Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähinnä säälittää maalaiset, jotka ovat niin itseään täynnä! Ov.

Vierailija
10.12.2013 |

Kyllä kulttuurishokki on melkoinen, kun Helsingistä menee pieneen maalaiskylään, jossa ihmiset ovat pääosin ilkeitä, kouluttamattomia, työttömiä juoruilijoita. Ja kyllä, tämä on vastaus kaupunkilaisten haukkumiseen, jota nämä maalaiset itse tekevät. Satakertaa mieluummin kansainvälisessä, merellisessä, upeassa Helsingissä, jossa huippu koulut, yliopistot, parhaat työpaikat, kansainvälinen ilmapiiri, upeita asuinalueita, hyväpalkkaiset työt, mahtavat kollegat! ;)

Sellaiset maalaiset, jotka eivät tähän populistiseen haukkumiseen osallistu, ovat ok. Muut, lähinnä säälin. Ei ole käyty kuin kerran elämässä Kanarialla, jos sitäkään.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 11:16"]

Helsingissä ei asu ihmisiä. Siellä asuu junantuomia savolaisia jotka kuvittelevat, että osoitteen vaihtuminen Koskelantieksi tekee heistä jotenkin parempia kun "team Landesta". :D

Tyttö voi lähteä Pieksämäeltä mutta Pieksämäki ei lähde tytöstä.

Stick to what you know, girl ;)

[/quote]

Äh, älä nyt viitsi lietsoa enempää.

Vierailija
42/54 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 11:17"]

[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 11:16"]

Helsingissä ei asu ihmisiä. Siellä asuu junantuomia savolaisia jotka kuvittelevat, että osoitteen vaihtuminen Koskelantieksi tekee heistä jotenkin parempia kun "team Landesta". :D

Tyttö voi lähteä Pieksämäeltä mutta Pieksämäki ei lähde tytöstä.

Stick to what you know, girl ;)

[/quote]

Äh, älä nyt viitsi lietsoa enempää.

[/quote]

Okei, olkoon. Hiukan kulunut aihe tämä olikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meissä tuppukylissä asuvissa jonkinlainen kateus tuntuu asuvan kun aina haukumme kaupunkiin lähteneitä ja varsinkin Helsinkiin lähteneitä. Ollaan jumiudttu tänne peräkulmille eikä nähdä, että elämää on kaupungissakin.

Sama pätee kyllä toisinkin päin, viikko helsingissä ja sen jalkeen ei oikein edes muista mistä olikaan kotoisin, sitä kun muttuu niin helsinkiläiseksi.

Tyhmä on tyhmä vaikka asuisi missä. AP:lle sen verran, että ei se matkailu meistä kaikista mitään ylellistä maailmankansalaista ja ymmärtäjää tee. Vaikka kävisi joka viikko ulkomailla ja vähättelee heitä jotka ovat saattaaneet käydä vain kerran "Kanarialla", niin mailmakuva ja ymmärrys saataa olla hyvinkin kapea, monesti joku rantabiletys ja shoppailu on se kokemus mitä on hankittu, rehvastele sillä sitten.

Vierailija
44/54 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse maaseudulta kotoisin, asunut kaupungissa 20 vuotta ja nyt muutan takaisin synnyinseudulleni.

Kaupunkielämä ei ollut minua varten. Mutta en sentäs kaupunkilaisia lähde haukkumaan. Jokainen olkoon millainen on. Kaupunkilaisissa on todella ärsyttäviä ihmisiä ja niin on maalaisissakin. Mitä sitten???

Se on vain huonoa itsetuntoa, jos pitää muita haukkua. Mieti sitä ap!!

Vierailija
45/54 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin maalaisena kiinnostaa todella vähän mitä kaupunkilaiset minustakin ajattelevat. Eikä kiinnosta kaupunkilaisten tekemiset... olen asunut yht. 7 vuotta ulkomailla ja jotenkin oppinut siellä ottamaan asiat rennosti, mukavasti ja viettämään elämäni mukavien ihmisten kanssa.

Minulla on täällä töitä riittämiin, harrastuksiakin kohtuullisesti vuodenaikojen mukaan ja kaikkea voin ostaa kaupoista ja netistä.

No, kiinnosti ilmeisesti sen verran, että tämän kommentin väsäsin... 

Vierailija
46/54 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä menee puurot ja vellit taas ihan sekaisin. Ei nyt ollut kyse siitä kummassa on kivempi asua, maalla vai kaupungissa, vaan aloituksessa nimenomaan valitettiin maalaisista, jotka haastavat riitaa ja uhoavat "helsingin herralle" ja käyvät heti ensimmäisenä listaamaan asioita, miksi eivät kuuna kullan valkeana tahtoisi asua Helsingissä. Näitä minäkin olen kohdannut ja pakko myöntää, että ovat aivan helvetin rasittavia. Et ehdi muuta sanoa kuin että olet kotoisin Helsingistä, joskus riittää pelkästään Helsinkiläinen puhetyyli, niin alkaa hirveä kotkotus miten hirveä paikka Helsinki on ja Helsinkiläiset ovat kaikki niin itseään täynnä olevia juppeja, en kyllä koskaan tahtoisi asua Helsingissä jne. 

Vierailija
47/54 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäköhän suuri kosmopoliitti luulet ap Hesasi kanssa olevasi? Helsinkihän on maailman juntein ja maalaisin kaupunki heti jonkun Ulaanbaatarin jälkeen!! :D

Vierailija
48/54 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä todella lämminhenkinen ja aikuismainen meininki. Olette kaikki yläasteella vielä? <3

Vierailija
49/54 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalla asun ja kyllä täällä kaikkein "tärkeimpiä" tuntuvat olevan kaupungeissa asuvat kesäasukkaat. Joku tavallinen kaupassakäynti on heille suurta draamaa. Voi sitä kailotuksen ja teatterin määrää, kun kovaan ääneen vertaillaan porukalla paikallisen Salen hyllytarjontaa ja muistellaan vieläkin kovemmalla äänellä, että mitä sinne mökille oikein pitikään viedä?!!!

Vierailija
50/54 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 10:37"]

Maalla asun ja kyllä täällä kaikkein "tärkeimpiä" tuntuvat olevan kaupungeissa asuvat kesäasukkaat. Joku tavallinen kaupassakäynti on heille suurta draamaa. Voi sitä kailotuksen ja teatterin määrää, kun kovaan ääneen vertaillaan porukalla paikallisen Salen hyllytarjontaa ja muistellaan vieläkin kovemmalla äänellä, että mitä sinne mökille oikein pitikään viedä?!!!

[/quote]

Ihan totta! :D Olen huomannut saman!

Vierailija
51/54 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 09:45"]

20 jatkaa: Stockan kosmetiikkaosastolla minulle tarjottiin palvelua ennen Helena Lindgreniä, koska olin vuorossa ensimmäisenä. Mitäpä luulette että kävi pienen kaupungin kosmetiikkaosastolla kun kaupunginjohtajan rouva tuli ostoksille? Siinä ei ollut väliä millään muulla kuin sillä, että myyjätär saa tungettua sen kielen mahdollisimman nopeasti mahdollisimman syvälle kaupunginjohtajan rouvan sulkijalihakseen.

[/quote]

Olipa huono metafora, sillä ruokatorvessakin on sulkijalihakset :'D

Vierailija
52/54 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ressukkaa, ap! Menit siis käymään "suuresta maailmasta" pitkästä aikaa kotikylälläsi eikä sinulle levitettykään punaista mattoa pokkuroinnista puhumattakaan. Sinut olisi totta kai pitänyt laskea kaljakuppilan jonon ohi sisään, sinähän tnyt hesalainen tai statilainen (se tee ei oikein tahto taittua!). Naapurien olisi pitänyt tulla osoittamaan sinulle kunnioitustaan, kun pienen kylän suuri tytär on palannut maailmalta, ihan samaan tapaan kuin Muhoksella viime vuonna, kun entinen missi ja maastamuuttaja suvaitsi tulla "vielä kerran" kotikonnuilleen.

Olen nuorena maalta isoon kaupunkiin muuttanut enkä ole koskaan kohdannut tuollaista negatiivista vastaanottoa kotiseudullani kuin ap ja moni muukin kirjoittaja. Enkä suinkaan kuulu mihinkään kylän vaikuttajasukuun, vaan olen pikemminkin aina ollut niitä maan hiljaisia. Aina olen kohdannut mukavia ihmisia, vanhoja tuttuja ja uusiakin tuttavuuksia. Mutta niinhän se on, että tuo vanha sanonta pitää edelleen paikkansa: Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Vierailija
53/54 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun maalla, siitä huolimatta että olen koulutettu ja matkustellut suorastaan paljon, edelleen muutamia kertoja vuodessa. Ovatko nämä asiat toisensa poissulkevat? Aloittaja kuulostaa samalta kuin entinen lukiokaveri joka muutti Hkiin opiskelemaan. Oli parissa kuukaudessa alkanut lespaamaan ja suupielestä tuli valehtelematta kuolakuplia samalla kun selitti miksi kaikki muut kuin yliopistotutkinnot ovat täysin mitättömiä. Asuin Helsingissä itse myös, mutta omaa rauhaa, tilaa enkä muutakaan vaihtaisi enää mihinkään. Tärkeintä varmaan missä itse viihtyy, mitä siinä kenenkään muun mielipide painaa? Kukaan ei kyttää toisten tekemisiä, naapurit ovat ihan mukavia, ei ole väkinäistä yhteisöllisyyttä, mutta vastaantullessa tervehditään tottakai. Koen että lapsilleni on iso rikkaus asua täällä eläinten ja kauniin luonnon keskellä. En joudu heille alusta saakka selittelemään elämän nurjaa puolta. Onnellisella ihmisellä ei ole mitään valitettavaa eikä vertailtavaa.

Vierailija
54/54 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä asuin helsingissä aikani, nautin siitä, vaikka totutteluun lappilaisesta pikkukylästä muuttaneena aikaa menikin. muutin sieltä ouluun ja totutteluun meni yhtälailla aikaa, mutta pidin siitäkin kaupungista. sitten törmäsin netissä parinsadan asukkaan kylässä asuvaan mieheen, vietin etäsuhde-elämää muutaman vuoden ja lopulta päätin muuttaa maalle hänen luokseen. totuttelu vei huomattavasti kauemmin kuin isompiin paikkoihin, mutta muutamassa vuodessa tästäkin on tullut koti. nyt olisi toiveena, ettei enää tarvitsisi muuttaa. ei sitä enää tässä iässä jaksaisi sitä vuoden etsikkoaikaa uudessa paikassa, oli se sitten kaupunki tai pikku maalaiskylä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä