Laivalle vai ei? Mitä teksisit?
Silja Line (tai Tallink) on lanseerannut risteilyn, jossa vain suomalaiset pääsee laivaan Hgistä. LAivasta ei pääse pois kuin seuraavan kerran Hgissä. Eli laivaan ei tule muualta kuin lähtöpaikasta matkustajia.
Varasin ja maksoin tulevalle viikonlopulle jo suht kauan sitten matkan, mutta mietin uskaltaaako koko reissuun lähteäkään.
Uskaltaisitko itse lähteä?
Kommentit (49)
Joka päivä tulee uutisia uusista korona-altistumisista. MIKSI mennä risteilylle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mutta mitä järkeä?
Vaikkapa se järki, että aikuiset lapseni halauvat lähteä kanssani. Kaipaavat pientä irtiottoa, mikä ei tarkota alkoholin kanssa lutraamista. Itse en käytä alkoholia lainkaan, eikä 2 lapsistani, yksi varmaan ottaa valkkarilasillisen ruoan kanssa.
Siltä osin ihan sama, jos joku pitää pohjasakkana. Ajattelutapa kertoo ajattelijasta enemmän kuin meistä.AP
Tietysti yhdessäolo vaikka laivalla on aivan ok, mutta nyt on tämä korona-aika. Joka ei kestä ikuisesti.
Yhdessä voi olla muutenkin, ei tarvitse mennä laivalle.
mene ja pysy pois kirjoitti:
laita oveesi ehkä omatoimisesti altistunut koronalle tarra naapurit voivat kiertää noin tyhmän kaukaa
Mielenkiintonen skenaario. Jos naapurini ovessa olisi tarra mitä tekisin toisin?
En mitään.
Mikä ihme sinne laivalle vetää tällaisena aikana? Minä en ole nähnyt Viron-sukulaisia sitten maaliskuun, koska en aio kökkiä ahtaissa tiloissa ihmisjoukkojen kanssa ja hankki aj alevittää tartuntaa. Ja joidenkin on sitten pakko päästä risteilylle, niihin ahtaisiin tiloihin kökkimään? En käsitä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei mennä minnekään väkijoukkoihin. Koronatilanne vaan pahenee.
Olin viikko sitten laivalla ja siellä ei paljon ihmisiä näkynyt. Enemmän on lähikaupassa ihmisiä,kuin laivalla.
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei mennä minnekään väkijoukkoihin. Koronatilanne vaan pahenee.
Menen joka viikon päivä.
En ymmärrä, miksi kukaan haluaa lähteä mihinkään risteilyille tällaisena aikana. Itse en voisi rentoutua jos pitäisi olla koko ajan miettimässä jotain turvavälejä, kasvomaskeja, käsidesejä ja käsienpesua. Ehkä jotkut osaa ottaa nämä asiat rennommin kuin minä, minulta menisi koko reissu pilalle.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi kukaan haluaa lähteä mihinkään risteilyille tällaisena aikana. Itse en voisi rentoutua jos pitäisi olla koko ajan miettimässä jotain turvavälejä, kasvomaskeja, käsidesejä ja käsienpesua. Ehkä jotkut osaa ottaa nämä asiat rennommin kuin minä, minulta menisi koko reissu pilalle.
Et ymmärrä, vaikka osasit vastata itsellesi. Hyvä sinä! 👏
Ymmärrys kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En siltikään ymmärrä. Vaikka osaisi ottaa rennommin, niin eikö siinä silti mene 'elämys' piloille kun pitää miettiä jotain turvavälejä, eikä saa vaan olla kuten normaalisti?
eikö soutuvenheellä passaisi merimaisemista nauttia ommaa evästä mukaan vaan
En todella lähtisi, sillä tällä hetkellä tartuntaluku on aivan liian korkea matkusteluun, ellei se ole välttämätöntä esim. työn takia. Tänäänkin sata uutta koronatapausta.
Meillä perhe viettää hyvin rajoitettua elämää ja vältetään vapaa-ajalla ulkopuolisten tapaamisia, myös lapset.
Ja tiedän mistä puhun, kun molemmat työskennellään terv.huollon alalla. Matkustelu ei tulisi kuuloonkaan.
Jos on pakko niin oma hytti ja oma seurue
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrys kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En siltikään ymmärrä. Vaikka osaisi ottaa rennommin, niin eikö siinä silti mene 'elämys' piloille kun pitää miettiä jotain turvavälejä, eikä saa vaan olla kuten normaalisti?
Minä ainakin olen ollut kesän ulkomaan ja laivamatkoilla aivan normaalisti. Minulle on normaalia pitää etäisyyttä. En tuppaudu kenenkään vieraan viereen istumaan, jos jossain on tyhjä paikka. Enkä tuppaudu vieraiden pöytiin. En halaile tuntemattomia, enkä juuri tuttujakaan.
En halua kaupan tai ravintolan jonossa hengittää kenenkään niskaan, enkä halua, että kukaan hengittää minun niskaani. Kävellessä katselen ympärilleni, enkä tuijota varpaitani tai kännykkääni. Jos joku niin tekee, niin huomautan, että minulla voi olla korona. Yleensä turvaväli sen jälkeen syntyy.
Vierailija kirjoitti:
Jos on pakko niin oma hytti ja oma seurue
Harva kai laivalle normaalistikaan lähtee ilman hyttiä ajatuksella, että kyllä yöpaikka jonkun ventovieraan hytistä löytyy. (Vaikka usein löytyykin.)
Vierailija kirjoitti:
Joka päivä tulee uutisia uusista korona-altistumisista. MIKSI mennä risteilylle?
Tosiaan, miksi mennä risteilylle viettämään vapaa-aikaa?
Ja korona on tutkijoillekin uusi asia, ollut vajaa vuosi ja ne vähäiset tutkimukset ovat ristiriitaisia esim. koronan tartunta.
Miten laivalla onnistuu desinfiointi, ettei korona tartu pinnoilta, siitäkään ei ole mitään fakta tietoa, tarttuuko vai ei.
Ymmärrän pakolliset työmatkat, jolloin voidaan suojautua hyvin, mutta miten se onnistuu, kun vietetään vapaa-aikaa, vaikka ei käytettäisi alkoholia. Ollaanko maskit ja fisiirit naamalla ja hanskat kädessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosiaan, miksi mennä risteilylle viettämään vapaa-aikaa?
Ja korona on tutkijoillekin uusi asia, ollut vajaa vuosi ja ne vähäiset tutkimukset ovat ristiriitaisia esim. koronan tartunta.
Miten laivalla onnistuu desinfiointi, ettei korona tartu pinnoilta, siitäkään ei ole mitään fakta tietoa, tarttuuko vai ei.Ymmärrän pakolliset työmatkat, jolloin voidaan suojautua hyvin, mutta miten se onnistuu, kun vietetään vapaa-aikaa, vaikka ei käytettäisi alkoholia. Ollaanko maskit ja fisiirit naamalla ja hanskat kädessä?
Ei kai sinne hysteerikot lähde viihtymään.
Jos halaun koronan välttää niin mun tarvis vuokrata mökki väh. vuodeksi jostain perämetästä.
Sinne ei sais kukaan tulla käymään. Ruuat tulis johkin vajaan missä ne sais olla muutaman päivän ettei niistä vaan voi levitä mitään tartuntaa. Tietty voisin salakaataa vaikka hirven niin siitä olis pitkäks aikaa ruokaa.
Itse en menisi. Minä olen jo sairas niin että korona todennäköisesti vain pahentaisi sitä ja otan jo joka päivä vikkolla riskin saada koronan.