Juotko itse tai tunnetko ketään joka juo piimää?
Aika harvalla näkyy ostoskärryissä ja kun itse asuin pääkaupunkiseudulla ei pikkukaupoista meinannut löytyä kunnollista.
Kommentit (65)
Rakastan piimää. Se on tosiaan hyväksi vatsalle. Raskausaikoina kun närästi niin lasillinen piimää riitti poistamaan närästyksen.
Nyt kun ollaan piimäketjussa niin kysyisin, kuinka moni on juonut kokkelipiimää? Itse en ole koskaan juonut. Miten se eroaa tavallisesta piimästä maun ja koostumuksen puolesta?
Ystäväni juo, maistoin kerran mutta ei ollut mun juttu. Lapsuudesta muistan kun mummo laittoi piimään juurikin talkkunaa, mä sain aina vispipuuroa.
Pitäisin joskus ostaa yksi piimä, omat muksut saisi maistaa.
Juon. En ikinä osta kotiin, mutta esim. lounasravintolassa saatan hyvinkin ottaa lasillisen. Appivanhemmilla on aina ruokajuomana mehua ja piimää, valitsen piimän.
Piimissäkin on eroja Omasta mielestäni parhaita Pirkka AB-piimä ja S-ryhmän Kotimaista-sarjan AB-piimä. Molemmissa 1% rasvaa, eivätkä ole niin happaman oloisia kuin rasvaton piimä.
Piimä on aivan parasta.
Ruokajuomana ja juon usein aamulla lasillisen aamupalaksi ennen töihin lähtöä, kun aamupala ei oikein heti maistu. Saa kuitenkin jotain mahaan ja sitten töissä joku pala leipää aamukahvin kanssa.
On muuten krapulassa jotain niin hyvää: jääkylmä rasvaton piimä!
Piimä on todella monipuolinen raaka-aine esim. leivonnassa.
No niin, hyvä muistutus: ostanpa huomenna AB-piimää, se on aivan taivaallista. Mutta mikäs tämä piimä-ja talkkunajuttu on?
Juon, kefiiriä jos sitä on (mun lähimarketissa useimmiten on) tai jos ei niin tavis piimää.
Teen siitä vadelmalassia sekoittamalla vattumehutiivistettä sekaan.
Vierailija kirjoitti:
Juon. Rasvaton piimä on terveellistä ja hyvää keittoruokien ja täysjyvänäkkileivän kanssa. Terveellistä, täyttävää.
Rasvatonta maitoa käytettiin jenkkilässä aikoinaan sikojen lihottamiseen, eli piimäkin kannattaa ostaa terveellisenä, eli täysrasvaisena.
Piimä on oiva, tasapainottava juoma polttavien esim jalapeno-ruokien kaa.
Suosikkini on Hot Wingsit polttavilla mausteilla ja jääkaappikylmää Gefilusta
En ole tottunut juomaan piimää sellaisenaan, mutta mangopiimä on hyvää. Sekoitan piimään mangososetta. Siitä tulee ihanan raikas juoma.
En tiedä miltä piimä maistuu..
-91
Tykkään niellä ukkoni "piimät" aina silloin tällöin...
Vierailija kirjoitti:
Tykkään niellä ukkoni "piimät" aina silloin tällöin...
Onko sinulla iso pää?
Hyi, en todellakaan.