Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tutkimus paljastaa millä prosentilla eri maissa pestään kädet vessassa käynnin jälkeen - Suomessa vain 76% ihmisistä pesee

Vierailija
01.10.2020 |

https://jakubmarian.com/a-study-reveals-how-many-europeans-wash-their-h…

Yllättäen vähiten käsiä pestään Hollannissa. Kaikkein parhaiten kädet pestään vessassa käynnin jälkeen Turkissa ja B & H.

76% Suomessa on vähän. Se on kyllä huomattavaa arjessa, ihan nyt korona-aikanakin, että todella moni tulee julkisista vessoista pesemättä käsiä. Eipä ihme että korona leviää.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain? Suomihan pärjää tuossa vertailussa oikein hyvin.

Vierailija
22/46 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Prismassa vessassa, mies olen, pesin kädet ja kolme muuta ei pessyt vaan menivät ovesta ulos samantien. Kahvaan on ihan kusessa ja sitten samat äijät paineen kaupassa käpälöiden ties mitä. Pitäisi olla sellainen hälytysvalo, joka syttyy, jos menee ulos vessasta pesemättä käsiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän yläkerran äijä ei pese:(

Kusenlorina kuuluu ja vessanvetäminen, mutta hanaa ei avata koskaan.

Onneksi ei tarvitse olla sen kanssa tekemisissä. Porraskäytävän kaiteet ja ovenkahva ovat varmaan kusessa, mutta menen aina kotiintullessa käsienpesulle ensimmäisenä.

Onko sun kädet kusessa, jos et pese käsiäsi pissalla käynnin jälkeen?

On keksitty sellainen asia kuin vessapaperi.

Vierailija
24/46 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso osa ihmisistä ei kykene ajattelemaan edelleenkään, miten bakteerit ja virukset leviävät kun eivät niitä näe. Ihmettelevät varmaan miksi ruoat homehtuu/pilaantuu jääkaappiin, kun niitä rävelletään likaisin käsin.

Vierailija
25/46 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

vessapaperi on tehokas bakteerien välittäjä

Vierailija
26/46 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdeksan kymmenestä pesee. Erittäin hyvä suhde.

Vierailija
27/46 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä huomannut että jotkut naiset puhdistaa kädet jo siellä kopissa esim puhdistusliinalla koska haluavat kohentaa meikkiään muiden näkemättä.

Naistenvessojen kopeissa on myös usein hanat bideesuihkujen vuoksi.

Vierailija
28/46 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso osa ihmisistä ei kykene ajattelemaan edelleenkään, miten bakteerit ja virukset leviävät kun eivät niitä näe. Ihmettelevät varmaan miksi ruoat homehtuu/pilaantuu jääkaappiin, kun niitä rävelletään likaisin käsin.

Oli aika konkreettista, kun kotona istuin sohvalla puhelimella ja pääsi aivastus. Refleksinä aivastin tietysti olkavarteeni, mutta niin vain löytyi puhelimen näytöltä sylkiroiske aivastuksen jälkeen. Tämä siis enemmänkin tuohon koronaan liittyen. Ja olin tosiaan yksin kotona, joten toivottavasti kukaan ei ala nimitellä supertartuttajaksi. Tietääkseni mulla ei ole koronaa ja olen huolellinen käsienpesijä (pakkoneuroosi) ajalta ennen koronaa.

Vierailija
29/46 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pese käsiäni. Miksi pesisin? En pelkää enkä välitä koronasta. Ekskrementti on kiinteä ja soljuva, joten en koe tarpeelliseksi pestä tuolloinkaan käsiä. Virtsatessa kosken vain peniksen varteen, joten en näe syytä pestä tuolloinkaan. Erityistapauksissa sekä silloin, kun olen vieraana ja haluan tehdä hyvän ensivaikutelman, voin pestä kädet. Huolehtikaa epäspesifin immuniteetin tukemisesta ja ylläpidosta, jolloin ei tarvitse pestä käsiä. Ps. Käteni eivät ole koskaan likaisen näköiset eivätkä haise, eikä kukaan ei edes huomaa, etten pese käsiäni.

Se penis muhii hikisenä sun housuissa, yök. Ja julkisissa vessoissa on aina ulostebakteereeja myös ovenkahvoissa, vessannupissa jne.

Tulisi varmaan mielenkiintoinen viljelynäyte sun "puhtaannäköisistä" käsistä.

Vierailija
30/46 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuolla sivustolla on kartta. kun sitä katsoo, niin suomessa on asiat hyvin. suomea ahkerammin pestään käsiä lähinnä kaakkoiseuroopan maissa.

Vierailija
31/46 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsien pesu on ihan hyvä tapa, mutta kerrotteko, miten ne siellä vessassa likaantuu, jos ei koske mihinkään, korkeintaan paperilla?

Vierailija
32/46 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pese käsiäni. Miksi pesisin? En pelkää enkä välitä koronasta. Ekskrementti on kiinteä ja soljuva, joten en koe tarpeelliseksi pestä tuolloinkaan käsiä. Virtsatessa kosken vain peniksen varteen, joten en näe syytä pestä tuolloinkaan. Erityistapauksissa sekä silloin, kun olen vieraana ja haluan tehdä hyvän ensivaikutelman, voin pestä kädet. Huolehtikaa epäspesifin immuniteetin tukemisesta ja ylläpidosta, jolloin ei tarvitse pestä käsiä. Ps. Käteni eivät ole koskaan likaisen näköiset eivätkä haise, eikä kukaan ei edes huomaa, etten pese käsiäni.

Ja tätä samaa vitsiä kuulee aina, "entän mä edes koskenut kun varteen", "en mä edes koske peliin, avaan vaan housut kun mul on niin nysä"

Sitten otetaan herne nenään kun pyydetään huuhtasemaan kädet "huudellaan vielä perään"että saippuaa en sitten varmasti käytä". Käsien pesu vessassa käynnin yhteydessä on ihan kohteliaisuuttakin muita kohtaan, vaikkei itseä häiritsisikään, hygienian ylläpidon lisäksi.

Vierailija
33/46 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehtiin joskus työn kautta tutkimus, jossa oletettiin, että bakteereita vessassa olisi eniten siinä nupissa, josta vedetään (vaihtoehtoisesti painikkeessa). Näin ei ollutkaan. 

Eniten bakteereita oli vc-tilojen ovenkahvoissa. 

Vierailija
34/46 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessakopeissa on usein mahdollisuus pestä kädet ja mieluummin sen siellä teenkin, koska niissä on yleensä myös käsipaperia, jota ei ulkopuolelta löydy. Siksi kävelen ulos suoraan kopista "pesemättä käsiä".

Vierailija
35/46 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehtiin joskus työn kautta tutkimus, jossa oletettiin, että bakteereita vessassa olisi eniten siinä nupissa, josta vedetään (vaihtoehtoisesti painikkeessa). Näin ei ollutkaan. 

Niin, ja kukaan täysijärkinen ei koske niihin paljain käsin.

Vierailija
36/46 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainaan vielä  itse itseäni, jäi sanomatta, että tuntuukin ikävälle ajatukselle, että pesee huolellisesti kädet vessassa ja sitten avaa vc-tilojen oven kahvasta ja saa jälleen pöpöjä käsiinsä. Pitäisikö siis ovi lähtiessä avata paperin avulla?

Vierailija
37/46 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on oikeastaan selvää, koska ainakin itse painan sitä pöntön vetoa yleensä aina wc-paperin kera. Luulen että moni muukin tekee samaa.

Vierailija
38/46 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsien pesu on ihan hyvä tapa, mutta kerrotteko, miten ne siellä vessassa likaantuu, jos ei koske mihinkään, korkeintaan paperilla?

Avaa ja sulkee ovenkin paperilla? Paperia niin iso tuppo ettei pyyhkiessä taatusti tule mitään läpi tai sivusta?

Pitää paperilla peniksestä kiinni?

Vierailija
39/46 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mut eikös korona leviä aerosolien muodossa, eli hengitysteitse? Ei pinnoilta, vaikka se pinnoilla elääkin jonkin aikaa.

Moni aivastaa käteensä tai pyyhkii nenäänsä käteensä.

Eipä ole sitten ihme että korona leviää esim ovenkahvoihin ja sitten leviää siihen tarttuuviin, jotka kaivaa sitten nenäänsä jne.

Vierailija
40/46 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ja kukaan täysijärkinen ei koske niihin paljain käsin.

Onko kaikilla paperia mukana jo vessaan mennessä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi