Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulukortti-ongelma

Vierailija
12.12.2013 |

Mitä kuuluu kirjoittaa korttiin pariskunnalle jossa naisella on kaksiosainen sukunimi? Esim. Risto Virtanen ja Piia Mäkelä-Virtanen. Kirjoitetaanko molempien nimet kokonaan (tila loppuu), vai kenties Risto ja Piia Mäkelä-Virtanen (tämä tarkoittaisi että molemmilla kaksi sukunimeä)? Vai miten ihmeessä te sen laitatte? Tämä sama ongelma on aina kun heille pitää jotain lähettää. Tiedän että on typerä ongelma mutta vaivaa nyt päätä :D

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita vaikka Virtasten poppoo tai jotain vastaavaa. Tai lasten nimellä. Ei se nyt yks joulukortti nyt niin nuukaa ole.

Vierailija
2/14 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kirjoittanut "vIrtasen perhe" etenkin jos lapset ovat tällä sukunimellä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piia Mäkelä-Virtanen perh. tai kumpi nyt sitten se läheisempi onkaan.

Vierailija
4/14 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on jo aikuisia ja vain naisen. Heillä on isänsä sukunimi. Eli ei kumpikaan noista. Onko se sitten väärin laittaa vaan miehen nimellä? Eli tuo Virtasen perhe...

-ap

Vierailija
5/14 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan missään tapauksessa Piia ja Risto Virtanen. Jos Piia olisi halunnut olla vain Virtanen, ei hän olisi ottanut kaksoisnimeä. Paras ratkaisu olisi kirjoittaa molempien sukunimet, siis Risto Virtanen ja Piia Mäkelä-Virtanen. Yleensähän joulukortissa pystyy käyttämään nimelle kaksi riviä, joten niihin mahtuu hyvin tarvittaessa vielä lastenkin nimet.

Terv. kaksoisnimen ottanut, jota ärsyttää hirveästi, kun ihmiset lähettävät postia pelkästään miehen sukunimellä.

Vierailija
6/14 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vielä siis kun tuo nainen on sukua :) Hankalaaaaa...

Vierailija
7/14 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitan eri riveille. Useimissa osoitteissa ja kuorissa on tilaa lisätä rivi. Peräkkäin ihan turha yrittää

Vierailija
8/14 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pistäisin suosiolla kaikki nimet. Voihan sitä osotteen kirjottamista jatkaa siihen alas viimeisen viivan alle. Itse olen joskus laittanut ystävälleni ja hänen avomiehelleen postikortin tyyliin "Liisa Virtanen + Pertti" Sen mukaan kumpi niistä on se läheisempi ja tutumpi.

Vierailija
9/14 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se pelkällä osoitteellakin perille menee. Esim. mummille lähettämässäni kortissa lukee osoitteen yllä pelkkä "mummi" ja kavereitten korteissa lukee aina jotain hulvatonta. Mutta jos nyt virallista tietoa halajaa, niin kirjoita Risto Virtanen & Piia Mäkelä-Virtanen perh. 

Vierailija
10/14 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vois jättää tänä vuonna kortit kirjoittamatta ja laittaa tekstiviestin. En jaksa osoitteita alkaa katsomaan. Joululahjoja en anna enkä vastaanota. Mulla on ens vuonna n 30 000 lasku keväällä ja keittiöremppakin maksoi mukavasti. 

Vierailija
11/14 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 21:30"]

ja vielä siis kun tuo nainen on sukua :) Hankalaaaaa...

[/quote]

Sittenhän asia on helppo, jos nyt jostain minulle täysin käsittömästä syystä et voi kirjoittaa molempien nimiä kahdelle riville: kirjoitat Piia Mäkelä-Virtanen perh.

Vierailija
12/14 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei. Eli parasta vaan laittaa molemmat nimet kokonaisuudessaan :) Kiitos avusta
-ap

Vierailija
13/14 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piia Mäkelä-Virtanen perheineen

Noin minä laittaisin.

Vierailija
14/14 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 21:24"]

Mitä kuuluu kirjoittaa korttiin pariskunnalle jossa naisella on kaksiosainen sukunimi? Esim. Risto Virtanen ja Piia Mäkelä-Virtanen. Kirjoitetaanko molempien nimet kokonaan (tila loppuu), vai kenties Risto ja Piia Mäkelä-Virtanen (tämä tarkoittaisi että molemmilla kaksi sukunimeä)? Vai miten ihmeessä te sen laitatte? Tämä sama ongelma on aina kun heille pitää jotain lähettää. Tiedän että on typerä ongelma mutta vaivaa nyt päätä :D

[/quote]

Piia Mäkelä-V. ja Risto Virtanen.

Perhe Mäkelä-Virtanen

Oy Mäkelä-Virtanen Ab

Risto Virtanen & Piia

Risto Virtanen perheineen

Piia Mäkelä-Virtanen & Risto

Piia Mäkelä-Virtanen & perhe

Minä en lähetä tänä jouluna ainuttakaan korttia. Pistän rahat Naisten Pankkiin tai Lastensairaalalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän