Postin punainen joulukorttikuori
Tiedättekö saako tuohon punaiseen kuoreen laittaa myös kuorellisia postikortteja vai onko se tarkoitettu ainoastaan postikorteille?
Kommentit (10)
Minä en käytä enää ikinä noita punaisia kuoria. Parina viimeisenä kertana melkein kaikki kortit jaettiin joskus monta päivää joulu jälkeen, ja osa meni hukkaan. Mieluummin laitan joulupostin menemään viimeisenä edullisena päivänä, jaettakoon sitten aiemmin, eihän siitä ole mitään haittaa.
käsittääkseni punaisella kuorella halvempi lähettää, 65s lukee kuoressa, normaali kakkospostin maksu on 75s. Punaisella kuorella pitää laittaa postiin viimeistään huomenna, muuta kakkospostia voi lähettää vielä oliko 17. pv. ja ehtii ennen joulua perille. Nykyään kakkospostia voi laittaa yksittäisinäkin kappaleina 75s hintaan, ennen vanhaan piti olla tietty määrä, oliko 10kpl tai jotain. tämän kaiken toki hoksasin vasta sen jälkeen kun mulla oli kortit, punaiset kuoret ja 75s hintaiset 2 postin merkit jo kotona ostettuna valmiiksi. :D
korjatkaa asiaa tuntevat jos oon väärässä.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 23:23"]
käsittääkseni punaisella kuorella halvempi lähettää, 65s lukee kuoressa, normaali kakkospostin maksu on 75s. Punaisella kuorella pitää laittaa postiin viimeistään huomenna, muuta kakkospostia voi lähettää vielä oliko 17. pv. ja ehtii ennen joulua perille. Nykyään kakkospostia voi laittaa yksittäisinäkin kappaleina 75s hintaan, ennen vanhaan piti olla tietty määrä, oliko 10kpl tai jotain. tämän kaiken toki hoksasin vasta sen jälkeen kun mulla oli kortit, punaiset kuoret ja 75s hintaiset 2 postin merkit jo kotona ostettuna valmiiksi. :D
korjatkaa asiaa tuntevat jos oon väärässä.
[/quote]
65 sentillä saa lähettää huomiseen mennessä kakkospostin kortteja ilman sitä punaista kuortakin. Punaisen kuoren pointti on vain se, että ne jaetaan lähempänä joulua. (eli kaikista pahimman jouluryysiksen aikaan...)
Saa laittaa myös kuorellisia. Eikös se luekin siinä kuoressa.
Kunhan ette laita sinne ykkösluokan postia :D terveisin postitonttu, joka ihmettelee kuinka vaikeaa on pistää kuoreen vain ja ainoastaan joulupostia. ne kuorethan saattavat lojua postikeskuksella muutaman päivän, ennen kun ne jatkokäsitellään.
Katos perhana, niin lukeekin. Pitäisköhän opetella ens jouluksi lukemaan? ;)
t.ap
Meille ei muuten tullut tänä jouluna punaista kuorta ollenkaan. No kai ne kortit voi laittaa laatikkoon ilmankin?
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 17:04"]
Meille ei muuten tullut tänä jouluna punaista kuorta ollenkaan. No kai ne kortit voi laittaa laatikkoon ilmankin?
[/quote]
Tämän aloituksen luettuani huomasin ihan saman asian... Mutta ei sitä kuorta välttämättä tarvita, ihan hyvin ne voi postiin viedä ilmankin.
Meille se kuori tuli mun mielestä jo melkein pari viikkoa sitten.