Puhelimen netti ei toimi, miten kannattaisi edetä?
Hei, kyselen tätä asiaa täältä koska kyseessä on eka älypuhelimeni enkä ole koskaan törmännyt tähän ongelmaan. Puhelimen asetukset olen jo tarkistanut mutta niiden mukaan operaattorin yhteys on käytössä. En oikein siis tiedä, mitä seuraavaksi tekisin, koska en tiedä, onko vika puhelimessa vai operaattorissa.
Virheilmoituksessa lukee että "palvelinta ei löydy tai DNS:ssä on virhe".
Soittaisitko itse operaattorille?
Kommentit (13)
[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 10:34"]
Entä data-yhteys?! Onko käytössä?!
[/quote]
Tottakai, olen tarkistanut asetukset ja lukee, että "käytössä". ap
[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 10:38"]
[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 10:34"]
Entä data-yhteys?! Onko käytössä?!
[/quote]
Tottakai, olen tarkistanut asetukset ja lukee, että "käytössä". ap
[/quote]
Kiitos tarkennuksesta, kerroit vain että operaattorin yhteys on käytössä datasta et puhunut mitään. Kuten et puhu puhelimestakaa esim. merkkistä tai mallista. Puhelimet kun ei kaikki toimi samalla logiikalla.
Käynnistä puhelin uudelleen. Ja olennaisia tietoja: onko se yhteys siis koskaan toiminut? Onko vika ollut kauan ja onko kokeiltu muualla kuin kotona esim?
Mikä puhelin, mikä käyttöjärjestelmä ja mikä operaattori. Miten olet tarkastanut asetukset?
Kokeile käynnistää uudelleen, mulla avattiin mobiiliyhteys ja netti ei toiminut. Asetukset oli ok, ja mietin pääni puhki että miksei netti toimi. Lopulta muistin, että usein tuo uudelleenkäynnistys auttaa. Ja todellakin, netti alkoi toimia.
Puhelin on Lumia 520. Operaattori on Tele Finland. Netti lakkasi toimimasta kun kävin Tallinnan risteilyllä. Minulla taitaa olla operaattorin asetuksissa, että netti ei toimi Suomen ulkopuolella. En siis ihmetellyt, miksi netti oli katki Tallinnassa enkä vielä senkään jälkeen, kun se ei Helsingissä ollut palannut. Sen jälkeen alkoi ihmetyttää.
ap
Joo ja useimmat ähkyt lähtee, kun boottaa puhelimen.
Ota asetuksista pois se dataroaming (verkkovierailu), telefinland on "verkkovierailijana" Teliasoneran verkossa suomessakin. Voit toki lähettää tekstarin "asetukset" numeroon 15400 ja tallettaa&ottaa käyttöön (kysymys kun talletat viestiä) tulleet asetukset jolloin netti taas toimii
Kiitos paljon avusta! Uudelleenkäynnistys auttoi!:):):)
ap
ja käynnistät puhelimesi uudelleen tuon asetuksten käyttöönoton jälkeen
Laita wifi päälle nii sitte se toimii
Entä data-yhteys?! Onko käytössä?!