Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei kelvannut naisen rahat autokauppaan

Vierailija
30.09.2020 |

Olin jo etukäteen katsellut yhtä autoa ja olin jo lähestulkoon päättänyt ostaa sen. Autokaupassa en saanut minkäännäköistä palvelua kun olisin halunnut kyseisen menopelin koeajaa. Myyjiä oli kyllä runsaasti ja lisäkseni asiakkaita oli yksi. Aina kun yritin lähestyä myyjää, nosti tämä nopeasti puhelimen korvilleen ja katosi johonkin. Hetken päästä liikkeeseen asteli miesasiakas, niin eikös nämä kilvan riennä häntä palvelemaan. Tuli vähän höntti olo. Vihdoin kun yksi heistä vastahakoisesti siihen ilmestyi oli jo kiinnostukseni kadonnut ja kävelin ulos. Kaupalta jäi vajaa 30 00e saamatta.

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seisotaan ja mulkoillaan ympäriinsä. "Kyllä minut pitää huomata ja minua pitää ainakin heti palvella. Vaivauduin sentään teidän liikkeeseenne"

:D

Vierailija
22/80 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin kun menin uutta autoa ostamaan, niin koko kööri myyjiä oli koneella tuijottelemassa Youtube-videoita, yksi vain mulkaisi vaivautuneesti että kuka liikkeeseen tuli, laskeakseen pään vain heti alas. Olin kyllä päättänyt ostaa jo tietyn auton, joten ostin toisena päivänä myyntipäälliköltä sen auton. Ei siitä myyjätkään olisi mitään miljoonaprovikkaa saaneet, mutta jotain kuitenkin. Olisi kai kuitenkin pitänyt nähdä enemmän vaivaa ja mennä ostamaan muualta se toiseksi parhaaksi katsomani auto.

Tämä toimintatapa on kyllä valitettavan yleinen monella muullakin alalla, ei siis tarvitse pomojen ihmetellä miksi myyntiä ei tule.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisena olen tehnyt useamman autokaupan ja saanut pääosin huonoa palvelua. Lisäksi kaupan ehdoista tuntuu olevan tosi vaikea sopia etenkään vanhempien miesten kanssa.

Hyvää palvelua olen saanut nuoremmilta miesmyyjiltä ja parilta naismyyjältä. Viimeisimmän autokaupan tein 100 km:n päässä kotikaupungistani, koska merkkiliike kotikaupungissani antoi ala-arvoista palvelua ja kyseenalaisti saamani hintatarjouksen muualta. 

Jännä on myös se, että monesti koetaan, että naisia kiinnostaa vain auton väri. Minulla oli ainakin monta ostokriteeriä, joista väri oli siis vain yksi. Ajettavuus (tähän liittyy moni asioita) ja kulutus ovat tietysti tärkeimpiä kriteereitä.

Vierailija
24/80 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin kun menin uutta autoa ostamaan, niin koko kööri myyjiä oli koneella tuijottelemassa Youtube-videoita, yksi vain mulkaisi vaivautuneesti että kuka liikkeeseen tuli, laskeakseen pään vain heti alas. Olin kyllä päättänyt ostaa jo tietyn auton, joten ostin toisena päivänä myyntipäälliköltä sen auton. Ei siitä myyjätkään olisi mitään miljoonaprovikkaa saaneet, mutta jotain kuitenkin. Olisi kai kuitenkin pitänyt nähdä enemmän vaivaa ja mennä ostamaan muualta se toiseksi parhaaksi katsomani auto.

Tämä toimintatapa on kyllä valitettavan yleinen monella muullakin alalla, ei siis tarvitse pomojen ihmetellä miksi myyntiä ei tule.

Autoliikkeiden kaikki myyjät ovat ”myyntipäällikköjä”. Jos asiakas haluaa ”päällikön” paikalle, niin haetaan vain toinen myyjäkollega naapurihuoneesta. Ikivanha juttu.

Vierailija
25/80 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin monessa muussakin paikassa kokenut (naisena) samaa palvelun puutetta. Klassisesti rautakaupoissa, sekä ketjuissa että yksityisessä, miestyöntekijät pakoilevat asiakkaita tai suorastaan v'levat päin näköä. K-raudassa parhaan palvelun olen aina saanut naismyyjiltä. Varsinkaan yksityiset liikkeet eivät aina tunnu tajuavan somen voimaa. Kuinkahan paljon menettävät asiakkaita yhdestä negatiivisesta arviosta ja päinvastoin.

Vierailija
26/80 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli sama juttu skootterin ostossa tytölle. Olimme päättäneet ostaa uuden menopelin, ei käytettyä, joten liikkeellä ei ollut niin väliä. Valitsimme lopulta sen liikkeen missä myyjä palveli ystävällisesti ja asiantuntevasti minua ja tyttöämme, oli myös liikkeitä missä meitä ei palveltu lainkaan joten kävelimme ulos. Toki mieheni, tyttömme isä osallistui hankintaan myös, mutta tahallaan jäi taka-alalle jotta tyttö saa kaiken informaation ajoneuvostaan, myyjät puhuvat muutoin vain isälle. Mutta tosiaan, löysimme liikkeen missä meitä palveltiin todella hyvin ja missä on myös huoltopalvelut tulevia tarpeita varten.

Vierailija
27/80 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisena olen tehnyt useamman autokaupan ja saanut pääosin huonoa palvelua. Lisäksi kaupan ehdoista tuntuu olevan tosi vaikea sopia etenkään vanhempien miesten kanssa.

Hyvää palvelua olen saanut nuoremmilta miesmyyjiltä ja parilta naismyyjältä. Viimeisimmän autokaupan tein 100 km:n päässä kotikaupungistani, koska merkkiliike kotikaupungissani antoi ala-arvoista palvelua ja kyseenalaisti saamani hintatarjouksen muualta. 

Jännä on myös se, että monesti koetaan, että naisia kiinnostaa vain auton väri. Minulla oli ainakin monta ostokriteeriä, joista väri oli siis vain yksi. Ajettavuus (tähän liittyy moni asioita) ja kulutus ovat tietysti tärkeimpiä kriteereitä.

Ihan niinku tietäisit mitä ajettavuus edes tarkoittaa 😂

Vierailija
28/80 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma kun se autokauppa saa teidät niin raivoihinne, vaikka ette saa naismyyjiltäkään palvelua Stockmannin kosmetiikkaosastolla. Mutta taas on pahat miehet ja patriarkaatti 

29/80 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletettavasti tämä tapahtui pk-seudulla? Asun itse Päijät-Hämeessä ja näin yksinäisenä naisena olen täältä monta autoa elämäni varrella ostanut ja aina olen liikkeissä saanut niin hyvää palvelua, ettei missään muualla. On teititelty ja kannettu kahvia ja pullaa nenän eteen sun muuta...

Kerran erehdyin kyselemään autoa muutamasta pk-seudun liikkeestä. Kyyti oli niin kylmää ja suunnilleen naurettiin päin naamaa, niin jäi viimeiseksi kerraksi siellä suunnalla. Tervetuloa maakuntaan.

Vierailija
30/80 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli sama juttu skootterin ostossa tytölle. Olimme päättäneet ostaa uuden menopelin, ei käytettyä, joten liikkeellä ei ollut niin väliä. Valitsimme lopulta sen liikkeen missä myyjä palveli ystävällisesti ja asiantuntevasti minua ja tyttöämme, oli myös liikkeitä missä meitä ei palveltu lainkaan joten kävelimme ulos. Toki mieheni, tyttömme isä osallistui hankintaan myös, mutta tahallaan jäi taka-alalle jotta tyttö saa kaiken informaation ajoneuvostaan, myyjät puhuvat muutoin vain isälle. Mutta tosiaan, löysimme liikkeen missä meitä palveltiin todella hyvin ja missä on myös huoltopalvelut tulevia tarpeita varten.

Niin, koska asiantunteva myyjä tietää että se huoltaminen jää isin vastuulle kun tyttären kaikki aika menee heruttaessa persettä instassa ja tiktokissa.

Vierailija
31/80 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autoliikkeiden kaikki myyjät ovat ”myyntipäällikköjä”. Jos asiakas haluaa ”päällikön” paikalle, niin haetaan vain toinen myyjäkollega naapurihuoneesta. Ikivanha juttu.

Niin ja viimeisen hinnan hieromisen yhteydessä myyjä sanoo, ettei hänen valtuudet enää riitä tähän alennukseen. Pakko lähteä kysymään päälliköltä. Sitten tullaan tohkeissaan takaisin 5 minuutin päästä ja sanotaan, että päällikkö ei edes oikeastaan antanut lupaa tähän hintaan, mutta menköön nyt. Asiakas lähtee liikkeestä köyhempänä raivokkaasti tuuletellen ja myyjät nauraa sisällä vedet silmissä.

Vierailija
32/80 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin monessa muussakin paikassa kokenut (naisena) samaa palvelun puutetta. Klassisesti rautakaupoissa, sekä ketjuissa että yksityisessä, miestyöntekijät pakoilevat asiakkaita tai suorastaan v'levat päin näköä. K-raudassa parhaan palvelun olen aina saanut naismyyjiltä. Varsinkaan yksityiset liikkeet eivät aina tunnu tajuavan somen voimaa. Kuinkahan paljon menettävät asiakkaita yhdestä negatiivisesta arviosta ja päinvastoin.

Miltähän vuosikymmeneltä nämä kokemuksesi ovat? 

Vierailija
33/80 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seisotaan ja mulkoillaan ympäriinsä. "Kyllä minut pitää huomata ja minua pitää ainakin heti palvella. Vaivauduin sentään teidän liikkeeseenne"

:D

No voi jumaleissöni, mitä luulet, mitä varten se myyjä siellä liikkeessä on!? Täytyy sanoa että todella pafka ja ammattitaidoton myyjä, jos ei asiakaspalvelua halua tehdä, eikä asiakasta huomaa. Jo ei ehdi, niin sit huikataan, että ihan pikku hetki, tuun kohta -tai pyydetään kollega paikalle.

Jokainen asiakas on tärkeä, niin se,  joka ostaa 500 ritsan ja se, joka 70k pakasta vedetyn mesen.

Vierailija
34/80 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tätä. Eikö muka jokaisella naisella ole sen vertaa jotain miespuolista sukulaista tai ystävää joka voisi tulla mukaan auttamaan autokaupoille? Ei tarvitsisi sitten turhautuneena valittaa netissä.

Vierailija
35/80 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se kauppa sitä 30 000 euroa olisi autosta todellakaan saanut. Oikein hyvällä tuurilla muutama sata euroa olisi saattanut jäädä katetta. Huvittavaa, miten persaukiset kuvittelevat tekevänsä oikein suuren luokan kauppoja ja pisnesdiilejä ostaessaan jonkun fakin hikisen skodan tai kian.

Satasia? No ehkä joo kertyvänä nettovoittona sen päälle kun esittelyhallina toimiva lasipalatsi on maksettu lämmityskuluineen, myyjien palkat ja provikat, omistajien osingot ja kaikki muut menoerät.

Sen kotteron veroton hinta tehtaan portilla on jotain 6000 euroa. Miksi se maksaa kuluttajalle 30 000 lasipalatsin ovella ei selity ainoastaan veroilla vaikka ne Suomessa kovat ovatkin.

Vierailija
36/80 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siellä rautakaupoissa saa miehetkään palvelua, että turhaan naisuhriudut.

Kerropas nyt kaikki ne NAISkaupat missä saat välittömästi punaisen maton eteesi? 

Vierailija
37/80 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo on suomalaista palvelukulttuuria. Itse oon miehenä törmännyt samaan auto- ja rautakaupoissa monet kerrat. Aktiiviset asiakaspalvelijat ovat poikkeusyksilöitä myyjien joukossa. Muut sluibailevat ja asiakkaan pitää lähestyä anteeksipyydellen ja hattu kourassa häirittyään myyjää töissään.

Vierailija
38/80 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen kohdannut ihan riippumatta siitä, minkä alan liike on kyseessä. Epäilen yhdeksi syyksi ulkonäköäni. Olen 150cm ja aika lapsenkasvoinen, en meikkaa paljoa jne. Ihan vaatekaupassa asioidessani on tullut vastaan tilanteita, että pyydän myyjältä apua ja hän vastaa seurassani olevalle ystävälleni :D Se on todella hämmentävää.

Puolison kanssa en todellakaan halua mennä autoliikkeeseen tms, koska tiedän että hän alkaa puhumaan puolestani, jos myyjä yhtää ottaa mieheeni katsekontaktia. Olen aika rauhallinen ja myönnän etten saa suutani auki, jos toinen alkaa pälpättämään minun asioitani. Sen takia minusta on parempi, että mies jää kauemmaksi norkoilemaan, kun hoidan omat asiani. Miespuolisten kavereiden kanssa ei ole samaa ongelmaa, joten luulen että puolisot vain haluavat auttaa, kun tietävät että heitä palvellaan näissä "miesten" liikkeissä paremmin kuin naisia.

Vierailija
39/80 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin eräästä autoliikkeestä huutokaupalla muutaman sadan euron farmariauton remonttitavaran kuskaamiseen. Töykeää palvelua ja avaimet suunnilleen nakattiin käteen ja ilmoitettiin, että hae se tuolta takarivistä. Ottaen huomioon suhteessa hiton suuren käsittelymaksun, niin aika ala-arvoista palvelua.

Samainen autoliike myy uusia Mustangeja, joita kävin samalla reissulla katselemassa, saamatta minkään valtakunnan palvelua, mutta tuon kokemuksen myötä kiikutan rahani ilolla muualle.

Vierailija
40/80 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a. Olen alle 30 v., lyhyt, hoikka, blondi, ihan perusnätti. Ja en ole kyllä koskaan kokenut mitään vähättelyä miespuolisten aspojen toimesta autokaupassa, rautakaupassa tai muuallakaan. En tiedä sitten, että johtuuko siitä, että tiedän mitä etsin ja käyn sitten reippaasti etsimässä myyjän, jos ei sellaista näkyviin ilmaannu. Vai mistä. Juuri vaihdoin auton, sitä jopa varattiin liikkeessä minulle vaikka siitä oli muitakin kyselyitä.