Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Umpikuja miehen kanssa.

Vierailija
12.12.2013 |

En jaksa olla enää kotona työttömänä mutta töitä ei löydy siis fyysisesti helppoja töitä kun raskaisiin en sairauksien takia kykene. Ja oppimisvaikeuksien takia en kovasta yrittelystä huolimatta saa ammattia. Mä olen väsynyt kotona oloon mutta mies ei vaan välitä en enää tiedä mitä teen.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se mies, jos kerran mies on este sille että saat työtä ja riittävän virikkeellistä elämää voidaksesi hyvin!

Vierailija
2/21 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 13:35"]

Jätä se mies, jos kerran mies on este sille että saat työtä ja riittävän virikkeellistä elämää voidaksesi hyvin!

[/quote]

Eihän se mies töihin menoa estä kukaan ei vaan huoli mua työntekijäksi vaikka olen kaikkialta töitä kysynyt ja hakemuksia lähetellyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis mikä tästä tekee umpikujan miehen kanssa..?

Vierailija
4/21 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 13:42"]

Niin siis mikä tästä tekee umpikujan miehen kanssa..?

[/quote]

Se että miehen mielestä mun pitäisi olla tyytyväinen että saan olla kotona ja mä voin huonosti kun en löydä töitä ja joudun olemaan kotona. Haluaisin jonkun muutoksen ja ratkaisun tähän tilanteeseen.

Vierailija
5/21 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko harkita jotain vapaaehtoistyötä? Jos et kerran pääse oikeisiin töihin, niin olisi edes jotain tekemistä :) Ja kun rahankaan takia sinun ei ole pakko mennä töihin, et ainakaan kirjoittanut siitä..

Voithan siinä samalla jatkaa tottakai työnhakuasi palkallisiin töihin, mutta itsekin joskus työttömänä hetken aikaa olleena huomasin, että mielenterveys pysyy paremmin kun on jotain tekemistä :D

Vierailija
6/21 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi vapaa-ehtoistyötä. Käy kävelemässä vanhusten kanssa, lukemassa ääneen potilaille kroonikko-osastolla, tarjoudu lapsenvahdiksi (lappu marketin ilmoitustaululle) ... 

Tähän aikaan vuodesta on paljon joulumyyjäisiä, ota selvää niistä ja miten voisit siellä osallistua ja auttaa. 

Paikkakuntasi SPR-osasto tai Martta-yhdistys voi varmaan opastaa. 

Näillä hommilla saat rytmiä ja ryhtiä elämääsi ja omanarvontuntoa kun teet jotakin arvokasta, jota vain harva tekee. Tutustut samalla uusiin ihmisiin ja heidän kohtalonsa antavat sinulle perspektiiviä omaan elämääsi.

Mies ei todellakaan ole este sille että sinä teet jotakin elämällesi. 

Vierailija
7/21 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tehnyt vapaaehtoistyötä ystäväpalvelua monen monta vuotta. Ja todellakin tarvittaisiin rahaa ja ihan palkallinen työ elämä on niin niukkaa etten meinaa enää tätä sentin venytystä kestää.

Vierailija
8/21 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 13:41"]

[/quote]

Eihän se mies töihin menoa estä kukaan ei vaan huoli mua työntekijäksi vaikka olen kaikkialta töitä kysynyt ja hakemuksia lähetellyt.

[/quote]

Eikös asia ollut lähinnä niin, että miehen yrittäjyyden takia olet sidottu paikkakunnalle, jossa työllistymismahdollisuutesi ovat olemattomat? Hyvin voisi isoista kaupungeista löytyä sinulle siistiä ja kevyttä sisätyötä, jonka tekemistä eivät oppimisvaikeutesi tai sairautesi estäisi.

Vierailija
9/21 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tekee vapaaehtoistyötä, niin työkkäri/kela katsoo, ettet hae töitä kokopäiväisesti, jolloin tuet otetaan pois. Muuten ihan hyvä idea tuo vapaaehtoistyön tekeminen - varsinkin sellaisten ihmisen toimesta, jotka eivät varmasti ole päivääkään itse vapaaehtoistyötä tehneet ;)

Vierailija
10/21 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 13:58"]

[/quote]

[/quote]

Eikös asia ollut lähinnä niin, että miehen yrittäjyyden takia olet sidottu paikkakunnalle, jossa työllistymismahdollisuutesi ovat olemattomat? Hyvin voisi isoista kaupungeista löytyä sinulle siistiä ja kevyttä sisätyötä, jonka tekemistä eivät oppimisvaikeutesi tai sairautesi estäisi.

[/quote]

Joo mut en mä oikein usko että muualtakaan töitä löytäsin koska ennen miestäni olen asunut 5 eri paikkakunnalla ja silloinkin olin työtön.

Vierailija
11/21 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tekee vapaaehtoistyötä, niin työkkäri/kela katsoo, ettet hae töitä kokopäiväisesti, jolloin tuet otetaan pois. Muuten ihan hyvä idea tuo vapaaehtoistyön tekeminen - varsinkin sellaisten ihmisen toimesta, jotka eivät varmasti ole päivääkään itse vapaaehtoistyötä tehneet ;)

[/quote]

Tunnistin viiveellä ap:n, joka on tästä samasta asiasta valitellut monta kertaa. Olen muistavinani että hän ei saa mitään tukia (lukuunottamatta lapsilisää yhdestä lapsesta) miehen yrittäjyyden tms. takia.

Hänelle on ehdotettu monissa ketjuissa kaikenlaista, mutta hänellä on vastaväite kaikkeen, joten tätäkin ketjua on turha jatkaa.

En ole tehnyt varsinaista vapaa-ehtoistyötä mutta hoivannut omia isovanhempiani, kuolevaa äitiäni, auttanut kavereita lastenhoidossa. Nyt appiukko on aika huonossa kunnossa ja hän ja anoppi tarvitsevat apua. En ole ollut työttömänä ja minulla on kolme lasta. 

7

Vierailija
12/21 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän sinä oikeasti haluat? Muistelen lukeneeni kovasti samanlaisia kirjoituksia aiemminkin.

Et pysty raskaisiin töihin, et vaativiin töihin etkä usko saavasi töitä, koska et ole aiemminkaan saanut.

Mikä oli kirjoituksesi pointti?

Vierailija
13/21 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 14:02"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Joo mut en mä oikein usko että muualtakaan töitä löytäsin koska ennen miestäni olen asunut 5 eri paikkakunnalla ja silloinkin olin työtön.

[/quote]

No herranjestas!! Kerran motivaatio on tuo ja jo TIEDÄT ettet saa töitä, tyydy sitten kohtaloosi äläkä valita ja koita edes pitää miehesi tyytyväisenä. Kuulostat ihan liian yksinkertaiselta naiselta tekemään mitään..

Vierailija
14/21 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle on monessa ketjussa yritetty sanoa että olet kyllä oikeutettu saamaan työttömyyspäivärahaa.

Vierailija
15/21 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluan töihin. Miksi mun pitäisi pitää mies tyytyväisenä? mä haluan elättää itse itseni enkä olla vaan kotona ja kyllä olen nytkin muutaman viikon aikana hakenut lukuisiin töihin.

Vierailija
16/21 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi valitat aina samasta asiasta täällä? El me sua oikein voida auttaa, koska sulla on vastaväite joka asiaan..

Vierailija
17/21 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 14:43"]

Mä haluan töihin. Miksi mun pitäisi pitää mies tyytyväisenä? mä haluan elättää itse itseni enkä olla vaan kotona ja kyllä olen nytkin muutaman viikon aikana hakenut lukuisiin töihin.

[/quote]

Siis miten se mies nyt tähän liittyy?

Vierailija
18/21 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 14:46"]

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 14:43"]

[/quote]

Siis miten se mies nyt tähän liittyy?

[/quote]

Joku sanoi että mun pitäisi pitää edes mies tyytyväisenä?kai tarkoitti että ukko jaksaisi mua sitten elättää mut ei se mua kiinnosta jos ei jaksa.

Vierailija
19/21 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nytkin hakenut puhelinmyyntitöihin yms mutta kun en mihinkään pääse se mua rassaa.

Vierailija
20/21 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"se että miehen mielestä mun pitäisi olla tyytyväinen että saan olla kotona ja mä voin huonosti kun en löydä töitä ja joudun olemaan kotona. Haluaisin jonkun muutoksen ja ratkaisun tähän tilanteeseen."

Ei se sinua paljoa lämmittäisi, jos mies sitten sanoisikin, että otan osaa, ymmärrän että sinun on kurja olla kotona. Ja koska kerran olet tehnyt täälläkin, ja varmasti miehellesi kotona, 100% selvästi, että uskot ettet ikinä pääse töihin, niin ainoa järkevä ratkaisu on tuo mitä miehesikin sanoo, eli opettele sopeutumaan tilanteeseen ja lopeta vinkuna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän