Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teistä kauppojen paketointipalvelu persoonatonta?

Vierailija
12.12.2013 |

Tällainen kysymys tuli tänään mieleen, rupesin miettimään pitäisikö siskon lahja sittenkin paketoida itse. Hän itse käyttää paketointiin ja kortteihin paljon aikaa. Vaikuttaako kaupoissa paketoidut lahjat teistä jotenkin tylsiltä? Samalla tapaa kuin Tiimarin joulukortit? Kuinka paljon itse panostatte itse paketointiin, ja kiinnitättekö (positiivisesti) huomiota siihen miten teidän lahjat on paketoitu?

Ps. Tietääkö joku mistä saisi sellaista ruskeaa paperia, pakkauspaperin tyyppistä? Ajattelin paketoida lahjat vanhanaikaisella tyylillä. :) Ja jotain värikästä paperinarua ympärille.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi maksaa 200e lahjasta ja laittaa sellainen persoonaton lahjapaperi ympärille, mikä huutaa ilmaista paketointia. Kyllä itse ainakin arvostan nimenomaan lahjan antajan tyylitajua kun on naru ja paperi sävy sävyyn ja jotain hienompaa paperia.

Vierailija
2/25 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnustan, että mielelläni laitan jonkun muun paketoimaan ostamani lahjat. Minun näyttävät usein siltä, että 4v on yrittänyt paketoida, joten parempi jättää nuo(kin) asiat sellaiselle joka ne osaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petyin pari joulua siten Stockmannin paketointipalveluun. Jonotin Hansakorttelin Hansatorilla sellaiset 35 minuuttia paketointiin (oli sentään tuoli, jolla istua), ja kun vihdoin pääsin palveltavaksi, nuori tytsykkä otti esiin valkoisen pahvipussin, jonne tyrkkäsi lahjaksi ostamani kirjan, taittoi pussin kiinni ja länttäsi päälle tarrarusetin. Joo, ihan oikeasti. Kiukutti ihan kamalasti sekä "paketointi" että se reilu puoli tuntia, jonka olin elämästäni haaskannut moisen pussin odotteluun. En kuitenkaan jaksanut haastaa riitaa paketista. Olin aikeissa paketoida kirjan uudelleen, mutta päädyin sitten antamaan sen siinä alkuperäispussissa rusetteine päivineen. Sen jälkeen olen paketoinut kaikki lahjani itse.

Vierailija
4/25 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä paketoin itse lahjat. Tykkään siitä puuhasta. Ja itse juurikin täksi jouluksi halusin sellaista vanhan ajan tyylistä joulupaperia lahjoille. Ja löysinkin. Lidlistä.

Vierailija
5/25 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on. Olen itse ajanut kansalaisaloitetta, jossa vaaditaan kauppoja sopimaan etukäteen konsultaatiokäynnit eri asiakkaiden kanssa, jotta jokaisen asiakkaan tarpeet käytäisiin läpi ja näin voitaisiin tarjota yksilöllistä lahjapaketointia jouluruuhkassa. On kertakaikkiaan härskiä, miten vuodesta toiseen asiakkaat lähtevät kaupoista ulos samanlaisen lahjapaperin ja ruusukkeiden kanssa, kun vaihtoehtoja olisi miljoonia. Ottaen kuitenkin huomioon, että paketin auki repimiseen käytetään keskimäärin 30 sekuntia, on suorastaan huutava vääryys, ettei asiaan panosteta sen enempää.

Vitut nälänhädästä, pureudutaan näihin todellisiin ongelmiin!

Vierailija
6/25 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En paketoi mitään, ostan lahjakassin.

Done and done.

Vierailija
7/25 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa kalleimmissa kaupoissa näköjään harrastetaan noita valkoisia pusseja. Ovat kyllä ankeita. Heiltä voisi odottaakin jotain kaunista ja erikoista paperia, mutta ei.

Vierailija
8/25 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkauspaperia lienee rautakaupassa, mutta ne mitä olen nähnyt, ovat todella isoja rullia. Luulisin, että sitä löytyy paperikaupoistakin tavallisten lahjapaperien joukosta, ainakin vähän hienostuneempana versiona.

Vierailija
9/25 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 18:27"]

Kyllä on. Olen itse ajanut kansalaisaloitetta, jossa vaaditaan kauppoja sopimaan etukäteen konsultaatiokäynnit eri asiakkaiden kanssa, jotta jokaisen asiakkaan tarpeet käytäisiin läpi ja näin voitaisiin tarjota yksilöllistä lahjapaketointia jouluruuhkassa. On kertakaikkiaan härskiä, miten vuodesta toiseen asiakkaat lähtevät kaupoista ulos samanlaisen lahjapaperin ja ruusukkeiden kanssa, kun vaihtoehtoja olisi miljoonia. Ottaen kuitenkin huomioon, että paketin auki repimiseen käytetään keskimäärin 30 sekuntia, on suorastaan huutava vääryys, ettei asiaan panosteta sen enempää.

[/quote]

No jos olisin kaupan omistaja (esim. joku pikkuliike) niin kyllä panostaisin siihen paperiin. Kerta se joka tapauksessa kauppaan hankitaan, niin miksi ei ostaisi jotain kivempaa? Vai kääritkö itse lahjasi sanomalehteen, säästetään luontoa nääs, kuka sitä paperia edes huomaa kun siinä menee se 30sek kun sen repii.

Vierailija
10/25 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 18:31"][quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 18:27"]

[/quote]

No jos olisin kaupan omistaja (esim. joku pikkuliike) niin kyllä panostaisin siihen paperiin. Kerta se joka tapauksessa kauppaan hankitaan, niin miksi ei ostaisi jotain kivempaa? Vai kääritkö itse lahjasi sanomalehteen, säästetään luontoa nääs, kuka sitä paperia edes huomaa kun siinä menee se 30sek kun sen repii.

[/quote]

Huumorintaju. Katoava luonnonvara.

Vierailija
11/25 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ostanut sellaista ruskeaa pakkauspaperia muistuttavaa lahjapaperia joskus aikoinaan prismasta. Josko sieltä vieläkin löytys?

Vierailija
12/25 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 18:32"]

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 18:31"][quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 18:27"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Voi rakas. Kai nyt toi "huumori" huutaa tosta läpi ihan jokaiselle? Kiitos kuitenkin vinkistä. Mutta kyllähän tohon "sarkasmiin" on verhottu viesti siitä, että "kuka jaksaa valittaa kauppojen joulupapereista kun kaikilla kuitenkin eri maku ja mikään ei kelpaa kaikille. Eli turha valittaa ja keskitytään oikeisiin ongelmiin." Vai? Ohitin nyt vain ton "huumorin" ja vastasin tohon itse asiaan siinä.

Vierailija
13/25 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tiedan lahjan saajan erityisesti arvostavan paketointia, pitavan lahjaa esilla ja ihailevan sita ennen avaamista, sitten ehka panostankin. Muussa tapauksessa minusta on ihan turhaa haaskata omaa kallista aikaa ja myos ylimaaraisia lantteja paketointiin, joka revitaan auki ja heitetaan saman tien roskiin. Vahan samasta syysta en tajua, miksi pitaa ostaa hienoa, kallista vessapaperia. Sita kaytetaan muutama sekunti ja sitten vedetaan viemarista alas :D

Vierailija
14/25 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yleensä tuunaan niitä kaupan paketteja vähän itse. Esim. jos lahjanarussa lukee kaupan nimi isoilla kirjaimilla, niin vaihdan narun toiseksi (tai pyydän jättämään kokonaan pois jo etukäteen). Tai lisään pienen koristeen paketin päälle, tarroja tai joku pieni juttu roikkumaan paketista.

Siitä tykkään kaupan paketeissa, että paketoijat osaavat rutiinilla tehdä siistejä ja suoria paperointeja. Itse koristelen mielelläni, mutta ärsyttää jos saan rutisteltua ja mytisteltyä sen lahjapaperin vahingossa.

Vierailija
15/25 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 18:37"][quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 18:32"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Voi rakas. Kai nyt toi "huumori" huutaa tosta läpi ihan jokaiselle? Kiitos kuitenkin vinkistä. Mutta kyllähän tohon "sarkasmiin" on verhottu viesti siitä, että "kuka jaksaa valittaa kauppojen joulupapereista kun kaikilla kuitenkin eri maku ja mikään ei kelpaa kaikille. Eli turha valittaa ja keskitytään oikeisiin ongelmiin." Vai? Ohitin nyt vain ton "huumorin" ja vastasin tohon itse asiaan siinä.

[/quote]

En kylläkään yrittänyt "verhoilla" siihen "mitään" sen syvällisempää sisältöä, kuhan tässä "aikani kuluksi" länkytän. Hyvä kuulla kuitenkin, että "löysit" viestistäni syvällisemmän "merkityksen" ja se sai sinut "ajattelemaan" maailmassa olevia "ongelmia".

Ihanaa "illanjatkoa" sinulle, rakas <3

Vierailija
16/25 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuttaisko taas niistä papereista ja paketoinneista?

Vierailija
17/25 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sen kaupan paketoinnin pitäisi olla jotenkin "persoonallista"? Jollei sitä viitsi itse paketoida niin ei auta länkyttää että joku tekee työtään mentaliteetilla >mä oon vaan töissä täällä> eikä panosta siiden sydänverellään...

Vierailija
18/25 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 18:44"]

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 18:37"][quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 18:32"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

En kylläkään yrittänyt "verhoilla" siihen "mitään" sen syvällisempää sisältöä, kuhan tässä "aikani kuluksi" länkytän. Hyvä kuulla kuitenkin, että "löysit" viestistäni syvällisemmän "merkityksen" ja se sai sinut "ajattelemaan" maailmassa olevia "ongelmia".

Ihanaa "illanjatkoa" sinulle, rakas <3

[/quote]

Ne lainausmerkit oli tosiaan siksi, että huumorisi oli varsin köyhää ja sarkasmia ei nyt voinut ihan sarkasmiksi nimittää, siksi "huumori" ja "sarkasmi". Ja tosiaan ihan siksi kun lainasin viestisi sanomaa. Mutta toivottavasti opit tästä keskustelusta edes sen mihin kaikkeen lainausmerkkejä voi käyttää.

Vierailija
19/25 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postitoimistoista saa ruskeaa, vahvaa pakkauspaperia.

Vierailija
20/25 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 18:48"]

Miksi sen kaupan paketoinnin pitäisi olla jotenkin "persoonallista"? Jollei sitä viitsi itse paketoida niin ei auta länkyttää että joku tekee työtään mentaliteetilla >mä oon vaan töissä täällä> eikä panosta siiden sydänverellään...

[/quote]

Tässä avauksessa haettiin sitä, että kiinnitättekö huomiota paketteihin ja paketointiin. Eli onko teille itsellenne merkitystä sillä, onko paketointiin käytetty omaa aikaa vai onko se paketoitu kaupassa. Vähän sama asia kuin jotkut kritisoivat Tiimarin joulukorttien lähettämistä "tylsänä". Ei siis varsinaisesti siitä, että onko ne kauppojen paketoinnit tylsiä, tai pitäisikö niitä papereita muuttaa, vaikka keskustelu lähtikin lentoon siihen suuntaan :) ap