Minkä sanan tai sanonnan käyttäminen ensitreffeillä antaisi treffikumppanista niin huonon kuvan, ettet haluaisi tavata enää?
Nimittäin jos treffikumppani ei olisi sellainen johon ihastuit heti ensitapaamisella, mutta kuitenkin sellainen jonka kanssa olisit valmis lähtemään toisille treffeille, jos hän ei vain olisi sanonut sitä...
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
Se, että ihminen muka-kiroilee. Eli käyttää sanoja kuten "himskutin", "penteleen", "jumanvita/jumankekka", "samperi" jne. Joko kiroillaan oikeasti tai sitten ei ollenkaan.
No ei minusta ole fiksua ladella vittua ja perkelettäkään ensimmäistä kertaa tapaamalleen ihmiselle johon haluaa tehdä hyvän vaikutuksen. Tosin nuorillehan v*ttu on puhekielen välimerkki.
Maha pystyssä. Silläkin muijalla oli taas maha pystyssä.
Halusin koko ukosta eroon mahdollisimman nopeasti. Oli niin kauhea suustaan ja ensitreffit olikin järjestetty sokkona, joten mitään kiinnostusta ei ollut.
En osaa yhtä sanaa tähän nyt mainita, mutta rehvastelu on oksettavaa ja moni mies tätä tekee.
Autoista puhuminen myös ärsyttävää ja harvemmin naista kiinostaa kuinka kovaa sun autosi kulkee.
Päälle puhuminen myös noloa.
Hyvien tapojen mukaista, ainakin ennen, on olla puhumatta ensimmäisillä treffeillä politiikasta, uskonnosta, entisistä kumppaneista, seksistä tai siihen liittyvistä asioista, kertoa alapäävitsejä, kiroilla, yms.
Tämän pitäisi edelleen olla kaikille treffeilläkävijöille selviö.
Vierailija kirjoitti:
Hyvien tapojen mukaista, ainakin ennen, on olla puhumatta ensimmäisillä treffeillä politiikasta, uskonnosta, entisistä kumppaneista, seksistä tai siihen liittyvistä asioista, kertoa alapäävitsejä, kiroilla, yms.
Ennemmin tuntuu olevan selviö että noista puhutaan. Jos ekat treffit pystyy sinnittelemään puhumatta niin seuraavilla treffeillä sitten viimeistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyn paskalla
Käyn kakalla on pahempi, liian lapsellista minun makuuni. Toki neutraaleja tapojakin on olemassa.
Miksi pitäisi erikseen mainita käykö kakalla tai pissalla?
Riittää kun sanoo jos tarvetta on, että käyn vessassa.
Pissa, kakka ja muut vastaavat nimikkeet ja sukupuolielinten eri nimitykset ääneen lausuttuna eivät kuulu treffisanastoon.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies sanoo ihailevansa Halla-ahoa lähtisin heti kotiin.
Onneksi en tunne yhtään persua eikä ne köyhät minua lähestykkään. Näytän porvarinaiselta.
Onpa ennakkoluuloinen ja pinnallinen asenne, ja monet ovat vieläpä tykänneet tästä kommentista. Halveksitko persuja, köyhiä vai molempia?
Miksi mies ei saisi kannattaa persuja? Mikä Halla-ahon ajattelussa on sellaista, mitä vastustat?
Onneksi minulla on oma viehättävä vaimoni (joka välillä äänestää myös vihreitä), jonka kanssa käyn mielelläni teatterissa, taidenäyttelyissä ja konsertissa ja vietän mökkielämää. Ja onneksi saan hänen puolestaan täysin vapaasti pitää Halla-ahoa aikamme fiksuimpana poliitikkona, joten sinun ei onneksesi tarvitse olla kanssani missään tekemisissä.
Ja tohtori olen, jos se ketään kiinnostaa. En arvota ihmisiä koulutuksen perusteella. Sanon vain ihan siksi, että jotkut väittävät vain kouluttamattomien olevan persuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi en tunne yhtään persua eikä ne köyhät minua lähestykkään. Näytän porvarinaiselta.Onpa ennakkoluuloinen ja pinnallinen asenne, ja monet ovat vieläpä tykänneet tästä kommentista. Halveksitko persuja, köyhiä vai molempia?
Miksi mies ei saisi kannattaa persuja? Mikä Halla-ahon ajattelussa on sellaista, mitä vastustat?
Onneksi minulla on oma viehättävä vaimoni (joka välillä äänestää myös vihreitä), jonka kanssa käyn mielelläni teatterissa, taidenäyttelyissä ja konsertissa ja vietän mökkielämää. Ja onneksi saan hänen puolestaan täysin vapaasti pitää Halla-ahoa aikamme fiksuimpana poliitikkona, joten sinun ei onneksesi tarvitse olla kanssani missään tekemisissä.
Ja tohtori olen, jos se ketään kiinnostaa. En arvota ihmisiä koulutuksen perusteella. Sanon vain ihan siksi, että jotkut väittävät vain kouluttamattomien olevan persuja.
Tässä esimerkkejä siitä Halla-ahon ajattelusta:
"Twitterissä vittttuileva Halla-aho on luonnollisesti suurempi ongelma kuin hengenvaaralliset koulut."
https://twitter.com/Halla_aho/status/1308398505770323974
"Varmaan marssisin rasismia vastaan ja torjuisin ilmastonmuutosta."
"Mutku persut uikutiuikuti!!"
Miksi kukaan kannattaisi tuollaista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi en tunne yhtään persua eikä ne köyhät minua lähestykkään. Näytän porvarinaiselta.Onpa ennakkoluuloinen ja pinnallinen asenne, ja monet ovat vieläpä tykänneet tästä kommentista. Halveksitko persuja, köyhiä vai molempia?
"Twitterissä vittttuileva Halla-aho on luonnollisesti suurempi ongelma kuin hengenvaaralliset koulut."
Eihän noille Halla-ahon kommenteille tuossa voi kuin nyökytellä. Ikonisia servauksia, jotka jäävät historiankirjoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki persujen vakiohokemat.
Esim.:
-hyvesignalointi
-moraaliposeeraus
-poliittinen
-ideologia
-agenda
Jollain miehellä luki deittiprofiilissaan "Ei kiitos moraaliposeeraajille / hyvesignaloijille", voi luoja
Kävin joku aika sitten treffeillä fiksun oloisen miehen kanssa. Keskustelimme mm. harrastuksistamme ja mielenkiinnonkohteistamme ja kerroin miehelle vapaaehtoistyön olevan minulle tärkeää. Mies sitten itse alkoi kysellä tarkempia kysymyksiä, jolloin kerroin tekeväni vapaaehtoistyötä vanhusten ja vammaisten parissa. Tämän kuultuaan ko. Tahvo alkoi höpistä hyvesignaloinnista ja moraaliposeerauksesta. Treffit loppuivat siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä pointtina ei ole tehdä tästä keskustelusta poliittista, oli vain pakko vastata tuohon edelliseen kommenttiin, mistä ihmiset olivat tykänneet.
On täysin absurdia ottaa irti kontekstista yksi kommentti. Voi olla, että ei ehkä parhain laukaus Halla-aholta, mutta Scripta-blogissa (jos nyt jättää pois ne lehdistössä revitellyt ikivanhat fraasit) on erittäin korkeatasoisia ja loogisia ajatuksi, mihin kukaan muu poliitikko ei ole kyennyt eikä uskaltanut sanoa ääneen. SIksi kunnioitan tätä henkilöä eniten suomalaisista poliitikoista. Hän on nähnyt kymmenen vuotta ennen muita ongelmat, joita Suomi tulee kohtaamaan ja on kohdannut, ja joita en voi tässä mainita, koska niihin liittyvät sanatkin menevät poistoon. Hän on uskaltanut sanoa ne ääneen, vaikka hänet on leimattu ties miksi rasistiksi.
Minusta on kaikin puolin ikävää tällainen vääristeleminen, mitä sinäkin teet ottamalla pienen tekstipätkän irti kontekstistaan. Jos koko kontekstin olisit laittanut nähtäville, olisi todennäköisesti tullut esille muiden toimijoiden heikko argumentaatio. Miksi Vantaan kaupunki on niin lepsu näiden traagisten kiusaamistapauksien suhteen?
Jos nämä mielipiteeni ovat jollekin turn-off, niin en sille mitään voi. En muuta mielipiteitäni vain sen vuoksi, että iso osa 20-40-vuotiaista naisista todennäköisesti kannattaa vihreitä, ja tämä voisi lisätä asemaani naismarkkinoilla. Onneksi tosiaan on se oma vaimo, niin ei tarvitse tällaisia ajatella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten taas tästäkin saatiin persu vs. vassari -keskustelu aikaiseksi sekunneissa?
Luultavasti siksi, että matalasti koulutetut miehet äänestävät persuja ja korkeasti koulutetut naiset vihreitä. Persujen ja vihreiden vastakkainasettelu on siis helposti samalla sinkkumiesten ja sinkkunaisten välistä vastakkainasettelua. Sinkkujahan on eniten noissa em. ryhmissä, kun korkeasti koulutetuille naisille ei riitä tasoisiaan miehiä ja matalasti koulutettuja miehiä on enemmän kuin vastaavia naisia.
Siis persumies vihaa automaatiolla kaikkea, mitä vihervassarinainen edustaa, koska siinä ryhmässä on paljon sinkkunaisia jotka eivät huoli häntä parisuhteeseen.
Persumiehet kuvittelevat, että jos persut voittavat seuraavat vaalit, he voivat tehdä vihervassarinaisille mitä tahansa (esim. päivittäisenä todisteena persumiesten puheet tällä palstalla saunan taakse viemisestä, raískaamisen laillistamisesta ja naisten äänioikeuden viennistä).
On sullakin kuvitelmat. Onko Halla-aho niin pelottava ilmestys?
Halla-aho ei ole moista nähnytkään mutta se ei muuta faktaa, että monet persut kirjoittelevat täällä tuollaisia.
eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim.:
-hyvesignalointi
-moraaliposeeraus
-poliittinen
-ideologia
-agenda
Jollain miehellä luki deittiprofiilissaan "Ei kiitos moraaliposeeraajille / hyvesignaloijille", voi luoja
Kävin joku aika sitten treffeillä fiksun oloisen miehen kanssa. Keskustelimme mm. harrastuksistamme ja mielenkiinnonkohteistamme ja kerroin miehelle vapaaehtoistyön olevan minulle tärkeää. Mies sitten itse alkoi kysellä tarkempia kysymyksiä, jolloin kerroin tekeväni vapaaehtoistyötä vanhusten ja vammaisten parissa. Tämän kuultuaan ko. Tahvo alkoi höpistä hyvesignaloinnista ja moraaliposeerauksesta. Treffit loppuivat siihen.
Tuo tyyppi on varmaan väärin ymmärtänyt hyvesignalointi ja moraaliposeeraus konseptit, sillä miten tuollainen vapaaehtoistyö voisi olla jotain hyvesignalointia?
Jos teet tuollaista työtä, niin automaattisesti se ei voi olla hyvesignalointia.
Hyvesignalointi ja moraaliposeeraus on sitä vain silloin kun huudat somessa olevasi jotenkin hyvä ihminen, mutta todellisuudessa et tee mitään sen asian eteen. Esimerkkinä huudat ilmastonmuutoksesta, mutta lentelet jatkuvasti.
Hyvesignalointia on esimerkiksi prinssi Harryn tai Leo DiCaprion puheet ilmastonmuutoksesta, mutta samaan aikaan lentävät suihkukoneillaan. Parhaimpana esimerkkinä ehkä Lewis Hamilton, joka moraaliposeeraa ilmastonmuutoksesta ja kuinka kaikkien tulisi olla vegaaneja, MUTTA AJAA SAMAAN AIKAAN F1-AUTOA ammatikseen lennellen yksityiskoneella kisasta kisaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim.:
-hyvesignalointi
-moraaliposeeraus
-poliittinen
-ideologia
-agenda
Tuo tyyppi on varmaan väärin ymmärtänyt hyvesignalointi ja moraaliposeeraus konseptit, sillä miten tuollainen vapaaehtoistyö voisi olla jotain hyvesignalointia?
Jos teet tuollaista työtä, niin automaattisesti se ei voi olla hyvesignalointia.
Hyvesignalointi ja moraaliposeeraus on sitä vain silloin kun huudat somessa olevasi jotenkin hyvä ihminen, mutta todellisuudessa et tee mitään sen asian eteen. Esimerkkinä huudat ilmastonmuutoksesta, mutta lentelet jatkuvasti.
Hyvesignalointia on esimerkiksi prinssi Harryn tai Leo DiCaprion puheet ilmastonmuutoksesta, mutta samaan aikaan lentävät suihkukoneillaan. Parhaimpana esimerkkinä ehkä Lewis Hamilton, joka moraaliposeeraa ilmastonmuutoksesta ja kuinka kaikkien tulisi olla vegaaneja, MUTTA AJAA SAMAAN AIKAAN F1-AUTOA ammatikseen lennellen yksityiskoneella kisasta kisaan.
Erinomainen kommentti ja juuri näin se hyvesignalointi määritellään.
Mielestäni sekin on hyvesignalointia, että joukon mukana vastustetaan mustien kokemia vääryyksiä, mutta ei oteta esille vaikkapa paljon julmempia jenkkien intiaanien kokemaa kohtaloa. Siis mennään joukon mukana ja yritetään antaa hyvä kuva itsestä.
Vierailija kirjoitti:
Aloita joka toinen lause fraasilla: "Jos olen rehellinen niin..."
Tuo on fraasi jota patologiset valehtelijat käyttävät paljon. He puhuvat harvoin totta ja silloin kun niin tekevät niin alleviivaavat että HEI! nyt minä puhun kerrankin totta.
No voi samperin jumanvita sentään!!!!Minä välillä käytän tota "jos olen ihan rehellinen" lausetta. Vaan enpä tiennyt sen tarkoittavan, että olen valehtelija. Hitsin vitsi, kun kuitennii, tota noi nii, en juurikaan valheita laske suustani. Himputti!
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi? Pelkästään säästä ja julkkisjuoruista ei kyllä saa viritettyä minkäänlaista alkua suhteelle tai edes yhdelle illalle. Kiinnostus noihin lopahtaa noin minuutissa. Jos aikoo harkitakaan vakavampaa suhdetta toisen kanssa, tottakai kiinnostavat ja tärkeät asiat, myös asenteita ja arvoja koskien, kannattaa kartoittaa hetimiten. Jos toinen ei pysty näistä puhumaan esim. loukkaantumatta, on sekin jo hyvä tietää heti eikä vasta kolmen vuoden söpöstelysuputtelun jälkeen, kun viimein rohkenee aikuisista asioista alkaa puhua.
Kiroilu ja muu asiaton kielenkäyttö nyt tietysti pitäisi olla selviä, mutta jos niiden suhteenkin huumorintaju natsaa, niin mikäpä ettei. Se tietysti aukeaa vähitellen, ei kannata ihan heti ensimmäiseksi tervehtiä, että "mitäs seksipommi, pannanko heti vai syödäänkö ensin?". Illan päätteeksi tämä voikin jo käydä laatuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim.:
-hyvesignalointi
-moraaliposeeraus
-poliittinen
-ideologia
-agenda
Erinomainen kommentti ja juuri näin se hyvesignalointi määritellään.
Mielestäni sekin on hyvesignalointia, että joukon mukana vastustetaan mustien kokemia vääryyksiä, mutta ei oteta esille vaikkapa paljon julmempia jenkkien intiaanien kokemaa kohtaloa. Siis mennään joukon mukana ja yritetään antaa hyvä kuva itsestä.
Whataboutismi on idioottien puuhaa ja sellaisen tuominen julki treffeillä saletisti viimeisen kerran merkki.
On idiootttimaista vaatia nuhteettomuutta kaikissa asioissa jos on aktiivinen jonkin yhden asian suhteen ja koettaa parantaa maailmaa edes sillä saralla. Idiootit eivät tajua, että juuri kukaan ei ole täydellinen, ihmiset on vaan ihmisiä. Mutta mikään ei myöskään koskaan parane, jos ei ole aktiivisia asioiden edistäjiä. Mitä useampi ihminen edistää useampia epäkohtien korjaamisia, sen enemmän niitä myös korjaantuu, vaikka jokainen näistä edistäjistä toimisi jollain toisella elämänalueella väärin, tyhmästi tai vastuuttomasti.
"Hullu ex"