Ei kelvannut naisen rahat autokauppaan
Olin jo etukäteen katsellut yhtä autoa ja olin jo lähestulkoon päättänyt ostaa sen. Autokaupassa en saanut minkäännäköistä palvelua kun olisin halunnut kyseisen menopelin koeajaa. Myyjiä oli kyllä runsaasti ja lisäkseni asiakkaita oli yksi. Aina kun yritin lähestyä myyjää, nosti tämä nopeasti puhelimen korvilleen ja katosi johonkin. Hetken päästä liikkeeseen asteli miesasiakas, niin eikös nämä kilvan riennä häntä palvelemaan. Tuli vähän höntti olo. Vihdoin kun yksi heistä vastahakoisesti siihen ilmestyi oli jo kiinnostukseni kadonnut ja kävelin ulos. Kaupalta jäi vajaa 30 00e saamatta.
Kommentit (80)
Autoliikkeiden myyjistä sekä hyviä, että huonoja kokemuksia. Muutaman kerran olen marssinut liikkeestä ulos, joko sen takia ettei myyjiä kiinnosta (ihmeellistä, koska naiset käyvät äärimmäisen harvoin autoliikkeissä vain huvin vuoksi), tai sitten sen takia, että kohtelu on alentuvaa ja jopa ylimielistä. Ja ostan niitä ~50 tonnia maksavia autoja. No, omapahan on häpeänsä.
Nyt on hyvä automyyjä, enkä häntä vaihda. Auton vaihdan uudempaan parin vuoden välein.
Rengasliikkeissä olen saanut päin vastoin yleensä äärimmäisen hyvää palvelua, mistä lie johtuukaan.
Tuntuuko siltä että se on sukupuolesta kiinni?
Kokeilkaapa seuraavaa. Onkkikaa tietoonne netistä joku detalji autosta jota menette katsomaan. Joku sellainen joka liittyy suorituskykyyn tai merkin historiaan, ja jonka tietää vain autohullu.
Sitten marssitte liikkeeseen. Katselette autoa kuin nahkapiiskadomina joka tarkkailee miestä jonka haluaa itselleen. Se on just tuo, tuon minä haluan. Ei mitään varovaista haahuilua emmäuskallaostaakunneonniinkalliitakin-asenteella tai ujoa odottelua että tulisiko joku nyt palvelemaan.
Kun näette myyjän, huikkaatte kovalla äänellä että "voi perrrkele että on (tähän se detalji autosta)".
Voin taata että saatte ihan yhtä hyvää palvelua kuin miehetkin.
Vierailija kirjoitti:
Kokeilkaapa seuraavaa. Onkkikaa tietoonne netistä joku detalji autosta jota menette katsomaan. Joku sellainen joka liittyy suorituskykyyn tai merkin historiaan, ja jonka tietää vain autohullu.
Sitten marssitte liikkeeseen. Katselette autoa kuin nahkapiiskadomina joka tarkkailee miestä jonka haluaa itselleen. Se on just tuo, tuon minä haluan. Ei mitään varovaista haahuilua emmäuskallaostaakunneonniinkalliitakin-asenteella tai ujoa odottelua että tulisiko joku nyt palvelemaan.
Kun näette myyjän, huikkaatte kovalla äänellä että "voi perrrkele että on (tähän se detalji autosta)".
En ala esittämään mitään sirkustemppuja saadakseni myyjältä asiallista palvelua. Jos myyjä ei osaa hommaansa, vaihdan firmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ala esittämään mitään sirkustemppuja saadakseni myyjältä asiallista palvelua. Jos myyjä ei osaa hommaansa, vaihdan firmaa.
Se on oikein.
Tuon kirjoitti mies joka on ihan samassa tilanteessa.
Palvelu on yleensä autoliikkeissä täysin p.rseestä. Rengasliikkeissä sama juttu.
Pointtina tuossa oli osoittaa ettei tämä ole sukupuolikysymys vaan jonkinlaisiin sosiaalisiin klikkeihin tai autojen fanittamiseen liittyvä kysymys.
Ei ole sukupuolesta kiinni, jos menee Porin Palinille. Ehkä suomen huonoin asiakaspalvelu. Tai oikeastaan sen puute.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ostin eräästä autoliikkeestä huutokaupalla muutaman sadan euron farmariauton remonttitavaran kuskaamiseen. Töykeää palvelua ja avaimet suunnilleen nakattiin käteen ja ilmoitettiin, että hae se tuolta takarivistä. Ottaen huomioon suhteessa hiton suuren käsittelymaksun, niin aika ala-arvoista palvelua.
Samainen autoliike myy uusia Mustangeja, joita kävin samalla reissulla katselemassa, saamatta minkään valtakunnan palvelua, mutta tuon kokemuksen myötä kiikutan rahani ilolla muualle.
Joo. Yksi asia mitä nämä ylimieliset mulkerot myyjiksi eivät käsitä on se, että joku joka ostaa nyt halvan käytetyn rötiskön, saattaa ostaa lopun elämäänsä autonsa samasta liikkeestä. Myös sitten kun on opiskellut ja tehnyt nousujohteisen uran johtoportaaseen saakka. Kun sitten kysellään uutta isoa luksusperhehybridikatumaasturia tai mitä ikinä, niin yhden liikkeen tarjoama kelvoton palvelukokemus kyllä muistuu mieleen vielä vuosikymenienkin päästä ja se kierretään kaukaa. Vaikka se tyyppi kasvaisi jo hormsaa, joka siihen syyllistyi.
Jokaisen asiakaspalvelutilanteen pitäisi käsillä olevan asian hoitamisen lisäksi tähdätä AINA seuraavaan, tuottoisampaankin kauppaan.
Ja jos siellä pajalla on myytävänä niitä halpoja rotiskoja, niin kai ne on kuitenkin tarkoitus jollekulle myydä? Jos ei muusta niin siitä ilosta, et just tuli mitä, 4m2 vapaata tilaa pihalle/lattialle. Ja sen voikin sitten täyttää jollain vähän paremmalla.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies meni autokauppaan kun BMW oli yksi vaihtoehdoista. 3 myyjää naputteli koneitaan tysistyneen näköisenä, kukaan ei edes sanonut että hetki vaan, tullaan kohta.
Mies odotti vartin, kääntyi kannoillaan ja marssi ulos. Vei 60 000e sitten Volvon liikkeeseen:). Tämä siis toissaviikolla.
Ei näytä raha kelpaavan.
No ei se sun ukkos kovin terävä tapaus ole, jos oli valmis SIJOITTAMAAN laadukkaaseen saksalaiseen autoon 60 k, mutta nakkelikin niskojaan kuin ämmmät ja meni sitten TUHLAAMAAN sen 60 k kiinalaiseen Volvo-merkillä olevaan kippoon ? Ei siinä etteikö noin tehdä saa, mutta mitään v i t u n järkeä siinä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaista se on miehenäkin naisten suhteen nykyään. Ei me miehet teille aleta mitään sirkusta pitämään että teiltä saisi asiallista kohtelua ja huomiota. Kerran olemalla oma itsensä ei onnistu, niin voitte pitää tunkkinne : ) Kyllä peliä pelataan molempiin päätyihin, se on turha ulista kun ei itse tajuta mistään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies meni autokauppaan kun BMW oli yksi vaihtoehdoista. 3 myyjää naputteli koneitaan tysistyneen näköisenä, kukaan ei edes sanonut että hetki vaan, tullaan kohta.
Mies odotti vartin, kääntyi kannoillaan ja marssi ulos. Vei 60 000e sitten Volvon liikkeeseen:). Tämä siis toissaviikolla.
Ei näytä raha kelpaavan.
No ei se sun ukkos kovin terävä tapaus ole, jos oli valmis SIJOITTAMAAN laadukkaaseen saksalaiseen autoon 60 k, mutta nakkelikin niskojaan kuin ämmmät ja meni sitten TUHLAAMAAN sen 60 k kiinalaiseen Volvo-merkillä olevaan kippoon ? Ei siinä etteikö noin tehdä saa, mutta mitään v i t u n järkeä siinä ei ole.
Itseasiassa ajoi sitten myöhemmin tuon bemarin ja totesi ettei se ollut mitoiltaan sopiva isolle miehelle joka ei tarvitse pelkkää p:n jatketta. 752 Muutenkin tuntui epämukavalta ajettavalta ja hintaan nähden jäi puuttumaan välttämättömiä asioita.
Volvo on ihana, itsekin pidän siitä paljon vaikka oma auto onkin pieni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei näytä raha kelpaavan.
Itseasiassa ajoi sitten myöhemmin tuon bemarin ja totesi ettei se ollut mitoiltaan sopiva isolle miehelle joka ei tarvitse pelkkää p:n jatketta. 752 Muutenkin tuntui epämukavalta ajettavalta ja hintaan nähden jäi puuttumaan välttämättömiä asioita.
Volvo on ihana, itsekin pidän siitä paljon vaikka oma auto onkin pieni.
No tämähän sen varmisti: BMW ei muka ole mukava ajettava ? Kertoo kyllä koeajajasta kaiken tarpeellisen ja tarpeettoman. Auto joka jo lähtökohtaisesti suunnitellaan kuskia ja sen auton ajo-ominaisuuksia varten ja silmällä pitäen, ei voi olla muuta kuin mukava ajettava. Kuten sanottua, saa kait ne rahansa tuhlata pohjoismaiden nopeimpaan traktoriinkin jos haluaa.
Joo erittäin yleistä. Olen omistanut 18-vuotiaasta asti aina auton, nyt ikää 46 joten kokemusta autokaupoista on. Vain ensimmäinen autoni on ollut käytettynä ostettu, ja sitä ostamassa kanssani oli isäni, joka tietää paljon autoista ja on itse niitä paljon korjaillutkin.
Pääosin olen saanut autokaupoista erittäin huonoa palvelua, eli juuri tuollaista halutonta myymään ja tylyä. Hassuin oli kun ostin noin 35 v:nä Raision Veholta uuden Citroenin, niin vaikka olin aktiivinen itse tekemään kauppaa, niin sittenkään ei meinannut sujua. Hain siis itse myyjän kopista, tein selväksi että tarkoitus olisi tämä malli koeajaa ja vaihtaa nykyinen auto siihen jos koeajo vaikuttaa hyvältä. Koeajolle en päässyt ilman miesmyyjää vieressä - luulin, että on liikkeen yleinen käytäntö kunnes kuulin työkaverilta että ei ole, hän (mies) oli päässyt yksin koeajolle. Myyjä ei koeajon jälkeen kysynyt miltä vaikutti, alkanut tekemään kauppaa, vaan itse jouduin sanomaan että kyllä haluaiisin tähän vaihtaa, mutta vaihtoautolle pitäisi hinta katsoa ja lisävarusteet kuten toiset renkaat, metalliväri jne. Oli kuin tervanjuontia saada hoidettua. Koko ajan myyjä oli sen oloinen että mene nyt pois ja lopeta piinaamasta.
Pari kokemusta on ihan neutraalia, perus suomalaista palvelua, vähän hidasta ja jäykkää mutta en usko että nais-sukupuoleni on mitenkään vaikuttanut. Pääosin kuitenkin huonoja kokemuksia, joten viimeksi ostin autoni Autoverkkokauppa.comista menemättä kauppaan ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaista se on miehenäkin naisten suhteen nykyään. Ei me miehet teille aleta mitään sirkusta pitämään että teiltä saisi asiallista kohtelua ja huomiota. Kerran olemalla oma itsensä ei onnistu, niin voitte pitää tunkkinne : ) Kyllä peliä pelataan molempiin päätyihin, se on turha ulista kun ei itse tajuta mistään mitään.
Autokauppa = huomionhakua vastakkaiselta sukupuolelta? Okei, ole ihan rauhassa vaan, ole oma itsesi äläkä yritä mitään. Älä ainakaan sirkustemppuile sille lähimarketin kassatytölle, jooko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, hyvä. Vaihda vain ”firmaa” äläkä ulise. :)
Paras palvelu autokaupassa oli Vantaan portin Audicenterissä.
Fiksu ja kohtelias nainen myyjänä.
Het, kun saan rahaa, vien sen sinne.ä
Het, kun saan rahaa, vien sen sinne.
Nainen olen siis.
Olen aika monessa roolissa tehnyt kauppoja ja sen olen huomannut, että palvelu on joskus oikeasti kiven alla. Nykyään marrsin suoraan kassalle rautakaupassa ja kysyn siitä, onko tuotetta hyllyssä ja kas, kassa vähän aikaa naputtelee ja näyttää suunnan, joten osaan itsekin hakea ja maksaa sen.
Autokaupassa sain olla ihan rauhassa viime viikolla, ei kukaan yrittänytkään minulle autoa myydä, samoin kävi sähköpostini kanssa, siihen ei vastattu. Eli kaupanteko ei kiinnostanut, joten ostin sitten käytetyn auton suoraan omistajalta, jäipähän se autokauppa sitten välistä pois. Ilmeisesti vain uuden auton myynti kiinnostaa, mutta kukin tavallaan.
Olen myös ostanut traktoreita ja niitäkin on jäänyt kauppaan, kun koeajo ei ole myyjältä onnistunut, kun se isäntä on jo ajanut, niin ei emännän tarvitse, mutta meillä on aina emäntä nämä kaupat maksanut, joten ajaa myös.
Vähättely on pahinta, mihin myyjä voi alentua. Se rääsyjooseppi voi olla hyvinkin rahamies, ei ole koiraa karvoihin katsomista..kannattaa joskus kokeilla, voi sitä kauppaa syntyä. Nykyinen puoliso näyttää lomalla enemmän puliukolta kuin virkamieheltä, joten ei hänellekään autoa tarjottu, kun käytiin kävelyllä autoliikkeessä, harmi. Jätti ne isommat kaupat tekemättä ja vei autonsa huoltoon.
Vierailija kirjoitti:
Naisena olen tehnyt useamman autokaupan ja saanut pääosin huonoa palvelua. Lisäksi kaupan ehdoista tuntuu olevan tosi vaikea sopia etenkään vanhempien miesten kanssa.
Hyvää palvelua olen saanut nuoremmilta miesmyyjiltä ja parilta naismyyjältä. Viimeisimmän autokaupan tein 100 km:n päässä kotikaupungistani, koska merkkiliike kotikaupungissani antoi ala-arvoista palvelua ja kyseenalaisti saamani hintatarjouksen muualta.
Jännä on myös se, että monesti koetaan, että naisia kiinnostaa vain auton väri. Minulla oli ainakin monta ostokriteeriä, joista väri oli siis vain yksi. Ajettavuus (tähän liittyy moni asioita) ja kulutus ovat tietysti tärkeimpiä kriteereitä.
Ei kannata edes vaivautua puhumaan näiden vanhan ajan setämiesmyyjien kanssa. Ne ovat ajalta, jolloin asiakas oli alamainen eikä naisia tarvitse edes huomata. Nainen tai nuori mies paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Het, kun saan rahaa, vien sen sinne.ä
Tarkoitatko Audi Airportia Vantaalla. Jonain vuonna se oli valittu Suomen parhaaksi Audi-huolloksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä. Eikö muka jokaisella naisella ole sen vertaa jotain miespuolista sukulaista tai ystävää joka voisi tulla mukaan auttamaan autokaupoille? Ei tarvitsisi sitten turhautuneena valittaa netissä.
Tämän oli pakko olla provo! Olihan?
Miksi olisi? Kun kerran valitetaan että ei saa ilman miestä palvelua niin silloinhan se ongelma ratkeaa menemällä miehen kanssa kauppaan.
Ostin auton netistä autokaupasta. Myyjä otti yhteyttä ja lupasi lähettää sähköpostilla maksutiedot. Ei lähettänyt. Piti soittaa perään että missä ne nyt sitten ovat. Maksoin auton, laitoin sähköpostilla viestiä että nyt se on maksettu. Myyjä ei vastannut mitään.
Muutama päivä kului, myyjä otti yhteyttä auton toimituksesta, sovittiin päivä, hain auton, kaikki ok. Ostin vakuutuksen auton toimituspäivästä alkaen. Kului se 7 päivää että myyjäliikkeen pitäisi rekisteröidä auto mun nimiini. Mitään ei taas tapahtunut, soittelin perään. Paperit ovat vasta just tulleet, sanoi myyjä. Meni iltapäivään että rekisteröinti onnistui. Seuraavana päivänä olisin periaatteessa voinut saada sakot, kun autoa ei ole siirrety mun nimiin.
Ostanko heiltä toiste? No en varmasti. Kuvittelin että homma on easy kun hinta näkyy netissä ja maksan käteisellä, mutta olihan tässäkin jo taas monta kohtaa missä meni pieleen.