Lähinnä säälittää maalaiset, jotka ovat niin itseään täynnä! Ov.
Kyllä kulttuurishokki on melkoinen, kun Helsingistä menee pieneen maalaiskylään, jossa ihmiset ovat pääosin ilkeitä, kouluttamattomia, työttömiä juoruilijoita. Ja kyllä, tämä on vastaus kaupunkilaisten haukkumiseen, jota nämä maalaiset itse tekevät. Satakertaa mieluummin kansainvälisessä, merellisessä, upeassa Helsingissä, jossa huippu koulut, yliopistot, parhaat työpaikat, kansainvälinen ilmapiiri, upeita asuinalueita, hyväpalkkaiset työt, mahtavat kollegat! ;)
Sellaiset maalaiset, jotka eivät tähän populistiseen haukkumiseen osallistu, ovat ok. Muut, lähinnä säälin. Ei ole käyty kuin kerran elämässä Kanarialla, jos sitäkään.
Kommentit (54)
Ap: ko ei nyt itse syyllisty siihen mistä maalaisia haukkuu?
Luepa viimeinen kappale tekstistäsi.
Niin se koulutus ei ole paikkakunnan lukio tai amis tai lähihoitajakoulu :P
Hihihi, ap kävi siis kotipaikkakunnallaan :) :) :).
Nämä sudeettisavolaiset jaksavat huvitttaa kerta toisensa jälkeen.
Kaikki eivät mahdu asumaan Helsinkiin. Kannattaa muuten vierailla muuallakin Suomessa. Voit jopa yllättyä iloisesti.
3, en ole käynyt lähiaikoina :) Ja tämä aloitus siksi, että viimeksi eilen sain aloituksen kaltaisen haukkumahyökkäyksen näiltä "ei tiedä että ei tiedä" -tyyppisiltä ihmisiltä. Ja kyllä, kulttuurishokki on todellakin molemminpuolinen! :)
Live and let live!
Helsinki ei ole pelkästään Suomen persereikä, siellä näköjään asuukin niitä.
Kyllä on kultuurishokki tulla täältä ulkomailta Helsiinkin lentokoneella tai autolautalla. Onneksi pääsen nopealla autolla siitä äkkiä pois.
Minullekin tulee taas pieni kulttuurishokki ensi viikolla, kun joudun käväisemään Helsingissä :)
t. Keski-eurooppalaisessa miljoonakaupungissa asuva
Noh, kun se on niin raskasta asua siellä maalla. Töihin ja kouluun meno on hankalaa, kauppoihin meno on hankalaa, harrastuksiin meno on niin hankalaa, kun yhteiskunta ei järjetä, että elämä olisi yhtä helppoa kuin kaupungissa. Ymmärrystä nyt vähän, joooko?!
Mä en ole koskaan tavannut tuollaisia ihmisiä, itseään täynnä olevia maalaisia. Yleensä olen pitänyt kaikista maalaisista, toisin kuin kaupunkilaisista. Tosin tunnen enemmin kaupunkilaisia, että kai siihen määrään sitten mahtuu kaikkia ääri-ilmiöitä. Haluaisin itse muuttaa maalle, enkä menisi koskaan minnekään Kanarialle.
Helsinkin on liian iso kaupunki. Itse asiassa kaikki Suomen kaupungit ovat liian isoja, ne pienimmätkin. Oikea elämä on siellä järvien rannoilla metsien keskellä, missä tuoksuu pihka ja multa eikä katuvalot loista.
Mä asun maalla,mutta tykkään käydä kaupungeissa.mun ammattia ei pysty kuitenkaan Helsingissä harjoittaa ja viihdyn täällä tuppukylässä.lapsilla on tilaa ja turvallista temmeltää.lentokenttä on puolen tunnin päässä ja sieltä pääsee mihin vain.
Joku muu asuu tyytyväisenä Helsingin keskustassa.Kaikki voittaa siis?
No hyvä kun ap on saanut käydä oikein huippu koulut. On varmasti myös huippu älykäs. Ainakin vaikuttaa huippu fiksulta. Todennäköisesti myös huippu tyylikäs. Ap:n kotikin on taatusti huippu viihtyisä. Puhumattakaan aviomiehestä, joka on huippu komea ja huippu tuloinen. Lapsetkin ovat huippu lahjakkaita.
Onnea ap:lle huippu elämään ;)
Miksi täällä on niin paljon typeriä provoja?
maalla ollaan töissä kotona :D Yleissivistyksesi on melkoinen
Jotenkin kyllästyttää tämä maakuntien henkinen sisällissota. Eikö muuta viihdettä ole kuin solvata ja halventaa toisia ihmisiä asuinpaikan perusteella? Tuleeko siitä hyvä olo, kun oikein haisevan törkyämpärin kaataa helsinkiläisen tai heinäveteläisen niskaan?
[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 09:06"]
Jotenkin kyllästyttää tämä maakuntien henkinen sisällissota. Eikö muuta viihdettä ole kuin solvata ja halventaa toisia ihmisiä asuinpaikan perusteella? Tuleeko siitä hyvä olo, kun oikein haisevan törkyämpärin kaataa helsinkiläisen tai heinäveteläisen niskaan?
[/quote]
Mä olen miettinyt, että voisi johtua siitä, että ihmiset, jotka on asuneet koko elämänsä samalla paikkakunnalla, eivät ymmärrä, että muuallakin voi olla ihan hyvä olla. Toinen ryhmä ovat sitten ne, jotka ovat kotoisin maalta ja muuttaneet kaupunkiin, ja mielikuva maaseudusta perustuu teini-ikäisen mustavalkoiseen maailmankuvaan.
Mä oon itse kotoisin pikkukaupungista, opiskelin ja työskentelin yli 10 vuotta Helsingissä, asunut kahdesti ulkomailla ja nyt asun maalla. Ainakin mielestäni olen nähnyt hyvät ja huonot puolet sekä maalla että kaupungissa asumisesta, ja myös ne kaikki harmaan sävyt välissä.
[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 08:29"]
Kyllä kulttuurishokki on melkoinen, kun Helsingistä menee pieneen maalaiskylään, jossa ihmiset ovat pääosin ilkeitä, kouluttamattomia, työttömiä juoruilijoita. Ja kyllä, tämä on vastaus kaupunkilaisten haukkumiseen, jota nämä maalaiset itse tekevät. Satakertaa mieluummin kansainvälisessä, merellisessä, upeassa Helsingissä, jossa huippu koulut, yliopistot, parhaat työpaikat, kansainvälinen ilmapiiri, upeita asuinalueita, hyväpalkkaiset työt, mahtavat kollegat! ;)
Sellaiset maalaiset, jotka eivät tähän populistiseen haukkumiseen osallistu, ovat ok. Muut, lähinnä säälin. Ei ole käyty kuin kerran elämässä Kanarialla, jos sitäkään.
[/quote]
fiksua ja muunkinlaista käytöstä löytyy molemmista.