Epätoivoinen, piinaava mies
Joo puhelimessa olen jo estänyt puhelut ja viestit, mies ostaa aina uuden prepaidin ja alkaa soitella. Facessa jne olen blokannut, mutta kohta täytyy poistua kokonaan kun tämä tekee aina uuden profiilin ja aloittaa viestien lähettelyn.
Tapasin miehen kaksi viikkoa sitten. Vaikutti hauskalta, mukavalta ja käytiin kerran syömässä. Siis yhden kerran. Sen jälkeen mies jotenkin flippasi ja rakastui korviaan myöten. Heti treffien jälkeen soitti 4 kertaa tunnissa jne.
Mies ei ole uhkaava vaan kehittänyt vainoharhaisissa päässään, että rakastaa mua, olen hänen sielunkumppaninsa, meillä on auvoisa tulevaisuus yms. Mulla meni ensi treffien jälkeen noin vuorokausi ja maku oli mennyt.
Luojan kiitos ei tiedä missä asun ja vaikka saisikin sen selville, niin mun summeri ja alaportti on rikki.
Huoh. Vinkkejä karkotuskeinoihin otetaan vastaan!
Kommentit (15)
Anna jonkun miehen (esim. veli tai joku ystävä) vastata puhelimeen ja kertoa, ettei tarvii enää soitella sinulle.
En osaa viestin perusteella arvioida, onko mies oikeasti vainoharhainen vai liioitteleeko ap jonkun verran...
Ap, oletko selvästi, siis aivan SUORAAN ja SELVÄSTI vastannut viesteihin, ettet ole hänestä kiinnostunut, etkä itse tunne valitettavasti minkäänlaista sielunkumppanuutta?
Painotan vielä minäkin sitä mitä tuossa ylempänä on, että kajahtaneet tarvitsevat selkeän ei kiitos-viestin kohteeltaan. Älä edes yhtä hymiötä viestiin pistä, saattaa tulkita, että hänellä olisi silti tsäänssejä sinuun. Sen jälkeen kerta kaikkiaan lakkaat vastaamasta puhelimeen, tekstareihin, FB-viesteihin ja sähköposteihin vaikka niitä tulisi tulvimalla. Tiedän, se saattaa olla hyvin vaikeaa, sillä tulee tunne, että pakkohan tuolle on jotain laittaa ja että voinko mä olla näin julma tuolle toiselle.
Joo olen sanonut suoraan puhelimessa, viestissä ja fb chätissä, että en ole kiinnostunut, koen hänet häiritsevänä ja olen suoraan pyytänyt, ettei ota yhteyttä.
Mun mielestä normaalijärjellä varustettu 4-kymppinen mies tajuaa. Ja keskivertoihmisellä on jonkinlainen itsekunniotus olemassa ja jos ei tunteet vaikuta molemminpuolisilta, niin jatkaa elämäänsä.
Ja just se, että soittelee ja lähettelee kymmeniä viestejä joihin ei saa vastauksia.
Ap.
Minullakin tuli tämä kysymys ensimmäisenä mieleen...
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 16:52"]
Onko mies suomalainen?
[/quote]
Joskus käy noin, toi on kammottava tilanne. Yleensä tuollaiset tilapäiset mielenhäiriöt hälvenevät muutamassa viikossa. Näin on ainakin mulle käynyt aiemmin. Paska maku noista tapauksista silti jää pitkäksi aikaa. Tuskin paljon muuta on tehtävissä kuin että jättää kaikkiin viesteihin vastaamatta.
Mä lopetin itse treffihommat tuollaiseen tapaukseen. Olin kuulemma sielunkumppani ties monennessä elämänkierrossa ja muuta hölynpölyä.
Itselläni oli myös tuollainen tapaus pari vuotta sitten. Menin sänkyyn yhden miehen kanssa ja ajattelin sitten että jääköön tämä suhde tähän yhteen yöhön. Tämä ei miehelle käynyt, vaan hän alkoi pommitella minua kaikin tavoin ja tuli ihan kotiovelle asti. Kun en avannut ovea, niin postiluukusta alkoi sitten kuulumaan kaiken maailman "huora huora" -huutoja. Muutaman kerran soitin poliisit ja kerran he sitten myös tulivat. Se onneksi pelästytti miestä sen verran että sain hieman yliotetta tilanteesta ja karkoitettua hänet.
Jos tyyppi jatkaa puhelimella häiriköintiä, ota yhteys poliisin. Käsittääkseni kyseistä toimintaa voidaan pitää kotirauhan rikkomisena.
Voih mikä tilanne. Ihan oikein ja jämäkästi olet kyllä yrittänyt asiaa hoitaa, hyvä juttu. Toivotaan, että viikkojen myötä miehen into hiipuu ja yhteydenotot loppuvat. Ja toivotaan, etteivät miehen viestit muutu aggressiivisiksi sitten kun hänelle viimein valkenee tulleensa torjutuksi ja pettyy.
Ehkä hän löytää taas jonkun uuden epätoivoisen ihastuksen kohteen ja malttaa viimein luopua sinusta, näin kävi oman stalkkerini kohdalla ja olen siitä saakka saanut olla rauhassa.
T: 5
Niin ja voisin suositella tuota vinkkiä, että pyydät jonkun miehen vastaamaan puhelimeen. Vielä jotenkin silleen, että tulee kuva että sinulla on tuon miehen kanssa suhde. Mies voi vaikka sanoa, että "x on vielä suihkussa" tai jotain.
no mulla oli vähän toistepäin eli miehen mielestä me ollaan samasta sielunperheestä ja numerologisesti. 6 kertaa oltiin sängyssä ja mä aloin sen jälkeen pommittamaan sitä. nyt täytyy hyväksyä, että ei palaa mun elämään. puoli vuotta sen jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 17:36"]
Niin ja voisin suositella tuota vinkkiä, että pyydät jonkun miehen vastaamaan puhelimeen. Vielä jotenkin silleen, että tulee kuva että sinulla on tuon miehen kanssa suhde. Mies voi vaikka sanoa, että "x on vielä suihkussa" tai jotain.
[/quote]
Ei ehkä kannata. Vainoajalle ei pidä antaa mitään signaaleja itsestään! Puhelimeen ei pidä vastata, viesteihin ei pidä vastata, omasta elämästä ei pidä kertoa enää mitään. Pyytää vain lopettamaan yhteydenotot (kuten ap on jo tehnytkin), sen jälkeen ei mitään. Jos vainoaja ei tajua lopettaa häiriköintiä, yhteydenpitoa aletaan hoitaa sitten poliisin kautta.
nr. 11
vähän sama tilanne ja mulla se ongelma, että olen aivan liian kiltti. tosi ahdistavaa. sanon vain tiuksti ja lyhyesti nykyään ja keksin kaikenmaailman tekosyitä.