Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avuksi miehille: missä tutustuu naisiin?

30.09.2020 |

Tehdään siskot palstamiehille avuksi lista paikoista, joissa parhaiten voi tutustua naisiin. Täydentäkää listaa.

Kuoro, kuoroissa on jatkuvasti pulaa miesäänistä.
Avimen yliopiston opinnot, kaikki kurssit.
Kansalaisopistojen kieli- ja kädentaitokurssit, myös puu- ja metallityön ryhmissä on paljon naisia.
Harrastajateatteri, miehiä ei ole tarpeeksi siihen nähden, miten paljon miehille olisi rooleja.
Kirjoittajapiirit, naisenemmistöisiä.
Lausuntapiirit, vain aniharvoin mukana on miehiä.
VAPEPA eli vapaaehtoinen pelastuspalvelu, mukana paljon pelastuskoiraroimintaa harrastavia naisia.
Sotilaskotitoiminta, mukaan kaivataan myös miehiä.

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyviä ehdotuksia ap, mutta onkohan osa noista harrasteryhmistä tauolla näin korona-aikaan?

Vierailija
2/72 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun itse olin avoimessa yliopistossa opiskelemassa, niin eipä siellä kauheesti tutustuneet ihmiset toisiinsa, edes ne naiset. En tiedä, vaihteleeko tuo aineittain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/72 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun itse olin avoimessa yliopistossa opiskelemassa, niin eipä siellä kauheesti tutustuneet ihmiset toisiinsa, edes ne naiset. En tiedä, vaihteleeko tuo aineittain.

Varmaankin riippuu kurssista ja paikkakunnasta. Kun opiskelin aikoinani kirjallisuuden ja sosiaalipsykologian perusopinnot, oli paljon ryhmätöitä joissa tutustui. Myös tauolla kahviautomaatin äärellä - ja osa ulkona tupakalla.

Vierailija
4/72 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa noista aloituksessa mainituista on kylläkin suuri edustus keski-ikäisillä naisilla, ei välttämättä nuorilla sinkkunaisilla. Osa noista naisistakin on varattuja, vaikka naisia enemmän onkin. Olen itse tehnyt vapaaehtoistyötä paikassa, jossa naisia oli enemmän harrastajina. Miehiä muutama mutta en muista, että romanttisia suhteita olisi syntynyt.

5/72 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyviä ehdotuksia ap, mutta onkohan osa noista harrasteryhmistä tauolla näin korona-aikaan?

Koronan takia voi olla osa tauolla. Mutta palstan naisettomien miesten avautumisista päätellen ongelma on pitkäaikainen, joten tuskin se on ratkennut vielä siinä vaiheessa, kun kokoontumiset taas sallitaan.

6/72 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monissa noista aloituksessa mainituista on kylläkin suuri edustus keski-ikäisillä naisilla, ei välttämättä nuorilla sinkkunaisilla. Osa noista naisistakin on varattuja, vaikka naisia enemmän onkin. Olen itse tehnyt vapaaehtoistyötä paikassa, jossa naisia oli enemmän harrastajina. Miehiä muutama mutta en muista, että romanttisia suhteita olisi syntynyt.

Mun mielestä naisenpuutetta valittavat palstamiehet on enimmäkseen keski-ikäisiä ja vanhempia, joten hyvä vaan että tutustuu omanikäisiin.

Nuoria naisia on VAPEPAssa ja kuoroissa, mutta ainakin omalla kotipaikkakunnallani myös sotilaskotitoiminnassa. Niin, ja Marttoihin otetaan mukaan myös miehiä. Sielläkin on mukana myös nuoria naisia.

Vierailija
7/72 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MiesvihaajaLeila neuvomassa miehiä raamattupiiriin. Hupaisaa 

8/72 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MiesvihaajaLeila neuvomassa miehiä raamattupiiriin. Hupaisaa 

Hyvä vinkki tuokin. Seurakuntien toiminnoissa on myös naisenemmistö ja jos on raamattupiiri, niin todennäköisesti myös siinä.

Eipä tullut mieleeni, kun en kuulu mihinkään kirkkoon tai seurakuntaan enkä ole uskonnollinen.

Vierailija
9/72 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestöhommat. Helppo tutustua ihmisiin, kun on joku yhteinen tehtävä tai työ. Eikä oo tinder- tai kahvitreffipaineita, että pitäis alle sekunnissa tai jokaikisellä sanalla ja eleellä tehdä vaikutus toiseen. Tietty parempia semmoset järjestöt, joissa on aika tasanen sukupuolijakauma, esim SPR tai Partio tmv.

Vierailija
10/72 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä suosittelin tanssikurssia, mutta ei kannata, koska noilla miehillä on vaan tekosyitä, että miksi siellä ei tutustu kehenkään. Joko naiset on varattuja tai ne ei etsi siellä suhteita eikä kukaan puhu toisilleen harrastuksen lomassa. Pitkän aikavälin peli oli ihan turhaa eli jos naiseen ei saanut kunnon kontaktia heti, niin homma oli ihan turhaa. Itse ajattelin, että siellä olisi saanut kontaktia naisiin, mahdollisesti saanut kavereita, jotka olisivat voineet esitellä miehen toisille vapaille naisille, mutta ihan mahdotontahan se on.

Vierailija
11/72 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin miehenä ja omiin kokemuksiini perustuen suosittelen voimakkaasti tanssikursseja ja tansseja. Jossain sanottiin, että tanssi on seksiä vaatteet päällä.

Vierailija
12/72 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksut ihmiset antavat neuvoja silloin, kun heiltä pyydetään niitä. Itsekeskeiset, ilkeät ja ehkä vähän simppelit ihmiset tuputtavat neuvojaan silloin, kun kukaan ei heiltä neuvoja pyydä eikä heidän tietämystään arvosta.

13/72 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä suosittelin tanssikurssia, mutta ei kannata, koska noilla miehillä on vaan tekosyitä, että miksi siellä ei tutustu kehenkään. Joko naiset on varattuja tai ne ei etsi siellä suhteita eikä kukaan puhu toisilleen harrastuksen lomassa. Pitkän aikavälin peli oli ihan turhaa eli jos naiseen ei saanut kunnon kontaktia heti, niin homma oli ihan turhaa. Itse ajattelin, että siellä olisi saanut kontaktia naisiin, mahdollisesti saanut kavereita, jotka olisivat voineet esitellä miehen toisille vapaille naisille, mutta ihan mahdotontahan se on.

Mun nyt jo edesmennyt isäni harrasti kilpatanssia lähes 80-vuotiaaksi asti. Löysi harrastuksen parista myös neljännen vaimonsa, itseään melkein 20 vuotta nuoremman leskirouvan. Tanssi on hyvä harrastus paitsi fyysisen kunnon myös aivoterveyden kannalta, sosiaalisia suhteita väheksymättä.

14/72 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fiksut ihmiset antavat neuvoja silloin, kun heiltä pyydetään niitä. Itsekeskeiset, ilkeät ja ehkä vähän simppelit ihmiset tuputtavat neuvojaan silloin, kun kukaan ei heiltä neuvoja pyydä eikä heidän tietämystään arvosta.

Miten itse auttaisit palstan naisenpuuttetta valittavia miehiä? Eivät he valittaisi, jos eivät olisi niin kipeästi vailla naisseuraa.

Vierailija
15/72 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mihin tahansa noista aloittajan mainitsemista menee miehenä osallistumaan, niin saa varmasti naisseuraa KAVERIPOHJALTA, koska luokitellaan automaattisesti homoseksuaaliksi, jonka kanssa voi turvallisesti jutella tyttöjen juttuja.

Vierailija
16/72 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen hakeutumaan vapaaehtoiseksi mukaan järjestämään erilaisia tapahtumia. Messuille, festareille, rooli-/lautapelitapahtumiin, eSports-tapahtumiin, isommille lan-partyille, Slushiin yms... noissa kaikissa, myös peli- ja IT-alan tapahtumissa, pyörii paljon naisia nimenomaan vapaaehtoisjärjestäjinä. Niissä ei ainoastaan pääse luontevasti tekemisiin mukavien mimmien kanssa, vaan saa muutenkin paljon uusia kavereita ja verkostoituu eri aloilla työskentelevien ihmisten kanssa niin, että sitä saattaa huomata pian omien uramahdollisuuksien laajentuneen huomattavasti. Näin korona-aikana tämä ei tietysti ole vaihtoehto, mutta noin tulevaisuutta ajatellen.

t. Vuosikymmen vapaaehtoisena järjestäjänä ja sitä kautta aviopuolison löytänyt

17/72 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mihin tahansa noista aloittajan mainitsemista menee miehenä osallistumaan, niin saa varmasti naisseuraa KAVERIPOHJALTA, koska luokitellaan automaattisesti homoseksuaaliksi, jonka kanssa voi turvallisesti jutella tyttöjen juttuja.

Jospa omalla käytöksellään pystyisi viestittämään, että on kiinnostunut naisista? Ei flirttaile paikalla olevien muiden miesten kanssa?

Vierailija
18/72 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos mikään noista yllämainituista ei kiinnosta? Entä jos ei halua aloittaa harrastusta vaan sen takia että ehkä mahdollisesti pääsisi tekemään proteiinisijoituksen lihalompakkoon?

Elämä nyt vaan on sellaista, että tuon eteen on nähtävä vaivaa. Jos se ei napostele, sitten täytyy vaan tyytyä omaan käteen, eikä voi kyllä muita kuin itseään syyttää.

Vierailija
19/72 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä neuvoja ei ole annettu henkilökohtaisesti kenellekään, vaan yleisesti. Siksipä niihin ei tarvitse erityisesti suhtautua millään tavalla, jos katsoo, että ne eivät liity omaan itseen tai elämäntilanteeseen mitenkään. Fiksu ihminen ymmärtää tämän.

Vierailija
20/72 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntokeskuksien ryhmätunnit. Hikitunnit ja jooga. Ei tarvi mennä koreografisille tunneille. Mutta tämäkin varmasti riippuu vähän paikasta. Joissain paikoissa vaan muodostuu yhteisöllisyyttä, että on helppo jutustella ja tutustua. Ja toisissa ei.