Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huijattiinko mua

Vierailija
29.09.2020 |

Laitoin Toriin ostoilmoituksen kirjoista. Eräs miespuolinen, nimestä päätellen otti yhteyttä ja tarjosi etsimääni. Pyysin tuotteesta kuvaa mutta hän ei sitä puhelimellaan onnistunut saamaan jostain syystä. Kertoi tämän ja totesi "toivottavasti voit sanaani luottaa". Tässä kohtaa vähän hälytyskellot soi että onkohan koko kirjoja olemassa. Kirjoiteltiin. Lupasi, että jos ostan niin vie pikimmiten paketin postiin kun saa kuvan kuitista. No. Kuvan saatuaan tyypistä ei ole kuulunut vaikka tänäänkin olen kirjotellut sille. Jos mua on huijattu, niin onko mitään tehtävissä? Mulla on joku nimi ja tilinumero johon maksoin. Fonecta löytää ainakin saman nimisen samasta kaupungista jossa myyjä väitti asuvansa. Ei ole kuin 40e kyse mutta minulle se on iso raha. Lapselle olin ostamassa syntymäpäivä ja joululahjaa tässä.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä maksoit vaikka et ollut saanut kuvaa?

Vierailija
2/51 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmyydestä sakotetaan. Älä luota tuntemattomiin. Ja tutumpiakin on usein syytä epäillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoppa se. Kai halusin vain uskoa, että hällä tosiaan on ne kirjat. Olen niitä tässä jo jonkin aikaa etsinyt eikä tunnu käytettynä löytyvän niin. . Mutta kai tolla tilinumerolla luulisi poliisi saavan tietoon kenen se on ja vaatia rahat takaisin?

ap

Vierailija
4/51 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ikinä maksa ennen kuin olet saanut tuotteen, äläkä ikinä lähetä tuotetta ennen kuin olet olet saanut maksun. Toimii!

Vierailija
5/51 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti et tule rahojasi takaisin saamaan. Narkkarit ja muut laitapuolen kulkijat etsivät nimenomaan tuolta noita ostoilmoituksia mihin sitten vastaavat ja syöttävät ummet ja lammet että saisivat rahat tilisiirtona. Tosiasiassa tavaraa heillä ei ole olemassakaan.

Itselleni kävi samoin. Rikosilmoituksenkin tein, mutta taisi mappi ö:hön mennä sekin.

Vierailija
6/51 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoppa se. Kai halusin vain uskoa, että hällä tosiaan on ne kirjat. Olen niitä tässä jo jonkin aikaa etsinyt eikä tunnu käytettynä löytyvän niin. . Mutta kai tolla tilinumerolla luulisi poliisi saavan tietoon kenen se on ja vaatia rahat takaisin?

ap

Ei poliisit tutki noin pieniä summia. Valitettavasti.

Vierailija
7/51 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että lähetystunnus heti tai teet rikosilmoituksen.

Mitä kirjoja etsit?

Vierailija
8/51 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ikinä maksa ennen kuin olet saanut tuotteen, äläkä ikinä lähetä tuotetta ennen kuin olet olet saanut maksun. Toimii!

No toimii ja toimii. Ei tuu huiijatuks mutta ei myöskään saa mitään myytyä tai ostettua tuolla keinolla.

Vierailija
9/51 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huijattiin.

Vierailija
10/51 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantapäänkauta kirjoitti:

Valitettavasti et tule rahojasi takaisin saamaan. Narkkarit ja muut laitapuolen kulkijat etsivät nimenomaan tuolta noita ostoilmoituksia mihin sitten vastaavat ja syöttävät ummet ja lammet että saisivat rahat tilisiirtona. Tosiasiassa tavaraa heillä ei ole olemassakaan.

Itselleni kävi samoin. Rikosilmoituksenkin tein, mutta taisi mappi ö:hön mennä sekin.

No tätä pelkään. Oma vikani jos näin nyt kävi. Olis vaan pitänyt lopettaa kaupankäynti siihen kun kuvaa ei tullut. Pienesti toivon vielä josko tästä myyjästä kuuluisi. Huomiseen saa aikaa. Muuten teen sen rikosilmoituksen, silläkin uhalla ettei siitä mitään hyötyä ole :(

ap

Vierailija
11/51 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi samoin. Mulla oli myös osto ilmoitus kirjoista. Tein ilmoituksen toritukeen ja rikosilmoituksen. Poliisi ei tee kyllä asialle mitään, mutta ajattelin, että jos myyjä olisi tehnyt paljonkin vastaavaa, silloin kai ilmoituksesta hyötyä olisi.

Vierailija
12/51 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai poliisiko tutkisi 40 euron "rikosta"? älä unta näe 

Vierailija
13/51 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloittaja uskoisi nigerialaiskirjeetkin. koska te vatussit opitte? 

Vierailija
14/51 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kantapäänkauta kirjoitti:

No tätä pelkään. Oma vikani jos näin nyt kävi. Olis vaan pitänyt lopettaa kaupankäynti siihen kun kuvaa ei tullut. Pienesti toivon vielä josko tästä myyjästä kuuluisi. Huomiseen saa aikaa. Muuten teen sen rikosilmoituksen, silläkin uhalla ettei siitä mitään hyötyä ole :(

ap

Joo, kuormita vaan poliisia omasta tyhmyydestäsi. Hohhoijaa. 

Vierailija
15/51 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ne rahat menneet kankkulan kaivoon.

Tee toki rikosilmoitus, todennäköisesti kyseessä on kumminkin persaukinen luottotiedot menettänyt ihminen, joten rahoja tuskin saat takaisin.

Vierailija
16/51 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ne samat kirjat. Laita tilille xyz rahaa ja saat kirjat jo tänään!

Vierailija
17/51 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee toki ilmoitus. Jos rötöksiä useita, tyyppi voi hyvinkin jäädä kiinni.

Vierailija
18/51 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata murehtia. Ota tästä opiksesi. Loppujen lopuksi on kuitenkin aika pienestä oppirahasta kyse. Rehellisen ihmisen on vaikea ymmärtää miksi joku huijaisi noin pienestä summasta mutta niitä kyllä vain on...

Vierailija
19/51 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kirjoja haet, saat ilmaiseksi, jos meiltä löytyy.

Vierailija
20/51 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee ilmoitus Toriin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme