Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ovatko entiset kiusatut pahimpia kiusaajia yliopistoissa ja työpaikoilla?

Vierailija
30.09.2020 |

Kostavat kaikille, jotka muistuttavat jotenkin kiusaamisesta, joko olemuksellaan tai olemalla eri mieltä asioista.

Tällaisilta on tosi vaikea puolustautua. Sääliksi heitä kyllä käy, kun eivät ole päässeet kiusaamisesta yli. Mutta miten katkaista ketju, kun entinen kiusattu käy kaikkien silmille?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole törmännyt ilmiöön?

Vierailija
2/30 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimpia? En tiedä. Tunnistan kyllä ilmiön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
4/30 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Itse näkisin, että aikuisena suurin osa kiusaajista on niitä samoja mulkkuja jotka yläasteellakin kiusasivat.

- entinen kiusattu

Vierailija
5/30 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienenä m u l k k u, aikuisena isompi m u l k k u. Ilman empatiaa.

Mistä te mäntit keksitte näitä teorioitanne?

Vierailija
6/30 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap jankuttaa tätä samaa jatkuvasti? Onko kyseessä yritys mustamaalata jotakuta?

Hoida asia puhumalla, jos et ole itse kiusannut ketään.

Vierailija
7/30 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä eivät. Ennemmin entisillä koulukiusatuilla on riski joutua kiusaamisen kohteeksi kouluaikojen jälkeenkin.

Yhden tällaisen kiusatusta kiusaajaksi -tapauksen muistan amk-vuosiltani. Päällisin puolin spontaani ja iloinen hassuttelija mutta kuoren alla negatiivinen, huomionhakuinen ja erilaisuutta sietämätön. Otti muutamia tiettyjä ihmisiä kohteekseen, joiden tuotoksia kritisoi jatkuvasti - siis ihan jatkuvasti - huusi, valitti, haukkui, komenteli, puhui päälle ja saattoi kesken jonkun puheen lähteä kikattaen muualle. Nämä silmätikut olivat kaikki naispuolisia. Hän joskus selitti, kuinka "muijat kiusasi hänet itsarin partaalle" ja "onneks kun alkoi tulla muotoja, niin alkoi miehet tykkäämään". Tämä naispuolisten opiskelukavereiden kiusaaminen oli häneltä kai jokin (alitajuinen) kosto. Hän ilmeisesti näki itsensä aivan eri valossa, koska kuvaili itseään helpoksi luonteeksi ja rakastavaksi herkäksi taiteilijasieluksi. En tiedä, onko hän yhtään viisastunut eikä suoraan sanoen edes kiinnosta tietää.

Vierailija
8/30 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä saatetaan poistaa, mutta kirjoitan silti.

Maamme kykypuolueen nyk. johtavat poliitikot ovat entisiä koulukiusaajia.

Paremmat vaatteet, parempi vanhempien koulutus ja musiikkimaku (diinareiden rock'a'billy) antoi oikeuden piinata työläisten lapsia.

Kiusaajien nykyiset työpaikat ovat meppeinä ja pormestareina.

Kiusatut mt-potilaina ja pitkäaikaistyöttöminä.

Vierailija
9/30 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paremmat vaatteet, parempi vanhempien koulutus ja musiikkimaku (diinareiden rock'a'billy) antoi oikeuden piinata työläisten lapsia.

He-hee! Mitäs läksit? Sull on mun luonto!

Kikkelis-kokkelis!

Vierailija
10/30 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten ei. Koulussa kiusatut ennemminkin helposti masentuvat ja jäävät yhteiskunnassa hiljaisiksi seinäruusuiksi, jotta ei kiusattaisi enempää. Osa päättää näyttää ja tekee itsestään menestyjän, mutta ei kiusaa muita, koska tietää kuinka pahat arvet se kiusaaminen jättää ikuisesti. Jos joku entinen kiusattu alkaa kiusaamaan, on se aika poikkeuksellista. Toki on niitä, jotka olivat jo lapsena molempia, kiusattuja ja kiusaajia yhtäaikaa, ehkä sellainen sitten voisi ryhtyä kiusaajaksi?

Vierailija
11/30 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole ilmeisesti asunut pienellä tehdaspaikkakunnalla? Siellä meno hieman toista, on syytä huolehtia ettei hanki vahingossa mitään liian hienoa 🙄

Vierailija
12/30 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs entinen suurihampainen pääministeri ja eräs Helsingin pormestari olivat kovia poikia diinareina potkimaan puliukkoja ja polttamaan "huumehämyjen" pitkiä tukkia ja partoja.

The South is gonna rise again. Eix jeh?

Vierailija
13/30 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarasvuokin on entinen diinari. Eikä aivan nuhteeton hämyjen opettamisessa tavoille.

Vierailija
14/30 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen entinen kiusattu tai pahoinpideltykin mutten ole silti koskaan ketään kiusaanut, lyönyt, mollanut tai haukkunut. Olen siis kasvanut pois siitä pahasta jota sain osakseni hiljaisena ja kilttinä. Ainakin minun kiusaajista on pari alkoholistia, kuolleita myös kaksi ja muista en osaa sanoa. Minusta tykätään työpaikalla, minulla on oikeita ystäviä muutamia ja ihana oma perhe, olen myös mummu. Oikein pahaa tekee miten jotkut lapset saavat pelätä koulussa vielä tänäkin päivänä Suomessa, siihen pitää puuttua, nyt olen rohkea ja menisin heti puuttumaan jos näen kiusaamista tai haukkumista, aivan sama vaikka kauppojen pihoilla.

Vierailija
15/30 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet "kiltit" vaan laitetaan koulussa BLM-asentoon ja nuolemaan kiusaajan conversejalkinetta. Kaverit kuvaavat kännykällä videon snspchattiin tai tiktokkiin.

Vierailija
16/30 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet "kiltit" vaan laitetaan koulussa BLM-asentoon ja nuolemaan kiusaajan conversejalkinetta. Kaverit kuvaavat kännykällä videon snspchattiin tai tiktokkiin.

Höh! Tuohan on vain sitä parempaa kiusaamista.

Me rakennettiin nää talot, meill on oikeus rikkoo ne!

Vierailija
17/30 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ex-kiusattu ja jättäydyn ulos kaikista porukoista täysin tietoisesti. Ehkä sanomattakin selvää että en kiusaa.

Vierailija
18/30 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-luvulla toisia kiusattiin, toisia ei.

Kiusatut olivat usein köyhiä, eikä niillä ollut kunnon vaatteitakaan. Tyhmiäkin monet olivat. Ihan oma syy.

Vierailija
19/30 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole. Suurin osa kiusaajista jatkaa kiusaamista koko elämänsä ajan.

Vierailija
20/30 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten käyttäytyvät ja kostavat aikuisena? Et antanut esimerkkiä.