Mies osti lippuja jääkiekkopeliin, minä työskentelen syöpäpotilaiden kanssa
Nyt kyllä ottaa päähän ja rankasti. Ollaan aiemmin ennen pandemia-aikaa käyty molemmat hallissa katsomassa lätkää kerran pari kuussa. Nyt työnantajani toivoo, että henkilökunta ei kävisi tuonkaltaisissa massatapahtumissa ja sanoihan sen jo oma järkikin että nyt pitää ottelut, leffat, teatterireissut ymv jättää väliin kunnes tilanne rauhoittuu.
Mutta mitä tuumaa mun keski-ikäinen mieheni? Hakee sitten itselleen lippuja, kun kielto ei koske kuin minua. Sanoin että älä nyt sitten tuo koronaa kotiin. Vastaus oli että käythän itsekin kirjastossa. Argh. Olisin maksanut sen palvelun cmorelta, että olisi voinut katsoa kaikki pelit kotoa, mutta hallissa on kuulemma parempi tunnelma.
Ja töitä teen syöpäosastolla, missä monien potilaiden vastustuskyky on käytännössä 0.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi jeesus mikä pirttihirmu ja marttyyri. Kuljetko kuplassa kodin ja työn väliä etkä ole käynyt maaliskuun jälkeen kaupassakaan?
Sairaanhoitajilla on usein korkea moraali ja huoli potilaista. Koulutuksessa on jo iskostettu se selkärankaan, että pitää toimia niin, että potilaille ei koidu haittaa. Hygieniaa esimerkiksi painotetaan enemmän kuin lääkärien opinnoissa. On ihan tutkittu, että hoitajat huomioi hygieniakysymykset paljon paremmin kuin lääkärit.
mieti itse, miltä tuntuisi olla vastuussa sairaista ihmisistä ja sitten saada tietää, että tahtomattaan on altistanut heidät koronalle?
Eli yksikään sairaanhoitaja ei ole käynyt ruokakaupassakaan maaliskuun jälkeen?
Muutoinkin naurattaa tuo hoitajajeesustelusi.
No jos sinä tai joku läheisesi olisi potilaani, niin naurattaisi ehkä vähemmän. En elä kuplassa, kaupassa ja asioilla käydään niin kuin tarve vaatii. Harrastukset muuten painottuu moottoripyöräilyyn ja vaellukseen, niiden kanssa on vapaa-aika kulunut vanhaan malliin.
Vierailija kirjoitti:
Meille tuli työssä sama puhuttelu. Eli etäyhteydellä päällikkö ilmoitti, että eihän hän vapaa-aikaa voi määrätä, mutta että kannattaako nyt mennä ravintolaan, juhliin, uimahalliin, teatteriin, urheilutapahtumiin, jne. Kun ei asiakkaat tykkää, jos tulee altistumisia.
Olen itse välttänyt kaikkia yleisötapahtumia puoli vuotta ja kaupassa käynyt kerran viikossa. Mutta nyt täytyy kyllä sanoa, että jos yhteiskunnassa pidetään nuo yllä mainitut paikat auki, niin kyllä,silloin täytyy voida kansalaisen ajatella, että niissä on turvallista käydä. Eikä työnantajalla mielestäni ole oikeutta puhua tuollaisia.
Jos katsotaan, että noissa tilanteissa on riski saada vaarallinen virustartunta, niin miksi ne on auki?
Tässä yksi lampauden muoto. Miksi olet ollut puoli vuotta käymätt tapahtumissa? Koska joku muu "käski" ja halusit olla hyvä ihminen? Hallitus ei aio sulkea paikkoja nyt, koska se ei ole taloudellisesti järkevää. Kauhistuttavaa seurata, kuinka aikuisilla ihmisillä ei ole enää yhtään kapsiteettia ottaa vastuuta edes omasta ajattelustaan. Se, että jotakin ei erikseen kielletä, ei tarkoita että se olisi järkevää (tai edes suositeltavaa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi jeesus mikä pirttihirmu ja marttyyri. Kuljetko kuplassa kodin ja työn väliä etkä ole käynyt maaliskuun jälkeen kaupassakaan?
Sairaanhoitajilla on usein korkea moraali ja huoli potilaista. Koulutuksessa on jo iskostettu se selkärankaan, että pitää toimia niin, että potilaille ei koidu haittaa. Hygieniaa esimerkiksi painotetaan enemmän kuin lääkärien opinnoissa. On ihan tutkittu, että hoitajat huomioi hygieniakysymykset paljon paremmin kuin lääkärit.
mieti itse, miltä tuntuisi olla vastuussa sairaista ihmisistä ja sitten saada tietää, että tahtomattaan on altistanut heidät koronalle?
Mies se tulee räkänokastakin muttei tyhjän naurajasta.
Ruokakaupat ei ole tutkimusten mukaan mitään koronahotspotteja.
Voit nauraa minkä haluat, totuus on, että aika suuri osa lääkäreistä ei esim desinfioi kunnolla käsiään potilaskontaktista toiseen siirtyessään. Tutkittu juttu.
Tutkimusten? Ja jäähallitko on tutkittu? Laitapa linkkejä.
Ja juu juu, te hoitajat olette ylijumalia. NOT
Miehet eivät osaa ajatella yhteisen hyvän eteen. Samanlaista meillä. Raskasta on, kuin vetäisi kivirekeä perässään. Välillä voisin huutaa ja itkeä samaan aikaan turhautuneena.
Ap, miksi kirjoitit tänne palstalle? Kaipasitko sympatiaa, vai mitä sanoa miehelle?
Miehesi ja sinä elätte eri maailmoissa. Sinä teet moraalisesti oikein, mutta et voi vaatia mieheäsi laittamaan omaa elämäänsä tauolle. Ymmärrän miestäsi ja tekisin itse samoin.
Nyt sitten pähkäilet onko asia sinulle ok vai onko ero parempi ratkaisu, kun teillä on eri elämänarvot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meille tuli työssä sama puhuttelu. Eli etäyhteydellä päällikkö ilmoitti, että eihän hän vapaa-aikaa voi määrätä, mutta että kannattaako nyt mennä ravintolaan, juhliin, uimahalliin, teatteriin, urheilutapahtumiin, jne. Kun ei asiakkaat tykkää, jos tulee altistumisia.
Olen itse välttänyt kaikkia yleisötapahtumia puoli vuotta ja kaupassa käynyt kerran viikossa. Mutta nyt täytyy kyllä sanoa, että jos yhteiskunnassa pidetään nuo yllä mainitut paikat auki, niin kyllä,silloin täytyy voida kansalaisen ajatella, että niissä on turvallista käydä. Eikä työnantajalla mielestäni ole oikeutta puhua tuollaisia.
Jos katsotaan, että noissa tilanteissa on riski saada vaarallinen virustartunta, niin miksi ne on auki?
Tässä yksi lampauden muoto. Miksi olet ollut puoli vuotta käymätt tapahtumissa? Koska joku muu "käski" ja halusit olla hyvä ihminen? Hallitus ei aio sulkea paikkoja nyt, koska se ei ole taloudellisesti järkevää. Kauhistuttavaa seurata, kuinka aikuisilla ihmisillä ei ole enää yhtään kapsiteettia ottaa vastuuta edes omasta ajattelustaan. Se, että jotakin ei erikseen kielletä, ei tarkoita että se olisi järkevää (tai edes suositeltavaa).
En ole käynyt, koska en ole halunnut altistua koronalle. Oma valinta, läheinen riskiryhmää. Suomen talous ei ole kiinni teattereista ja uimahalleista, ei ravintoloistakaan.
Suomessa säädellään monia asioita. Jos ei käytä turvavyötä tai puhuu puhelimeen autossa saa sakon. Miksi, kun ihminen voisi noista olla itse vastuussa ilman sanktioita?
Mielestäni työnantaja ei voi sanoa, että välttäkää yleisötapahtumia, jos viranomaiset katsoo ne niin turvallisiksi, että niitä ei suljeta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit nauraa minkä haluat, totuus on, että aika suuri osa lääkäreistä ei esim desinfioi kunnolla käsiään potilaskontaktista toiseen siirtyessään. Tutkittu juttu.
Tutkimusten? Ja jäähallitko on tutkittu? Laitapa linkkejä.
Ja juu juu, te hoitajat olette ylijumalia. NOT
En ole sh. Minusta ei ollut vuorotyöhön.
Jos menee liigan matsia katsomaan, niin siellähän on todella järeät toiminnat koronaa vastaan kaikissa halleissa. Katsojilla liigan ohjeistuksen mukaan pitää olla maskit kasvoilla, kaikki katsomolohkot on eroteltu toisistaan niin, että vaikka Make olisi B3 sektorilla ja Maukka B5 sektorilla, ei heille ole mahdollisuutta kohdata toisiaan face to face hallilla. Liiga on tehnyt THL: n ja STM:n suosituksiakin kovemmat järjestelyt ja säännöt halleille pelitapahtumien ajaksi.
Veikkaan, että riski saada korona noissa tapahtumissa on aika pieni. Suurin riksi on siinä kohtaa, kun pelin jälkeen ängetään samaan baariin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole käynyt, koska en ole halunnut altistua koronalle. Oma valinta, läheinen riskiryhmää. Suomen talous ei ole kiinni teattereista ja uimahalleista, ei ravintoloistakaan.
Suomessa säädellään monia asioita. Jos ei käytä turvavyötä tai puhuu puhelimeen autossa saa sakon. Miksi, kun ihminen voisi noista olla itse vastuussa ilman sanktioita?
Mielestäni työnantaja ei voi sanoa, että välttäkää yleisötapahtumia, jos viranomaiset katsoo ne niin turvallisiksi, että niitä ei suljeta.
Eikö läheisesi enää ole riskiryhmää ja haluat nyt altistua koronalle? Haluatko nyt siis mennä noihin massatapahtumiin? Eikö mielestäsi ole hyvä jos joku auktoriteetti edes yrittää suitsia tilannetta? Taidat vaan olla harmissasi kun muut "saa" mennä vapaasti ja itse "joudut" nyt rajoitustoimien kohteeksi. Motiivisi on taitaa olla hieman hähmäinen.
No kirjoitin siksi, että saisin vähän näkökulmia aiheeseen ja argumentteja puolesta ja vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö läheisesi enää ole riskiryhmää ja haluat nyt altistua koronalle? Haluatko nyt siis mennä noihin massatapahtumiin? Eikö mielestäsi ole hyvä jos joku auktoriteetti edes yrittää suitsia tilannetta? Taidat vaan olla harmissasi kun muut "saa" mennä vapaasti ja itse "joudut" nyt rajoitustoimien kohteeksi. Motiivisi on taitaa olla hieman hähmäinen.
Oma kommentointisi on epäloogista. Mielestäsi sekä pitäisi käydä yleisötilaisuuksissa että ei käydä. Itse en nyt halua käydä niissä, viihdyn kotona ja luonnossa. Mutta silti mielestä i työnantajalla ei ole lupa puhua tuollaisia, jos yhteiskunnassa niitä ei ole suljettu.
Ymmärrän pointtisi. Minulla täysin samanlainen mies. Ärsyttää suoraan sanoen, kun ei ajattele kuin itseään. Näiden takia korona juuri leviää, ja toiset sitten kärsii rajoitteista, vaikka yrittää elää mallikkaasti.
Vierailija kirjoitti:
No kirjoitin siksi, että saisin vähän näkökulmia aiheeseen ja argumentteja puolesta ja vastaan.
Mitä vastaan? Av-mammojen huutoäänestyskö päättää miehesi elämästä?
Revitkö liput vai kahlitsetko miehen kellariin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä vastaan? Av-mammojen huutoäänestyskö päättää miehesi elämästä?
Revitkö liput vai kahlitsetko miehen kellariin?
Joskus toisten ja nimenomaan tuntemattomien ihmisten mielipiteet freesaavat mukavasti omaa ajattelua. Sun mielipide nyt oli lähinnä ilkeämielinen ja tarkoituksella loukkaava, mutta kiitos siitäkin