Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyydettiin 15 vierasta lapsen synttäreille mutta

Vierailija
11.12.2013 |

vain neljä ilmoitti 

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuleeko paikalle vaikka pyysin ilmoittamaan pääseekö vai ei. Maksoin sitten 15 vieraasta 20 e per vieras ja 4 tuli paikalle.

Vierailija
2/14 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapi oli iloinen eli ei sen puoleen haittaa, itseä vain köyhänä haittaa tuo ettei kerrottu ettei päästä tulemaan.. No voitte arvata ettei kyllä itsekään tule sitten ilmoiteltua..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mika teita suomalaisia vaivaa? taalla englannissa kun juhliin kutsutaan ni niihin mennaan, jollei ole jotain todellista syyta. olisi todella epakohteliasta olla menematta, vaikka jossain vaiheessa oli lapsella synttareita melkein joka viikonloppu. 

Vierailija
4/14 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on tuo 4 parempi kuin 0. Kyseessä 7v tytön syntymäpäivät.

Vierailija
5/14 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on niin pebasta! Mutta syvemmältä on ap:n asenne. Mulle ei ilmoitettu, arvaa vaan ilmoitanko kellekään muullekaan enää ikinä. Niih. Vitsin daiju.

Vierailija
6/14 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset on kai niin epäsosiaalista kansaa, ettei ne vaan halua tavata muita.

Sitten se ongelma kun pitää ostaa lahja, pihejä ollaan.

Vielä se kun vertaillaan juhlia toisiinsa. Oksettavaa porukkaa!

Vierailija
7/14 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä, miten peruskäyttäytymissäännöt ovat ihmisiltä näin hukassa. Jos ei pääse, niin ilmoitetaan esteestä. Itse pyrin aina siirtämään aiemmin sovittuja menoja, jos on kutsuttu synttäreille ja aina se on onnistunutkin. Ainoa syy, miksi peruisin lapsen tulon synttäreille, olisi lapsen sairaus tai kuolemantapaus perheessä. Mitään muita järkeviä syitä ei ole olemassa, vain huonoa käytöstä.

Vierailija
8/14 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse teen niin, että jos kutsutut ei ilmoita siihen päivään mennessä kun olemme ilmoituksen pyytäneet, niin katson, että OK, nämä ei ole tulossa. Yksinkertaista!

Vierailija
9/14 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus varmaan vaan provo, mutta kannatta näihin varautua, kaikkien lapset eivät saa toivomaansa porukkaa paikalle, valitettavasti. Siksi ei pidä järkätä jotain, mikä maksaa mammonaa, ellei voi perua ajoissa...

Vierailija
10/14 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ihmetyttää tää. Siis nuorempana kun mulla oli synttärit, ei edes pyydetty ilmoittamaan että pääseekö vai ei. Synttärit pidettiin kotona ja äiti leipoi kakkuja ja muita, sipsejä, karkkia ja popcornia oli tarjolla. Leikittiin, avattiin lahjoja, naurettiin. Kaikki tuli synttäreille ja vanhempien saattelemina. Muistan, kun olin 1 tai 2 luokalla ja kaverin isä toi kaverin synttäreille, kehu mekkoa, toivotti hyvää syntymäpäivää ja antoi lahjan. 

Muistan myös, kun täytin 16 ja pidin kotisynttärit ystäville, ja ystävän isä ei meinannut päästää silloista lähintä ystävääni meille, koska "ei sitä koskaan tiedä mitä niillä mamuilla tapahtuu ja mitä ne sulle tekee". Olen siis arabitaustainen ja asunut koko ikäni suomessa, ja harmittaa tosi paljon sellaisten vanhempien asenne. Mulla ei edes ollut vanhempia kotona, ja päivän päätteeksi kehuttiinkin "parhaita" synttäreitä oli ja tyttö oli silti tullut meille isänsä mielipiteestä huolimatta.

Vierailija
11/14 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kaksi tytärtä, joiden synttäreitä on juhlittu kumpaisiakin kavereiden kanssa 8 kertaa. AIna ovat tulleet kaikki n. 13 kutsuttua paikalle. Viimeksi jäi kaksi pois. Ilmoittamatta.

Vierailija
12/14 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ilmoitti, että ei pääse vai että pääsee?

Miksi et pyytänyt ilmoittamaan reilusti ennen juhlia, onko tulossa ja perunut varauksen, koska et halua maksaa neljästä hengestä kymmenen hengen maksua?

Niin minä olisin tehnyt.

Vierailija
13/14 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tytön luokalla on fiksuja vanhempia. Tyttö aloitti syksyllä koulun ja synttärit oli marraskuussa. Kutsui 13 ja kaikki ilmoittivat ja kun yksi sairastui eikä päässyt, ilmoitti perheensä siitäkin.

Vierailija
14/14 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttären luokalla oli kahdella tytöllä samaan aikaan synttärit. Toisistaan tietämättä vanhemmat olivat varanneet tällaiset HopLop-tyyppiset synttärijuhlat, eivätkä viikon varoitusajalla halunneet varausta perua. Synttärijuhlat oli sunnuntaina, kutsut molempiin tuli maanantaina.

Luokassa 14 tyttöä. Toisille synttäreille meni 11, toisiin 3. Eli toisella synttärisankarilla oli kaksi vierasta. Joista itse asiassa toinenkin lähti kesken pois treeneihin.. Oma lapseni jäi sen toisen synttäreille loppuun asti. Kyllä harmitti sen synttärisankarin puolesta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän