Saitko työsi avoimella hakemuksella vai mol.fi:n kautta?
Vai kysyttiinkö sinua ilman, että laitoit edes hakemusta?
Kommentit (37)
[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 22:40"]Laitoin vapaamuotoisen hakemuksen. Luojan kiitos paikkaa ei ollut ilmoitettu molliin, koska ilman sen kummempaa ilmoitteluakaan hakijoita oli noin 200.
[/quote]
Miten 200 ihmistä voi tietää hakea työpaikkaa, josta ei ole ilmoitettu missään? Ovatko he kaikki olleet selvännäkijöitä tai ennustajia?
Suhteilla, kysyttiin töihin ilman hakemusta.
Pari työtä on löytynyt mol.fi:n kautta, yksi aivoimella hakemuksella ja yksi niin, että kävin paikan päällä kysymässä töitä.
Suoralla hakemuksella tiettyyn työhön. Yhtään työpaikkaa en ole vielä saanut työkkärin avustamana, ja tuskin se pulju ikinä kenellekään töitä onnistuu välittämäänkään.
Ensimmäisestä työstäni nykyisellä työnantajalla ilmoitettiin muistaakseni Oikotiellä. Sen jälkeen olen saanut uudet työtehtävät sisäisen haun kautta. Esim. nykyiseen työtehtävääni oli vain sisäinen haku.
Olen ollut kymmenen vuotta kaupan alalla. Sain tämän paikan soittelemalla eri paikkoihin ja kysymällä töitä.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 22:45"]
[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 22:40"]Laitoin vapaamuotoisen hakemuksen. Luojan kiitos paikkaa ei ollut ilmoitettu molliin, koska ilman sen kummempaa ilmoitteluakaan hakijoita oli noin 200.
[/quote]
Miten 200 ihmistä voi tietää hakea työpaikkaa, josta ei ole ilmoitettu missään? Ovatko he kaikki olleet selvännäkijöitä tai ennustajia?
[/quote]
Kirjoitin "ilman sen kummempaa ilmoittelua", eli avoimesta paikasta oli hyvin epämääräinen maininta sosiaalisessa mediassa.
Pari kertaa mua on pyydetty, kerran vaihdoin suhteiden avulla. Loput kerrat suora hakemus lehdessä olleeseen ilmoitukseen.
Kysymys on hassu, avoimien hakemusten ja mol.fi lisäksi on aika paljon rekrykanavia. Esimerkiksi firmojen omilla nettisivuilla olevat haut, kaupalliset rekrysivut kuten Oikotie ja Monsteri, rekryfirmat (näiden sivut, hankijapankit, vuokratyö, suorahaut), some-ilmoitukset, tuttujen kautta löydetyt paikat, jne. Ja kaikkien kautta voi oikeasti löytää töitä.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 23:25"]
Kysymys on hassu, avoimien hakemusten ja mol.fi lisäksi on aika paljon rekrykanavia. Esimerkiksi firmojen omilla nettisivuilla olevat haut, kaupalliset rekrysivut kuten Oikotie ja Monsteri, rekryfirmat (näiden sivut, hankijapankit, vuokratyö, suorahaut), some-ilmoitukset, tuttujen kautta löydetyt paikat, jne. Ja kaikkien kautta voi oikeasti löytää töitä.
[/quote]
Ja mitkäköhän firmojen omien sivujen, Oikotien, Monsterin ja monien muiden paikat ei ole mol.fi:ssä?
[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 23:40"]
[/quote]
Ja mitkäköhän firmojen omien sivujen, Oikotien, Monsterin ja monien muiden paikat ei ole mol.fi:ssä?
[/quote]
No vaikka kuinka monet. Mol.fi on sellainen luuserihakijoiden kaatopaikka, että tässä taloustilanteessa joka ikinen vähänkin houkutteleva ilmoitus siellä poikii läjäpäin turhia, huonoja hakemuksia. Monet firmat jättävät sen väliin ja käyttävät kanavia, joissa tietävät tavoittavansa sopivamman kohderyhmän. Paljon parempi saada pieni määrä hyviä hakemuksia kuin sadoittain sekalaisia.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 23:45"]
[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 23:40"]
[/quote]
[/quote]
No vaikka kuinka monet. Mol.fi on sellainen luuserihakijoiden kaatopaikka, että tässä taloustilanteessa joka ikinen vähänkin houkutteleva ilmoitus siellä poikii läjäpäin turhia, huonoja hakemuksia. Monet firmat jättävät sen väliin ja käyttävät kanavia, joissa tietävät tavoittavansa sopivamman kohderyhmän. Paljon parempi saada pieni määrä hyviä hakemuksia kuin sadoittain sekalaisia.
[/quote]
Roskaa! Jokaikinen paikka, jonka olen huomannut muualla kuin mol.fi:ssä, on ollut myös mol.fi:ssä. Nykyisin tiedetään, että kannattaa laittaa se vapaa työpaikka mol.fi:hin, kun kaikki sen tietää. Sillä tavalla saa hakemuksia. Jotain onnetonta Monsteria lukee ihmiset, jotka luulee näin saavansa parempia töitä, kun totuus on se, että hahaha.
Mut joo. Todista, että olen väärässä. Anna linkki Monsterissa olevaan työpaikkaan, joka ei olisi mol.fi:ssä. Jos näin on, niin olet saanut osoitettua, että minä olen väärässä. Anna mennä, kyllä minä pystyn myöntämään sen, että olen ollut väärässä.
Kyllä minusta nuo Monsterin ja Oikotien paikat ovat myös Mol.fissä. Samoin vuokra-ja rekryfirmojen ilmot ovat Molin sivuilla.
Aika monta työhakemusta olen tänä vuonna laittanut. Kolme haastista takana, ei napannut. Tosin yhdessä oli ollut paljon potentiaalia, mutta ongelmana kovin pieni tuntimäärä. Olen korkeakoulutettu kaupalliselle alalle ja hakenut tehtäviä laidasta laitaan: asiakaspalveluun, ohjaukseen ja kaupanalalle. Oikeasti todella ennakkoluulottomasti ja mulla on työkokemustakin jo paljon. Tuntuu, että tuo tutkinto on jo vähän rasite. Ei pääse haastikseen ns. helppoihin töihin, vaikka niihin oikeasti haluaisin. En havittele mitään 6000 euron kk-palkkaa, vaan tässä taloustilanteessa riittäisi paljon vähemmän ja ns. perustyö.:.
Sain työni aikanaan samasta paikasta, jossa tein opiskeluun liittyvän harjoittelun. Se oli 8 vuotta sitten.
[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 00:01"]
Kyllä minusta nuo Monsterin ja Oikotien paikat ovat myös Mol.fissä. Samoin vuokra-ja rekryfirmojen ilmot ovat Molin sivuilla.
[/quote]
Hyss! Olen niin monen idiootin kuullut kertovan tästä, että ei löydy mol.fi:stä Monsterin töitä, että... Jätetään tää kertomatta niille ja nauretaan mielessämme räkäsesti niille :-)
En ole koskaan lähettänyt avointa hakemusta. Useimpiin työpaikkoihin on vain pyydetty. Nykyisestä työstäni oli ilmoitus lehdessä. Työnantajani ilmoittaa avoimista työpaikoista omilla nettisivuillaan ja Oikotiessä ja joskus lehdessäkin. Mol.fi ei ole mikään automaatio. En tiedä onko paikkani hakuilmoitus ollut siellä.
[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 00:11"]
En ole koskaan lähettänyt avointa hakemusta. Useimpiin työpaikkoihin on vain pyydetty. Nykyisestä työstäni oli ilmoitus lehdessä. Työnantajani ilmoittaa avoimista työpaikoista omilla nettisivuillaan ja Oikotiessä ja joskus lehdessäkin. Mol.fi ei ole mikään automaatio. En tiedä onko paikkani hakuilmoitus ollut siellä.
[/quote]
Sittenhän pystyt antamaan linkin työpaikkasi avoimeen työpaikkaan, joka on Oikotiellä, mutta ei mol.fi:ssä.
No enpä mielelläni, ei ole yhtään avointa paikkaa tällä hetkellä ja työnantaja ei ole mikään suuri muutenkaan. En halua profiloitua av-mammana. Mutta jos et tätä halua uskoa niin se ja sama minulle.
TeliaSoneralla on esim. nyt oikotiellä Account Executiven paikka auki, jota ei ole mol.fi:ssä. Sama tilanne Boreniuksen Controllerin paikassa
Laitoin vapaamuotoisen hakemuksen. Luojan kiitos paikkaa ei ollut ilmoitettu molliin, koska ilman sen kummempaa ilmoitteluakaan hakijoita oli noin 200.