Voiko pitää aivan eri väreistä jotka käyvät itselle?
Siis jos pitää vaikka kylmistä väreistä mutta itselle sopii lämpimät värit? Onko mahdollista? Vai meneekö väreistä pitäminen ja omat värit yksi yhteen?
Kommentit (25)
Musta, valkoinen, harmaa ja vanhan ajan rosa on värit mistä pidän ja mikään niistä ei sovi minulle.
Voi. Esimerkiksi ne väritykseltään pehmeät ihmiset, jotka piirtävät joka päivä itselleen naaman mustilla rajaustuotteilla ja käyttävät kovia värejä.
Tottakai voi. Minä esim pidän harmaasta ja turkoosista, eivätkä ne sovi minulle vaan naama näyttää valjulta. Käytän niitä kuitenkin, mutta en isoina pintoina kasvojen lähellä vaan on esim harmaat housut ja mekko jossa turkoosia on kuvioissa.
Miksei voisi. Jotkut sitten värjäävät hiuksensakin sillä ihanalla lempivärillä kuten pinkillä tai lilalla tai sinisellä ja näyttävät aivan karmeilta. Jos tykkää kovasti jostain itselle sopimattomista väreistä, niitä voi käyttää esim. laukuissa ja alaosissa. Kasvojen lähellä ei kannata.
Tietty voi pitää. Pidän esim tietyistä ruskean sävyistä, mutta ne eivät ole "omia värejäni". En siis käytä ruskeita luomivärejä tai mitään ruskeaa mikä tulee kasvojen lähelle, esim kaulahuiveja, koska selkeästi olen paremman näköinen kylmissä väreissä.
Mutta kengät tai käsineet voivat hyvin olla ruskeat, tai torkkupeitto tms.
Tottakai! Minä pidän tummista syksyn väreistä, esim. viininpunaisesta, tumman vihreästä, tumman keltaisesta (ja mustasta), vaikka ne vievät kaiken värin kasvoiltani pois. Käytän niitä silti.
Tietysti voi. Muutenhan ei edes tarvittaisi värikonsultteja kertomaan, että käytät vääriä värejä. ;)
Yleensä varmaan ei. Itse esimerkiksi inhoan murrettuja sävyjä, jotka itselleni sopivatkin kaikkein huonoiten.
Kyllä tietysti. Minä pidän räikeistä väreistä ja mustasta, olen väritykseltäni haalea peruna. Ihan sama.
Toki. Musta väri sopii ehkä noin 10 prosentille suomalaisista, mutta kun katsoo kadulle etenkin talvella, niin noin 90 prosentilla kulkijoista on yllään mustaa.
Voi tieysti. Mutta jotenkin minusta myös tuntuu, että saatan näyttää paremmalta vaatteessa, jonka väristä pidän itse erityisen paljon, mutta joka ei jonkun värikonsultin (tms) mielestä sovi minulle lainkaan. Vaikea selitää miksi; onko minulla jokin ikuinen kapina vaihe, "minä-minä" kompleksi vai auktoriteetti kammo vai mikä.
Tarkoitatko, että voiko itselle sopimattomista väreistä pitää itsensä päällä vai voiko niistä pitää yleensä ottaen?
Vierailija kirjoitti:
Voi tieysti. Mutta jotenkin minusta myös tuntuu, että saatan näyttää paremmalta vaatteessa, jonka väristä pidän itse erityisen paljon, mutta joka ei jonkun värikonsultin (tms) mielestä sovi minulle lainkaan. Vaikea selitää miksi; onko minulla jokin ikuinen kapina vaihe, "minä-minä" kompleksi vai auktoriteetti kammo vai mikä.
Mulla ihan sama. En tiedä miksi mutta pidän kylmistä väreistä vaikka analyysin mukaan pitäisi käyttää heleitä ja lämpimiä värejä. Joku viininpunainen ja oikein tumma tummansininen tai harmaa vaan näyttää niin hyvältä. Mutta meikissä korallit vie voiton. En tiedä miksi näin on että pidän eri väreistä mitkä minulle luontaisesti käyvät?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ihan sama. En tiedä miksi mutta pidän kylmistä väreistä vaikka analyysin mukaan pitäisi käyttää heleitä ja lämpimiä värejä. Joku viininpunainen ja oikein tumma tummansininen tai harmaa vaan näyttää niin hyvältä. Mutta meikissä korallit vie voiton. En tiedä miksi näin on että pidän eri väreistä mitkä minulle luontaisesti käyvät?
Ap
Joskus olen aatellut, että ainakin osa värianalyysejä tekevistä toimii enemmän ja vähemmän epäammatimaisesti ja suosittelee joko kulloisenkin hetken trendivärejä ja vastaavasti vähemmän, jotka ovat "aina" suosiossa.
Ja vain varmuuden vuoksi saattavat tosiinaan suosittaa myös jo()itain yleisesti pidettyä tai sitten sellaista väriä, jonka otaksuvat asiakkaansa pitävän, niin hänelle jää hyvä mieli.
Kyllä! Olen hyvin punanaamainen, eikä minulle sovi violetit tai oranssit värit. Silti käytän.
Maskeissakin onneksi tänä päivänä valinnanvaraa, ja tyylikkäitä värejä ja kuoseja, esimerkiksi
https://maskiset.fi/fi/tuote/kirurginmaski-varillinen-kertakayttoinen-1…
https://maskiset.fi/fi/tuote/huipputyylikas-100-mulperisilkkinen-maski/
Kyllä mun lempivärit on eri värit kuin vaatetuksessa käyttämäni värit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ehkä olet clear spring.
Voi. Minä en pidä yhtään vihreästä,ä mutta käytän sitä silti, paljon.