Varma ratkaisu harmaan talouden purkamiseen Suomesta!
Eli jokainen, joka varmasti käräyttäisi jonkun työttömyysturvaa- tai sossunrahoja väärin käyttävän ihmisen saisi palkkion siitä, vaikka 500 euroa, kunhan saisi tehdä sen nimettömänä ja saisi vaan jotkut tarkkailijat peräänsä ja jos osuisi oikeaan, niin saisi ns. löytöpalkkion.
Kuka kannattaisi? Itse tiedän vaikka kuinka monta äijää, jotka hakevat sossusta rahaa tai ovat muka työttömiä, mutta tekevät raksahommia pimeesti! Varmaan ravintola-alalla ainakin samaa touhua ja monella muullakin. Mutta kun tuo käräytysraha otettaisiin käyttöön, niin johan loppuisi! Voisi olla nimellä vihjepalkkio tms?
Kommentit (2)
Jos kerran tiedät niin mahdottoman monta äijää, niin miksi et jo käräyttele niitä. Voisi tulla sullekin parempi mieli.
Mua jokseenkin huvittaa ap:n kaltaiset, jotka tietää jostain asiasta, mutta eivät kerro eteenpäin, jos ei ole vihjepalkkiota luvattu. Et taida olla oikeasti huolestunut harmaasta taloudesta vaan keksit vain keinon ansaia hieman ylimääräistä. Ja niistä sun "löytöpalkkioista" sä tietenkin ilomielin maksaisit ylityön mukaisen veroprosentin mukaan verot :-)
Jahas. Sepä se. Aletaan vakoojiksi vähän entisessä Neuvostoliitossa. Voi käräytellä naapureita ja jos käräytettävää löydy, voi keksiä käräytyksiä.
Ihan totta, olet typerä. Minä en tunne ketään, joka hakisi sossusta rahaa + tekisi pimeitä töitä päälle. Jokainen tuntemani sosiaalipummi on ihan aidosti työtön ja tuloton. Sen sijaan yleisin pimeän työn muoto lienee se, jossa ihminen on päivätyössä, maksaa verot ja tekee joskus illalla pienen duunin toiselle pimeänä. En jaksa paheksua. Raha kiertää täällä kuitenkin. Ravintolat ja muut ne rahat saa, kun joku on ensin ne tienannut ja maksavat taas palkat kokeille ja tarjoilijoille jne. Raha pyörii täällä ympyrää.