:( Haluaisin siistin kodin - oikein puhtaan ja kiiltävän.
Olen pari vuotta elämästäni laiminlyönyt kodin siisteyttä, muiden elämänhallintaongelmieni lisäksi, ja suoraan sanottuna täällä on aivan hävettävän kamalaa.
Tiedän, että jos nyt saisin kotini kuntoon, en enää ikinä päästäisi tätä vastaavaan kuntoon elämäni aikana.
En ole ikinä ollut mikään siivousintoilija, mutta nyt vasta olen havahtunut siihen, miten paljon laiskuuteni ja aikaansaamattomuuteni vaikuttaa elämänlaatuuni myös psyykkisesti.
En voi lainkaan hyvin. Haluaisin olla energisempi ja jaksaa paremmin.
Kommentit (31)
Ja kun on valmista, laita kukkakimppu siihen puhtaalle pöydälle maljakkoon.
---muistithan hakea ulkoa kaikki sisälle, jos veit ne sinne tuulettumaan...?
Voi apua! Ilahduin huomatessani, että aloitukseni oli upattu puolestani. En ole vielä ennättänyt lukea kaikkia kommentteja, etenkään ajatuksen kanssa, mutta iso kiitos tsemppaavista viesteistänne. Ihan liikutuin. ♡
Koen oikeesti olevani ihan hukassa kotini suhteen.
Kaikki kaapit ja laatikot täynnä turhaa tavaraa, sohvien ja sängyn alle kertynyt tavaraa, vaatehuone ei ole toimimut pitkään aikaan, muuta kuin "romuvarastona".
Tiski- ja pyykkikonetta pyöräytän ainoastaan silloin kun on ihan pakko, olen ollut laiska imuroimaan, pyyhkimään pöytiä tai pölyjä.
Lattialla ja seinilläkin näkyy roiskeita ja tahroja.
Ruoanlaitto on ainoa päivittäinen rutiini, josta aidosti nautin, ja koen olevani siinä hyvä. Nukkumisen lisäksi.
Nuokin olisi huomattavasti mukavampaa tehdä siistimmissä ja hygienisimmissä oloissa...
Koen nykyään olevani aina vain laiska ja väsynyt, nimenomaan tämän epäsiistin kaaoksen vuoksi.
Pakko tapahtua jokin elämänmuutos - ja hyvin pian.
Kaikki yksityiskohtaisetkin siivousneuvot ovat erittäin tervetulleita! - Koen olevani nimittäin tällaisissa asioissa ihan täysi tunari.
- Ap
Kohta pari viikkoa mennyt... Muuttuiko mikään entisestä?
Turhat tavarat, romut karsi huushollista. Sitten järjestele tarpeelliset tavarat ja lopuksi siivoa koti puhtaaksi ja kiiltäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Kohta pari viikkoa mennyt... Muuttuiko mikään entisestä?
Kyllä vaan! Kaikista suurin muutos on tapahtunut tämän päivän aika. Aamulla herätessäni tuntui aivan siltä, kuin olisi saanut yhtäkkiä jonkun kunnon adrenaliinipiikin.
Vieläkään koti ei ole tiptop, mutta huomattavasti parempaan päin jo. 👏
Nyt nukkumaan, kerrankin aidosti fyysisesti väsyneenä. Tarkoitus jatkaa huomenna urakointia, nyt kun kerran vauhtiin päästiin. :)
- Ap
Siis tämän päivän aikana.*
Väsyttää vissiin liikaa. 🙈🙊 Hyvää yötä.
Nii-n, on niin ihana olla väsynyt siitä, että on tehnyt jotakin ja siivouksessa parasta se, että näkee sen jäljen. Jos olet töissä, pistät aina hösseliksi ekojen unien jälkeen, et ehdit itse nauttia siitä, eikä niin, et aikomiseen menee kaikki vapaa. Se toimii ja saavatpa muutkin välillä nähdä OMAT sotkunsa;-)
Mitäköhän tälle hankkeelle kuuluu?
Missä asut? Jos Espoossa niin mä voin tulla auttamaan. Oikeasti! Tekisit mulle palveluksen, mulla on jostain syystä himo siivota sotkua :)
niijoo, kotitalousvähennys!