Lue keskustelun säännöt.
Arki lasten tarinoissa: 4.-luokkalaisten näkemyksiä hyvästä ja huonosta arkipäivästä
01.10.2020 |
https://www.utupub.fi/handle/10024/150383 Tutkimustulosten mukaan lasten hyvä arkipäivä rakentui positiivisista sosiaalisista suhteista, mielekkäästä tekemisestä, onnistumisen kokemuksista, sujuvista rutiineista ja ulkoisista olosuhteista, kuten hyvästä säästä. Huonoon arkipäivään yhdistettiin haastavat sosiaaliset suhteet, kipu ja loukkaantumiset, arjen sujumista vaikeuttavat tapahtumat kuten unohdukset ja sotkut, puutteelliset rutiinit ja ulkoisista olosuhteista huono sää. Jokainen lapsi kirjoitti tarinassaan myös koulusta, joka tuli tarinoissa esiin monien edellä mainittujen teemojen yhteydessä.
Kommentit (0)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla