Nokkosihottuma ja järkyttävä kutina!
Hei, apua. Jostain syystä minulle on tullut viikon sisällä nokkosihottumaa eri puolille kehoa ja viime yö oli kutituksen takia aivan hirveä :( Kerrotteko minulle kokemuksianne, miten tästä kamalasta vaivasta pääsee eroon ja miten kutinaa voi lievittää? Tehokkaimmat voiteet, lääkkeet?
Tiedän että tämän aiheuttaja pitää löytää, sitä yritän tässä samalla kartoittaa. Pari viikkoa sitten vaihdoin shampoon ja hoitoaineen, se on yksi vaihtoehto. Mulla on ennestäänkin ollut hajusteallergiaa mutta ei missään nimessä tällaisessa määrin. Lisäksi ostin pari viikkoa sitten uudet housut joita olen pitänyt, olisiko niissä ollut formaldehydiä (pesin ne kyllä jo) mutta ihottumaa on eniten jaloissa, olisiko tämä sitten syy.
Aivan kamala vaiva, toivottavasti tämä loppuisi äkkiä :(
Kommentit (23)
Voi tulla ihan pakkasesta, jos ulkoillut nyt kun kylmät kelit.
Joku aina alapeukuttaa, kun syyhy mainitaan, en ymmärrä miksi.
Syyhyä on ollut tänä vuonna liikkeellä ihan hirveästi, senkään oireet ei ole kaikilla samanlaiset. Toisille tulee selviä käytäviä, toisille kutisevaa ihottumaa ympäri kehoa.
Ap:lla voi hyvin olla nokkosrokko tai atopiaa tai jotain muuta, mutta kyllä syyhyn mahdollisuus kannattaa pitää mielessä jos yhtäkkiä tulee hulluna kutisevia näppylöitä/ihottumaa.
Katsokaa ettei ole syyhypunkin käytäviä