Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkoholi lapsiperheessä

Vierailija
12.12.2013 |

Miten usein juotte alkoholia kun on lapsia yksi tai enemmän? Voiko kerran kuussa hyvin vielä mennä baariin jos silloinkin vielä haluaa? Tai kotona juoda kerran kuussa kun lapsi on mennyt nukkumaan? Itse olen 23v eikä ole lapsia. Juon alkoholia kaksi kertaa kuussa, toinen kerta kotona ja toinen baarikäynnillä. Ongelmana on ollut, että se kerran kuussa menen baariin vaikka rahat olisi kuinka lopussa, se 2 kertaa kuussa juominen on jonkinlainen pakkomielle.. välillä juon kolmekin kertaa kuussa. Toinen ongelma onkin että silloin kun juon yleensä sen 2 kertaa niin juon paljon, aina humalaan asti. En ole välittänyt koskaan että on vain pikku hiprakka tai ottamalla vaan pari siideriä. Olen aina juonut alkoholia baarissakin samallailla ihan alusta lähtien. Olemme puhuneet asiasta kihlatun kanssa muutaman kerran, että miten se onnistuisi kun on lapsia ja kun ne on isompia, sillain ettei ne kuitenkaan näkisi minun juovan. Miten te olette järjestäneet asian kun menette baariin tai juotte kotona, varsinkin kun lapset ovat isompia? Lasten hankinta ei meillä ole vielä ajankohtaista, on vaan mietitty jos silloinkin haluan juoda samallailla. Eihän alkoholin tarvitse olla poissuljettu asia elämästä silloin kun on lapsia? Tai pieneen humalaankaan tuleminen?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ap siltä että olet itsekin vähän huolissasi juomisestasi. Pitäisikö sun mennä juttelemaan omasta alkoholinkäytöstäsi ja isäsi tilanteesta jonnekin? Minusta on tervettä että mietit näitä asioita ennen lasten hankintaa. Myönnät itsekin juovasi liikaa tai enemmän kuin olit suunnitellut. Kyllä toi vähän huolestuttavalta oikeasti kuulostaa. Hae apua ja tukea!

Vierailija
22/32 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, voisi olla hyvä, että käsittelisit vanhempasi alkoholismin vaikutukset omaan elämääsi vaikka ihan jonkun ulkopuolisen henkilön kanssa ennenkuin hankit lapsia. Itselläni ei ollut aivan samanlaista tilannetta lapsuudenkodissani, mutta traumaattinen kokemus kuitenkin. Sen vaikutukset piti käydä läpi, ennenkuin pystyin luottamaan omaan kykyyni toimia vanhempana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen saatuasi mietit ekan puoli vuotta saatko nukkua enää ikinä tarpeeksi. Itse joskus esikoisen ollesa vauva erehdyin baariin kaverin kanssa miehen hoitaessa kotona vauvaa. Sen krapulan jälkeen ei ole alko maistunut känniin asti. Jotenkin vaan mukavuudenhalu voittaa nykyään: uni ja lämmin koti sekä oma peti.

Vierailija
24/32 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 00:10"]

Kiitos vastauksista :) 

Mietin vain voiko minulle käydä samallalailla kuin isälle, hän on yli 50v ja alkoholisti.

Hänellä on tapana juoda muutama päivä putkeen ja jonkin aikaa on taas ilman. 

[/quote]No aika huolestuttavalta vaikuttaa, kun jo 23-vuotiaana juomisesi on noin pakonomaista. Millaista isäsi alkoholinkäyttö on mahtanut olla 23-vuotiaana?

Sinuna ottaisin ongelman niin vakavasti, että olisin kokonaan juomatta. Siitä, että miehesi on absolutisti, voisi halutessasi olla sulle paljon apua ja tukea juomattomuudessasi.

Vierailija
25/32 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä yhtään miten isä joi minun ikäisenä, kun hän asui vielä kotona niin oli aina välillä kännissä. Vanhemmat erosi vuonna 2000 isän juomisen takia ja muuton jälkeen se vain paheni hänellä noihin ryyppyputkiin kun hän muutti vanhempiensa luokse. Asiaa ei yhtään auttanut isällä vanhempiensa kuolema muutama vuosi sitten, enkä ole edes varma miten hän nyt juo.

Pakonomaista on kyllä, että olen halunnut alkoholia juoda sen 2-3krt kuussa ja se kerta on mentävä baariin vaikka olisi tiukka rahatilanne.. Riitaa on ollut aiheesta kihlatun kanssa useasti. Ja en siis juo enemmän mitä olen suunnitellut, ostan aina sen tietyn määrän alkoholia kun juon kotona ja samaten alkupullot ennen baaria ja baarissa vielä 2-4 drinkkiä. Olen juonut siis alusta lähtien näin baarissa, alkuvaiheessa tosin alkupullo oli pienempi prosenttinen.. En ole koskaan edes päättänyt kotona tai baarikeroilla juoda vähempää enkä liioin halunnutkaan juoda paljon vähempää.. Ongelma myös onkin etten välitä olla vain pikku hiprakassa vaan tykkään olla vielä enemmän.

Vierailija
26/32 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on valintoja. Kumpi kuulostaisi kamalammalta, totaalinen absolutismi vai isäsi kohtalon toistaminen omalla kohdallasi? Geneettinen alttius kun saattaa olla sinulla aika vahva...

Vierailija
27/32 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 00:41"]

En tiedä yhtään miten isä joi minun ikäisenä, kun hän asui vielä kotona niin oli aina välillä kännissä. Vanhemmat erosi vuonna 2000 isän juomisen takia ja muuton jälkeen se vain paheni hänellä noihin ryyppyputkiin kun hän muutti vanhempiensa luokse. Asiaa ei yhtään auttanut isällä vanhempiensa kuolema muutama vuosi sitten, enkä ole edes varma miten hän nyt juo.

Pakonomaista on kyllä, että olen halunnut alkoholia juoda sen 2-3krt kuussa ja se kerta on mentävä baariin vaikka olisi tiukka rahatilanne.. Riitaa on ollut aiheesta kihlatun kanssa useasti. Ja en siis juo enemmän mitä olen suunnitellut, ostan aina sen tietyn määrän alkoholia kun juon kotona ja samaten alkupullot ennen baaria ja baarissa vielä 2-4 drinkkiä. Olen juonut siis alusta lähtien näin baarissa, alkuvaiheessa tosin alkupullo oli pienempi prosenttinen.. En ole koskaan edes päättänyt kotona tai baarikeroilla juoda vähempää enkä liioin halunnutkaan juoda paljon vähempää.. Ongelma myös onkin etten välitä olla vain pikku hiprakassa vaan tykkään olla vielä enemmän.

[/quote]

Etkö häpeä itseäsi? Minä häpeäisin olla noin sivistymättömän tavan orja. Valitse perhe-elämä tai alkoholi, muuten pilaat puolisosi ja lastesi elämän. Känninen nainen on nolo näky...

Vierailija
28/32 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin alkoholia samalla tavalla nyt kuin ennen lapsia. Ja aina lasten silmien alla, en salassa. Baareissa käyn 1-2 vuodessa työmatkan yhteydessä tai lomilla. Kotona juon viikonloppuisin saunajuomaa, viiniä tms. En ikinä ole asiaa problematisoinut, koska siihen ei ole syytä. Lomamatkoilla käydään lapsien kanssa ravintoloissa syömässä ja iltaa istumassa kuten sivistysmaisssa tapana on.

Vierailija
29/32 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos puolisosi on huolissaan asiasta, ota se tosissasi kun vielä voit. Juominen kannattaa lopettaa viimeistään jo siinä vaiheessa kun yrittää lasta.

Mitä juominen sulle antaa?

Onko se puolison pahan mielen tai perheriidan arvoista?

T: absolutistiksi ryhtynyt. Meitäkin on, eikä kukaan tässä iässä enää katso kieroon.

Vierailija
30/32 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Absolutistin puoliso ottaa kyllä olutta lasten nähden, mutta humalassa ei ole.

Vierailija
31/32 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin ap:n puoliso, niin juoksisin kyllä jo nyt ja lujaa... :(

Merkit on niin selvät :(

Vierailija
32/32 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole niinkään olennaista se miten usein ja miten paljon juo, vaan se millainen on kännissä. Jotkut naiset ovat aivan holtittomia humalassa. Melkaavat kauhiasti, antavat jokaiselle, joka vähänkin haluaa, aiheuttavat kaikenlaista sekaannusta sekä tekevät muutenkin asioita mitä selväpäisen päähän ei pälkähtäisi.

Jos omaa tuollaisia luonteenpiirteitä humalassa, niin silloin kannattaa harkita tarkkaan jokaista ryyppäämistä.

Jos on hiljainen tissuttelija, niin ei se haittaa jos äiti ottaa illalla isän kanssa yömyssyn.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän