissa osoitteissa ja kuorissa on tilaa lisätä rivi. Peräkkäin ihan turha yrittää
Mä pistäisin suosiolla kaikki nimet. Voihan sitä osotteen kirjottamista jatkaa siihen alas viimeisen viivan alle. Itse olen joskus laittanut ystävälleni ja hänen avomiehelleen postikortin tyyliin "Liisa Virtanen + Pertti" Sen mukaan kumpi niistä on se läheisempi ja tutumpi.
Kyllä se pelkällä osoitteellakin perille menee. Esim. mummille lähettämässäni kortissa lukee osoitteen yllä pelkkä "mummi" ja kavereitten korteissa lukee aina jotain hulvatonta. Mutta jos nyt virallista tietoa halajaa, niin kirjoita Risto Virtanen & Piia Mäkelä-Virtanen perh.
Vois jättää tänä vuonna kortit kirjoittamatta ja laittaa tekstiviestin. En jaksa osoitteita alkaa katsomaan. Joululahjoja en anna enkä vastaanota. Mulla on ens vuonna n 30 000 lasku keväällä ja keittiöremppakin maksoi mukavasti.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 21:30"]
ja vielä siis kun tuo nainen on sukua :) Hankalaaaaa...
[/quote]
Sittenhän asia on helppo, jos nyt jostain minulle täysin käsittömästä syystä et voi kirjoittaa molempien nimiä kahdelle riville: kirjoitat Piia Mäkelä-Virtanen perh.
Okei. Eli parasta vaan laittaa molemmat nimet kokonaisuudessaan :) Kiitos avusta
-ap
Piia Mäkelä-Virtanen perheineen
Noin minä laittaisin.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 21:24"]
Mitä kuuluu kirjoittaa korttiin pariskunnalle jossa naisella on kaksiosainen sukunimi? Esim. Risto Virtanen ja Piia Mäkelä-Virtanen. Kirjoitetaanko molempien nimet kokonaan (tila loppuu), vai kenties Risto ja Piia Mäkelä-Virtanen (tämä tarkoittaisi että molemmilla kaksi sukunimeä)? Vai miten ihmeessä te sen laitatte? Tämä sama ongelma on aina kun heille pitää jotain lähettää. Tiedän että on typerä ongelma mutta vaivaa nyt päätä :D
[/quote]
Piia Mäkelä-V. ja Risto Virtanen.
Perhe Mäkelä-Virtanen
Oy Mäkelä-Virtanen Ab
Risto Virtanen & Piia
Risto Virtanen perheineen
Piia Mäkelä-Virtanen & Risto
Piia Mäkelä-Virtanen & perhe
Minä en lähetä tänä jouluna ainuttakaan korttia. Pistän rahat Naisten Pankkiin tai Lastensairaalalle.
Kirjoita vaikka Virtasten poppoo tai jotain vastaavaa. Tai lasten nimellä. Ei se nyt yks joulukortti nyt niin nuukaa ole.