Maidoton imetysdieetti
Olen siis ollut vauvan maitoallergiaepäilyn vuoksi maidottomalla dieetillä nyt pari viikkoa. Muutama päivä dieetin aloittamisen jälkeen mahani alkoi oireilla: oksettaa, etoo, mahaa vääntää, on ilmavaivoja jne... (En ole raskaana.) Voisiko tuo jotenkin johtua siitä maidottomuudesta, tietääkö kukaan? Mietin itse myös sellaista, että voiko olla niin, että mahani vaatii maitohappobakteereita tms., joita ennen sain jugurteista, juustoista ym? Vastatkaapa, ketkä tiiätte :)
Kommentit (3)
Maito myös neutraloi mukavasti. Mulla maidottomalla imetysdieetillä vähäiset ilmavaivat loppuivat kokonaan eli ilmeisesti on lievää laktoosioiretta. Mutta vatsahapot taas vaivaavat huomattavasti enemmän, ihan riesaksi asti. Eli refluksivaiva paheni huomattavasti. Saa nähdä helpottaako sitten, kun saa maidon taas ruokavalioon neutraloimaan vatsahappoja.
Voi johtua ruokavalion muutoksesta, jos samalla muutit syömisiäsi kovasti. Maitohappobakteereita saa mehuissa ja tableteissa ym. maidottomina, joten voithan kokeilla niitäkin.
Ok! Täytynee nyt kokeilla seuraavaksi tabletteja, ja katsoa miten käy. Muutin kyllä aika paljon ruokavaliota, ennen olen käyttänyt tosi paljon juustoja, jugurttia, rahkaa ja voita. Eli ruokavalio on muuttunut aika radikaalisti. Kiitos vastauksesta!
T. ap