Aamulypsyn juontajat altistuneet koronalle
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/d30a1391-0370-491a-aa2d-70eb8c…
Siis mitä mä en nyt ymmärrä? Eikö tossa tilanteessa tulisi olla karanteenissa kaksi viikkoa, koska itämisaika voi olla jopa 12 päivää? Mitä hyödyttää käydä testissä joka näyttää negaa, kun parin päivän päästä se voi olla taas positiivinen.
Kommentit (87)
Ja nyt hovimuusikko hengata samassa studiossa ilman maskia, ja vie koronan viimeisillään raskaana olevalle Annille. Mahtavasti hoidettu Jaajo
Vierailija kirjoitti:
Ovat saaneet tiedon altistumisesta itse sairastuneelta. Tämä viittaa siihen, että heitä ei virallisesti ole katsottu altistuneiksi, koska ns. oikeasta altistuksesta altistuneille ilmoittaa tartuntojen jäljittäjä sairaanhoitopiiristä. Jos ovat olleet samassa huoneessa sairastuneen kanssa alle 15 minuuttia, heitä ei määrätä karanteeniin. Heitä ei ole määrätty viralliseen karanteeniin, eli eivät voi myöskään olla pois töistä.
Joo mutta etätöitä varmaan pystyis tekeen. Niinkuin keväällä?
Vierailija kirjoitti:
Altistuvat varmastikin perjantaina, koska jaajo sanoi ettei janni ole altustunut. Eli ei ole tavannut jannia koronatyypin jälkeen, silloinhan sen täytyy olla tapahtunut perjantaina.
Elikkä nyt ei ollut sopiva aika mennä testeihin eikä palata töihin.
Ylihuomenna alkaa matkailijoiden kahden testin mallin siirtymäaika. Eli riskimaasta saavuttua tai juuri ennen matkaa testi, sitten toinen testi kolmen vuorokauden päästä. Jos molemmista negat, karanteeni on ohi. En kylläkään ymmärrä miten se kahden viikon itämisaika voidaan lyhentää alle viikkoon tässä mallissa.
Vierailija kirjoitti:
Ovat saaneet tiedon altistumisesta itse sairastuneelta. Tämä viittaa siihen, että heitä ei virallisesti ole katsottu altistuneiksi, koska ns. oikeasta altistuksesta altistuneille ilmoittaa tartuntojen jäljittäjä sairaanhoitopiiristä. Jos ovat olleet samassa huoneessa sairastuneen kanssa alle 15 minuuttia, heitä ei määrätä karanteeniin. Heitä ei ole määrätty viralliseen karanteeniin, eli eivät voi myöskään olla pois töistä.
Olen itse ollut koronaan sairastuneen kanssa samassa huoneessa vierekkäin ja keskustellut alle 15 minuuttia, molemmilla maskit. Henkilön oireet oli alkaneet saman päivän iltana kun tapasimme. Minua ei katsottu altistuneeksi eikä siis edellytetty jäämään karanteeniin. Toki kehotettiin tarkkailemaan omaa oloa.