Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyhjennyksen (tähystyksen tms. takia) läpi käyneet. Kysymyksiä teille. ov

Vierailija
11.12.2013 |

Huomenna on tähy ja tänään pitää kitata nuo tyhjennyslitkut (Citrafleet). Ekan lasillisen join n. tunti sitten, vielä ei ole tarvinnut käydä vessassa, paitsi pissalla.

Olen kyllä netistä lukenut, että tuo on pirun hidasta ainetta ja useimmilla on mennyt neljä-viisi tuntia, että kakkeli on alkanut lentämään.

Mutta itse kysymykseen, onko teitä paleltanut? Itse kyyhötän fleece viltin alla, kun palelee niin perskatisti, palelu alkoi n. 15 minsaa tuon litkun juomisen jälkeen.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passaa tulee paljon ja palelee

Vierailija
22/31 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pissaa tulee ja palelee.

Nyt toinen pussi jo menossa ja kolme kertaa käyny kyllä se tästä lähtee toivotaan että saa nukkua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä ettei yö mene!

Vierailija
24/31 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjentyminen tapahtuu melko nopeasti sitten kun se alkaa kunnolla tapahtumaan, tähän voi kyllä mennä useita tunteja. Tärkeää myös ottaa aamulla ennen tähystykseen menoa vielä se viimeinen satsi sitä tyhjennysainetta. Lääkäriltä tulee kyllä kuittia jos tyhjennystä ei ole kunnolla tehty.  Itse tähystys ei välttämättä ole nykyään kovin paha, niillä on niin hienot laitteet millä ne tekee sen operaation.

Terv. n. 6 tyhjennystä ja tähystystä läpikäynyt henkilö

Vierailija
25/31 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhjentyminen tapahtuu melko nopeasti sitten kun se alkaa kunnolla tapahtumaan, tähän voi kyllä mennä useita tunteja. Tärkeää myös ottaa aamulla ennen tähystykseen menoa vielä se viimeinen satsi sitä tyhjennysainetta. Lääkäriltä tulee kyllä kuittia jos tyhjennystä ei ole kunnolla tehty.  Itse tähystys ei välttämättä ole nykyään kovin paha, niillä on niin hienot laitteet millä ne tekee sen operaation.

Terv. n. 6 tyhjennystä ja tähystystä läpikäynyt henkilö

Niin ja piti lisätä että itse asiassa tyhjennyksen jälkeen voi olla todella hyvä ja rento ole, vastaa ilmeisesti jonkinlaista paastoa...... Tyhjennys sinänsä ei tietenkään ole kivaa.

Vierailija
26/31 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna tähystys heti aamusta 8. Otin aamulla ekan annoksen citrafleetia ja 2x kävin tunnin sisään ruikkukakkelilla ja siihen jäi. Välissä kävin jopa poikkeamassa yksissä juhlissa ja kotiin tultua sit toinen annos. Ekaan kroppa reagoi jo 20min ajassa, mut tästä toisesta on jo kulunut tunti. Vettä, limpparia, mehua yms oon nyt kitannut jo kohta 2l tokan annoksen jälkee. Kova palelu alkoi heti ekasta kulauksesta. Ihan hirvee lihasvärinä päällä. Vähän jännään mahtaako tää riittää ihan kirkkaan ruikulin saamiseksi. Oli niin onneton tulos tolla ekalla satsilla.

Oon ollut syömättä melko pitkään ja viikon aikana lähinnä makaroni-tonnikala-raejuusto pääravintona. Maha vaan turvonnut älyttömästi ja täynnä nestettä.

Toi citrafleet on aivan kauheen makuista. Onneks vaan 2lasia, kun joka hörppy meinas tulla samantien pihalle vaikka mitä kikkoja yritti. Samarinin kanssa tosiaan samanmakuista ja olen samarininkin joskus oksentanut ekasta hörpystä. Ei olisi tullut mitään koko hommasta jos olisi tarvinnut se colonsteril ottaa.

Ihmetyttää näissä ohjeissa, että joka paikassa erilainen ohjeistus ottamisajoista. Paketin ohjetta nyt noudatin. Sain kyllä mehiläisestä ohjeet ottaa eka annos 15-16 ja toka 21-23. Mut ihan oman mukavuuden vuoks aattelin aloittaa aiemmin. Saa ehkä nukuttua myös tulevana yönä. Tuskin sitä massaa suoleen kertyy yön aikana, kun en ole mitään kiinteää syönyt sitten edellis illan.

Vierailija
27/31 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin nyt mennyt 4t tokasta annoksesta ja ei vieläkään kirkasta nestettä tule pihalle. Ylipäätään pihalle tullut ehkä puolet siitä mitä juonut. Alkaa oleen aika epätoivoista. Oon jo juossut portaitakin, mutta pieni ruikku vaan tulee välillä ja se siitä. Onkohan tää aine lamannut mun suolen kokonaan. Oon jo vuorokauden ollut syömättäkin niin ois nyt luullut, ettei näin hankalaksi mene. Tässä on kirjaimellisesti pelko persiissä, ettei mitään tutkimusta voida tehdä onnistuneesti. Kellokin jo niin paljon, etten saa mistään mitään muutakaan tyhjennysainetta lisäksi.

Vierailija
28/31 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

10t ja 15t päästä tokasta annoksesta tuli kirkkaampi liraus vielä eli oli yöllä käytävä vessassa. Onneks aloitin jo aamulla, muuten ois jäänyt tyhjentymättä kunnolla. Nyt sain panadolin ja oottelen tähyyn menoa. En tiä oisko pitänyt ottaa se panacod ennemmin. Hoitaja suositteli tätä kevyempää. Nyt jo kaduttaa.

Vierailija
29/31 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohi on. Sain esilääkkeenä siis 1/2dormicum+panadol. En tiedä oliko niistä juurikaan apua. Paine suolessa oli ikävä, juuri sellainen pahin mahdollinen menkkakiputyyppinen. Ei kuitenkaan niin paha mitä aiemmat vatsakrampit olleet. Suolessa oli muutamia tosi jyrkkiä mutkia, joissa venytys sattui. Tähystäjä heti vähensi painetta ja odotti hetken jos särki liikaa. Itse pyrin myös painelemaan mahasta. Oli melkoiset vaikeudet saada välillä rentoutettua vatsalihaksia. Pari kertaa vaihdettiin asentoa ja hoitaja tsemppasi ja muistutti hengittämään tasaisesti. Meinasin välillä hyperventiloida. Loppupätkä suolesta meni suht kivuttomasti. Muutama näytepala otettiin varmuuden vuoksi. Varsinaisia löydöksiä ei ollut, ei divertikkeleitä, polyyppeja tms. Suolen loppupää tosin todennäköisesti vaurioitunut raskauden aikana ja synnytyksessä. Siihen kohtaan kaikki oireet paikantuu ja oli näkyvissä arpeutumaa eli on ollut haavaumaa. Käytännössä jatkotoimenpiteet ovat visiblin ja vatsa pitäisi saada pysymään pehmeänä, ettei suoleen kohdistu painetta. Jokusen viikon päästä tulee vielä patologilta ne näytteiden tulokset.

Tulipahan tämäkin tehtyä.. niin ja suoli oli kuulemma hyvin puhdistunut. Itse luulin, että pitäisi tulla ihan kirkasta nestettä pihalle, jotta on puhdistunut, mutta ei se nyt niin menekään. Kyllä siinä saa olla hippuja seassa ja rusehtavaa.

Operaatiossa oli kertakäyttöhousut jalassa, joissa reikä takapuolen kohdalla. Ei mitää luukkua vaan ihan avonainen :D no ei niissä onneks missää odotustilassa tarvinnut kulkea. Ohjattiin vessaan toimenpiteen jälkeen päästään ilmaa pois mutta en onnistunut siinä. Pikkuhousunsuojan laitoin varmuuden vuoks. Autossa sitten tulikin töräys ja nimenomaa märkiä pieruja eli kannattaa jotain suojaa käyttää. Niin ja oksensin myös ne pillimehut pois mitä tarjottiin toimenpiteen jälkeen.

Vierailija
30/31 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohi on. Sain esilääkkeenä siis 1/2dormicum+panadol. En tiedä oliko niistä juurikaan apua. Paine suolessa oli ikävä, juuri sellainen pahin mahdollinen menkkakiputyyppinen. Ei kuitenkaan niin paha mitä aiemmat vatsakrampit olleet. Suolessa oli muutamia tosi jyrkkiä mutkia, joissa venytys sattui. Tähystäjä heti vähensi painetta ja odotti hetken jos särki liikaa. Itse pyrin myös painelemaan mahasta. Oli melkoiset vaikeudet saada välillä rentoutettua vatsalihaksia. Pari kertaa vaihdettiin asentoa ja hoitaja tsemppasi ja muistutti hengittämään tasaisesti. Meinasin välillä hyperventiloida. Loppupätkä suolesta meni suht kivuttomasti. Muutama näytepala otettiin varmuuden vuoksi. Varsinaisia löydöksiä ei ollut, ei divertikkeleitä, polyyppeja tms. Suolen loppupää tosin todennäköisesti vaurioitunut raskauden aikana ja synnytyksessä. Siihen kohtaan kaikki oireet paikantuu ja oli näkyvissä arpeutumaa eli on ollut haavaumaa. Käytännössä jatkotoimenpiteet ovat visiblin ja vatsa pitäisi saada pysymään pehmeänä, ettei suoleen kohdistu painetta. Jokusen viikon päästä tulee vielä patologilta ne näytteiden tulokset.

Tulipahan tämäkin tehtyä.. niin ja suoli oli kuulemma hyvin puhdistunut. Itse luulin, että pitäisi tulla ihan kirkasta nestettä pihalle, jotta on puhdistunut, mutta ei se nyt niin menekään. Kyllä siinä saa olla hippuja seassa ja rusehtavaa.

Operaatiossa oli kertakäyttöhousut jalassa, joissa reikä takapuolen kohdalla. Ei mitää luukkua vaan ihan avonainen :D no ei niissä onneks missää odotustilassa tarvinnut kulkea. Ohjattiin vessaan toimenpiteen jälkeen päästään ilmaa pois mutta en onnistunut siinä. Pikkuhousunsuojan laitoin varmuuden vuoks. Autossa sitten tulikin töräys ja nimenomaa märkiä pieruja eli kannattaa jotain suojaa käyttää. Niin ja oksensin myös ne pillimehut pois mitä tarjottiin toimenpiteen jälkeen.

Kalliin apteekkihinnoitellun ja makeutetun Visiblinin sijaan suosittelen kokeilemaan chia-siemeniä. Sitä riittää pienikin annos, mulla toimii vatsa vajaalla ruokalusikallisella. Alussa piti totutella hissukseen, koska oli niin tehokasta. Sekoitan joskus ruokaan/puuroon/viiliin, joskus otan vain annoksen suuhun ja vettä perään,

Mistä sulle on tullut niitä haavaumia? Luulin että vain vertavuotava suolitulehdus aiheuttaa niitä. Mä olin ihmeissäni, kun viime tähystyksessä sanottiin, että suolessa on sileitä, letkumaisia kohtia. Eli tulehdus on ollut päällä, vaikkei varsinaisia oireita (verenvuoto) olekaan näkynyt. 

Vierailija
31/31 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tähystys ollut ollenkaan paha, siitä sai neljä värikuvaakin muistoksi joita ei kyllä kenellekkään näyttää. Sevalmistelupäivä oli huomattavasti pahempi. Citrafleet on ihan helppo juotavaa, ainoastaan se viluinen horkka ja jännittäminen eka kerralla, kun olin täysin varma että syöpä sieltä löytyy. Horkka johtuu luultavasti siitä kun kropalla ei oo oikein polttoainetta ja itse join lähes kokoajan huoneenlämpöistä nestettä, teetä ja lihalientä olis pitänyt käyttää myös. Kaikille uusille tähystykseen menijöille tsemppiä vaan, ei se ole ollenkaan paha juttu. Kyllä kauhea kankkunen on hirveämpi  heh heh

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi