Huijattiinko mua
Laitoin Toriin ostoilmoituksen kirjoista. Eräs miespuolinen, nimestä päätellen otti yhteyttä ja tarjosi etsimääni. Pyysin tuotteesta kuvaa mutta hän ei sitä puhelimellaan onnistunut saamaan jostain syystä. Kertoi tämän ja totesi "toivottavasti voit sanaani luottaa". Tässä kohtaa vähän hälytyskellot soi että onkohan koko kirjoja olemassa. Kirjoiteltiin. Lupasi, että jos ostan niin vie pikimmiten paketin postiin kun saa kuvan kuitista. No. Kuvan saatuaan tyypistä ei ole kuulunut vaikka tänäänkin olen kirjotellut sille. Jos mua on huijattu, niin onko mitään tehtävissä? Mulla on joku nimi ja tilinumero johon maksoin. Fonecta löytää ainakin saman nimisen samasta kaupungista jossa myyjä väitti asuvansa. Ei ole kuin 40e kyse mutta minulle se on iso raha. Lapselle olin ostamassa syntymäpäivä ja joululahjaa tässä.
Kommentit (51)
Jos täällä jotakin on onnistuneesti huijattu, niin näitä tämän palstan urvelo-lukijoita. Porukkaa ottaa tämmöisen trollin ihan tosissaan.
Vierailija kirjoitti:
Tee toki ilmoitus. Jos rötöksiä useita, tyyppi voi hyvinkin jäädä kiinni.
Teen kyllä. Ymmärrän sinänsä jos poliisit ei moista kummemmin ala tutkia kun moisesta summasta kyse. Mutta täytyyhän tässä ton nimen ja tilinumeron täsmätä jotta summa on mennyt halutulle tilille? Nimi ja tilinumero siis oltava myyjän tai ainakin jonkun sen tutun. Ei siinä paljoa tutkittavaa olisi.
ap
Ei vit... kirjoitti:
Jos täällä jotakin on onnistuneesti huijattu, niin näitä tämän palstan urvelo-lukijoita. Porukkaa ottaa tämmöisen trollin ihan tosissaan.
Mielummin hyväuskoinen kuin vähä-älyinen, joka saa hupia näin huonosta trollamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Tee ilmoitus Toriin.
Tein. Ja lupasivat antaa poliisille kaiken tiedon tarvittaessa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Tee rikosilmoitus.
Itse tein, kun ostin 40 e kahvinkeittimen josta puuttui tärkeä osa. Siis sellainen jota ilman keitin ei toimi. Tein ilmoituksen ajatellen ettei se johda mihinkään, mutta tekijän nimi on tiedossa jos tulee uusia huijauksia.
Kummastus oli suuri kun parin viikon päästä poliisin tutkinta soitti ja sanoi että homma viedään syyttäjälle ellei saada myyjän kanssa peruttua kauppaa kahden päivän kuluessa. Saatiin onneksi (sain pitää keittimen loput osat ja rahat takaisin). Poliisi soitti vielä uudestaan ja kysyi että meneekö syytteeseen asti, sanoin että homma ok ja kiitos paljon. Kerroin vielä että en olisi uskonut että moisesta summasta olisi virkavalta kiinnostunut. Vastaus: "miksi ihmeessä ei oltaisi kiinnostuneita? Homma on selvää pässinlihaa, kyseessä on petos ja syyttäjällehän asia kuuluu."
Vaikka oma keissisi ei johtaisikaan siihen että saat rahasi takaisin, teet palveluksen seuraaville joita myyjä huijaa.
Kiva kuulla että sinulla kävi noin hienosti! Joku tutki asian ja se vielä eteni tohon pisteeseen.
ap
Ei vit... kirjoitti:
Miten niin trollin?
Tuo on ihan yleinen tapa tehdä kauppaa, silloin kun myyntihinta on pieni.
Vierailija kirjoitti:
Älä ikinä maksa ennen kuin olet saanut tuotteen, äläkä ikinä lähetä tuotetta ennen kuin olet olet saanut maksun. Toimii!
mä en lähetä tuotetta ennen kuin maksu näkyy tilillä. Toimii!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kantapäänkauta kirjoitti:
Valitettavasti et tule rahojasi takaisin saamaan. Narkkarit ja muut laitapuolen kulkijat etsivät nimenomaan tuolta noita ostoilmoituksia mihin sitten vastaavat ja syöttävät ummet ja lammet että saisivat rahat tilisiirtona. Tosiasiassa tavaraa heillä ei ole olemassakaan.
Itselleni kävi samoin. Rikosilmoituksenkin tein, mutta taisi mappi ö:hön mennä sekin.
No tätä pelkään. Oma vikani jos näin nyt kävi. Olis vaan pitänyt lopettaa kaupankäynti siihen kun kuvaa ei tullut. Pienesti toivon vielä josko tästä myyjästä kuuluisi. Huomiseen saa aikaa. Muuten teen sen rikosilmoituksen, silläkin uhalla ettei siitä mitään hyötyä ole :(
ap
Joo, kuormita vaan poliisia omasta tyhmyydestäsi. Hohhoijaa.
Ahaa, muiden rikokset on nykyään omalla kontolla.
Mulle meinas käydä samoin, onneks googlasin henkilön nimen. Täys huijari. Säästy 30e. Tää oli siis nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen kyllä. Ymmärrän sinänsä jos poliisit ei moista kummemmin ala tutkia kun moisesta summasta kyse. Mutta täytyyhän tässä ton nimen ja tilinumeron täsmätä jotta summa on mennyt halutulle tilille? Nimi ja tilinumero siis oltava myyjän tai ainakin jonkun sen tutun. Ei siinä paljoa tutkittavaa olisi.
ap
Niin no kyllähän ne tilinnumerosta pankista saa selville kuka on. Mutta se nimi jonka myyjä sinulle antoi, niin tuskin on oikea.
Nimen ei tarvitse "täsmätä" tilinnumeron kanssa. Voisin siirtää vaikka isäni tilille rahaa mutta laittaa nimeksi esim. Muumipeikko. Ei mitään väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä ikinä maksa ennen kuin olet saanut tuotteen, äläkä ikinä lähetä tuotetta ennen kuin olet olet saanut maksun. Toimii!
mä en lähetä tuotetta ennen kuin maksu näkyy tilillä. Toimii!
Näin minäkin olen toiminut myyjänä ja mitään ongelmia ei ole ollut. Jokusen vuoden kuitenkin olen tavaroita myynyt alkuun huutonetin kautta ja nykyään torin.
ap
Mulle kävi samalla tavalla. Sanoi muka lähettäneensä, mutta ei alkanut viikossa kuulumaan enkä saanut lähetystunnustakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä maksoit vaikka et ollut saanut kuvaa?
Sanoppa se. Kai halusin vain uskoa, että hällä tosiaan on ne kirjat. Olen niitä tässä jo jonkin aikaa etsinyt eikä tunnu käytettynä löytyvän niin. . Mutta kai tolla tilinumerolla luulisi poliisi saavan tietoon kenen se on ja vaatia rahat takaisin?
ap
Ei poliisit tutki noin pieniä summia. Valitettavasti.
Kannattaisi tutkia, koska varmasti on huijannut muitakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Niin no kyllähän ne tilinnumerosta pankista saa selville kuka on. Mutta se nimi jonka myyjä sinulle antoi, niin tuskin on oikea.
Nimen ei tarvitse "täsmätä" tilinnumeron kanssa. Voisin siirtää vaikka isäni tilille rahaa mutta laittaa nimeksi esim. Muumipeikko. Ei mitään väliä.
Onko noin? Sanotaan nyt vaikka että myyjä kertoi nimekseen Pekka Virtanen. Maksaessani kirjoja, mobiilipankissa se korjasi nimeksi Pertti Virtanen. Mistä se sen etunimen sitten kaivoi?
ap
Ja kumpaakin nimeä olen googletellut, jälkeenpäin kylläkin ja ainut mitä löytyy, on saman niminen samasta kylästä. Tiedä sitten onko tämä myyjä vai joku ihan muu.
ap
Torion helppo paikka monelle huijarille. Rahat menee huumeisiin, ei siinä moraalit enää ole kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Nimen ei tarvitse "täsmätä" tilinnumeron kanssa. Voisin siirtää vaikka isäni tilille rahaa mutta laittaa nimeksi esim. Muumipeikko. Ei mitään väliä.Onko noin? Sanotaan nyt vaikka että myyjä kertoi nimekseen Pekka Virtanen. Maksaessani kirjoja, mobiilipankissa se korjasi nimeksi Pertti Virtanen. Mistä se sen etunimen sitten kaivoi?
ap
Vai niin. No varmaan sitten riippuu pankista. Itselläni on tullut monasti kirjoitusvirheitä ja silti on mennyt. Eikä ole nimi korjaantunut oikeaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Nimen ei tarvitse "täsmätä" tilinnumeron kanssa. Voisin siirtää vaikka isäni tilille rahaa mutta laittaa nimeksi esim. Muumipeikko. Ei mitään väliä.Onko noin? Sanotaan nyt vaikka että myyjä kertoi nimekseen Pekka Virtanen. Maksaessani kirjoja, mobiilipankissa se korjasi nimeksi Pertti Virtanen. Mistä se sen etunimen sitten kaivoi?
ap
Vai niin. No varmaan sitten riippuu pankista. Itselläni on tullut monasti kirjoitusvirheitä ja silti on mennyt. Eikä ole nimi korjaantunut oikeaksi.
Hei
Jäi häiritsemään tämä nimiasia. Luin jostain, että jos molemmilla on sama pankki niin tekee näin. Molemmilla tässä tapauksessa N.rdea.
Ja rikosilmoitus tehty. Saa nähdä seuraako mitään.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
Hei
Jäi häiritsemään tämä nimiasia. Luin jostain, että jos molemmilla on sama pankki niin tekee näin. Molemmilla tässä tapauksessa N.rdea.
Ja rikosilmoitus tehty. Saa nähdä seuraako mitään.
ap
Voi olla että tosiaan saman pankin sisällä korjaantuu. Muuten olen huomannut, että vielä aika hiljattain on maksu tullut perille, vaikka maksun saajaksi on laitettu aivan väärä nimi. Näin siis sekä Suomesta että ulkomailta tulleissa maksuissa.
Vuosia sitten huomasin eron virolaisten pankkien käytännössä. Maksu ei lähde eikä mene perille, jos maksun saaja ei ole oikein. Koska maksuja, jostka on tulossa virolaiselle tilille, Virosta, Suomesta tai jostain kolmannesta maasta.
Tämä ei auta alkuperäistä asiaasi, mutta olen miettinyt, voisiko tälläinen käytäntö(/laki?) vähentää noiden ennakkomaksupetosten tehtailua.
Tee rikosilmoitus.
Itse tein, kun ostin 40 e kahvinkeittimen josta puuttui tärkeä osa. Siis sellainen jota ilman keitin ei toimi. Tein ilmoituksen ajatellen ettei se johda mihinkään, mutta tekijän nimi on tiedossa jos tulee uusia huijauksia.
Kummastus oli suuri kun parin viikon päästä poliisin tutkinta soitti ja sanoi että homma viedään syyttäjälle ellei saada myyjän kanssa peruttua kauppaa kahden päivän kuluessa. Saatiin onneksi (sain pitää keittimen loput osat ja rahat takaisin). Poliisi soitti vielä uudestaan ja kysyi että meneekö syytteeseen asti, sanoin että homma ok ja kiitos paljon. Kerroin vielä että en olisi uskonut että moisesta summasta olisi virkavalta kiinnostunut. Vastaus: "miksi ihmeessä ei oltaisi kiinnostuneita? Homma on selvää pässinlihaa, kyseessä on petos ja syyttäjällehän asia kuuluu."
Vaikka oma keissisi ei johtaisikaan siihen että saat rahasi takaisin, teet palveluksen seuraaville joita myyjä huijaa.