Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten selviää joulusta äiti, joka vihaa joulua?

Vierailija
10.12.2013 |

Mä vaan vihaan joulua. Lasten takia sitä vietän, ostan lahjat ja siivoan vähän. Inhoan joulukuusta, mutta pakko sekin on tänä jouluna laittaa. Jos saisin valita, jouluni kuluisi töissä. En sen kummemmin osaa määritellä, miksi vihaan joulua. Ei kannata vastata, että jouluun ei tarvi ku kynttilä ja suklaarasia. Niitä saa arkenakin. Mä en jaksa tätä joka vuotista kamalaa ahdistavaa joulukuuta, jossa ahdistus vaan lisääntyy, mitä lähempänä joulu on. Mä vihaan aikaa 24-26.12, en tajua miten taas selviän sen ohi. Sitten alkaakin taas ahdistava odotus, kun mennään kohti juhannusta, vihaan sitä myös, vitun koivuja, mutta se onkin sit jo toinen tarina. Mä en takuu, miten selviän tän ajan masentumatta. Kun vois edes aattona välttää sukupäivällisen, mutta kun lapset haluaa ja ne odottaa ihan innoissaan, en halua tuottaa niille pettymystä. Oon huono äiti, mut en voi vaan pakottaa itseäni pitämään joulusta.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko niillä lapsilla isovanhempia / tms. joiden kanssa voisivat viettää joulun.

Sukulaislasteni isä kuoli joulun alla, eikä heidän äiti sen jälkeen enää halunnut viettää joulua, joten lapset viettävät joulua sukulaisten luona.

Vierailija
22/30 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vaan tuosta "olet läski" kommentista. Olen negatiivinen ihminen varmaankin, minkäs minä sitten sille voin, olen mikä olen. Ehkä on sitten lapsellista sanoa nelikymppisenä, että jokin asia vituttaa. Minä inhoan sukujuhlia, lasten takia menen sinne, koska siellä on heidän serkkuja ja odottavat innolla, että pääsevät sinne. Itse yritän istua huomaamattomana sohvannurkassa, en ole sellainen, joka nauttii talosta, joka on täynnä sukulaisia ja melua. Menisi jo äkkiä ohi nämä juhlapyhät. Nåmä on oikeasti todella vaikeaa aikaa, esim yksinäisille ja mielenterveysongelmaisille. Jouluisin tehdään paljon itsemurhia. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sukulaismies ei myöskään tykkää joulusta, perheenisä kyseessä. Hän yleensä ryyppää jouluaattoaamusta niin, että on sammuneena saunanlattialla jo varhain iltapäivästä. Mikset kokeilisi samaa?

Vierailija
24/30 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 19:43"]Mun sukulaismies ei myöskään tykkää joulusta, perheenisä kyseessä. Hän yleensä ryyppää jouluaattoaamusta niin, että on sammuneena saunanlattialla jo varhain iltapäivästä. Mikset kokeilisi samaa?

[/quote]

Kokeilisin ihan varmasti, jos en ois kahden lapsen yh. ap

Vierailija
25/30 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehitä itsellesi vakaumus, joka kieltää joulun viettämisen. ;)

Vierailija
26/30 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mun elämäni ei ole tuollaista ja teen kaikkeni ettei musta tule koskaan tuollainen sohvannurkassa elämää vihaava kitisijä. Asenteesta se on kiinni, kaikki on paskaa jos ihan itse niin ajattelee. Mutta tokihan sulla on tähän sata ja yksi koottua selitystä miksi et voi asennettasi muuttaa, yleensä kaltaisillasi in ja he elävät elämänsä kuivuen henkisesti kasaan vuosi vuodelta

Vierailija
27/30 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasan ei käy onnenlahjat: Täällä toinen kahden lapsen yh, joka tosin rakastaa joulua. Mutta mutta, lasten jouluja vietetään vuorotellen molemmilla vanhemmilla ja nyt ne menee isän luokse. Kenelle ja miksi minä nyt ihanaa joulua laitan? Eli hei ap, jouluaattoiltana voidaan ajatella toisiamme ja sitä, että jonkun sohvan nurkassa lojuu toinen yhtä surkea naisihminen.

(Tiedän, asennenkysymys tämäkin. Ja tiedän, että meillä on lasten joulu sitten kun kotiutuvat, mitä nyt päivämääristä piittaamaan. Mutta myöntäkää nyt, että aattoiltaan latautuu aika paljon monenlaisia tunteita...)

Vierailija
28/30 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 20:03"]Onneksi mun elämäni ei ole tuollaista ja teen kaikkeni ettei musta tule koskaan tuollainen sohvannurkassa elämää vihaava kitisijä. Asenteesta se on kiinni, kaikki on paskaa jos ihan itse niin ajattelee. Mutta tokihan sulla on tähän sata ja yksi koottua selitystä miksi et voi asennettasi muuttaa, yleensä kaltaisillasi in ja he elävät elämänsä kuivuen henkisesti kasaan vuosi vuodelta

[/quote]

No, mulla ei oo mitään selityksiä. Näin se vaan on. Vihaan joulua. Piste. ap

Vierailija
29/30 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähteekö jouluksi aina reissuun, vaikka Kanarian saarille. Se on lapsille kiva joululahja ja voit selittää, että koska matka on arvokas, erikseen ei mitään lahjoja tule. Silloin et joudu leipomaan pipareita, paketoimaan paketteja, syömään jouluruokaa ym. Lepäät vaan uima-altaalla ja otat rennosti.

Vierailija
30/30 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 17:44"]

[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 17:18"]

miksi inhoat joulua? onko sulla jotain traumoja? :D

[/quote]

Miksi aina vedetään tähän traumakortti? Jos ihminen ei pidä jostakin asiasta, niin ei siihen aina tarvita traumoja.

[/quote]

Ei pidä ja vihaa on aika eri tasoiset tunteet. En minäkään pidä kaikesta, mutta vihaan tuskin mitään tavallisia, jokapäiväisiä tai vuosittain toistuvia asioita.

Ap voisi miettiä joulun viettoa vaikka siltä kannalta, että onko pienempi paha viettää joulua muutama päivä, kun sen jälkeen saa palata siihen tuttuun ja turvalliseen arkeen. Ei sentään joulua monta kuukautta ja vain pari arkipäivää välissä ennen uutta kierrosta!