Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä tilanteessa sinä, asiakaspalvelija, olet ollut väärässä/mokannut?

Vierailija
09.12.2013 |

Usein saa lukee sitä miten asiakas on mokaillut tai ollut törttö mut miten sitten toisinpäin? eli missä tilanteessa asiakaspalvelussa on sulla palvelun tarjoajana sattunut joku moka tai olet joutunut myöntämään asiakkaan olleen oikeassa?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollessani hotellin respassa töissä, eräs miesasiakas tuli puhumaan jotain ihme kieltä ja en saanut mitään selvää. Kysyin ystävällisesti puhuuko hän englantia ja hän vastasi karusti olevansa australialainen ja puhuvansa sitä parhaillaan. Korjasi sitten aksenttiaan ja selitti asian uudelleen. Vaihdoin aika rajusti väriä muutamaan otteeseen, mutta ihan hyvässä hengessä moikkailtiin aina kun kulki respan ohi :)

Vierailija
2/13 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on tullut ärähdettyä asiakkaalle ihan turhaan, vaikka olisi pitänyt pystyä malttamaan mielensä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus unohtanut antaa alennuksen tuotteesta. Onneksi asiakas on itse huomauttanut siitä. Noloa koska jos asiakas on luullut että tarkoituksella pimitän! Hälyttimiä jäänyt vaatteisiin jne

Vierailija
4/13 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin kerran erään tarjouksen loppuneen jo edellisenä päivänä.

Vierailija
5/13 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kioskissa myyjänä kävi kerran totaalinen ajatuskatkos. Asiakas pyysi tiettyä tupakkamerkkiä mut mie otinkin hyllystä sen vierestä paketin kortsuja ja löin tiskiin. Se palvelutilanne hoitui sitte loppuun naama punasena mut asiakas sai tupakkinsa myös ilman kortsuja.

Vierailija
6/13 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus mennyt lupaamaan asiakkaalle sellaisen tuotteen, mitä mitä ei saanutkaan miltään meidän tavarantoimittajalta. Asiakas suhtautui onneksi tilanteeseen asiallisesti ja hyväyksyi anteeksipyyntöni.

Vierailija
7/13 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo, että johonkin tuotteeseen jää hälytin, on ihan hirveän noloa. Tekisi mieli hypätä pöydälle ja huutaa että minun vika, kukaan ei yrittänyt varastaa. Varsinkin kun nuo tilanteet menevät niin nopeasti ohi, että jokin kuulutus ei hirveästi tilannetta enää pelasta, kun paikalla olleet ovat jo poistuneet. Olen aina varma, että kyseinen asiakas ei enää toista kertaa tule samaan kauppaan sen takia.

Vierailija
8/13 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 22:03"]ollessani hotellin respassa töissä, eräs miesasiakas tuli puhumaan jotain ihme kieltä ja en saanut mitään selvää. Kysyin ystävällisesti puhuuko hän englantia ja hän vastasi karusti olevansa australialainen ja puhuvansa sitä parhaillaan. Korjasi sitten aksenttiaan ja selitti asian uudelleen. Vaihdoin aika rajusti väriä muutamaan otteeseen, mutta ihan hyvässä hengessä moikkailtiin aina kun kulki respan ohi :)

[/quote]

Sori, miinuspeukutin vahingossa!

Vierailija
9/13 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukussa aikanaan pomo tuli sanomaan, että velaksi ei enää jollei aiempi saldo näytä nollaa. Erään asiakkaan kohdalla kysyin sitten saldon näyttäessä jotain viittä maksamatonta ostoskertaa että maksaako hän kaikki nämä nyt tuon tämänkertaisen lisäksi. Asiakas oli ihan öö mutta lopulta mun käsittääkseni poistui kassalta ihan hyvissä mielin, maksoi siis vain senkertaiset. Pari päivää myöhemmin puolisonsa tuli uusien ostosten kanssa kassalle ja toistin kysymykseni, tämä alkaa vittuilemaan että mitä sä tollaisia kysyt ja mun puolisolta myös, ei kuulu sulle ja meillä on sopimus. Selvä. Pomo oli tämän mulle jättänyt kertomatta ja kun en ajatustenlukija ole, tunsin paitsi myötähäpeää asiakkaan puolesta, myös oman toimintani idioottimaiseksi.

Vierailija
10/13 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ihan kertaa tai kahtakaan.  Myyn sen verran laajoja kokonaisuuksia, joissa pitää varmistaa esim. tuotekokonaisuuden osien saatavuus parhaimmillaan kolmelta tai neljältä eri taholta, jotka voivat antaa minulle ristiriitaista tietoa, ettei näiltä voi välttyä. 

Näissä tilanteissa pyydän asiakkaalta vilpittömästi anteeksi, ja tarjoan tarvittaessa hyvitystä. On edustamani yhtiön linja, mutta kyllä tässä duunissa on tullut aidosti nöyräksi myös. 

Vierailija
11/13 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tapana mokailla tai olla väärässä. Onneksi sitä asiakaspalvelua joutui harjoittamaan vain opiskeluaikana. Sen verran idioottia porukkaa ne haastavat asiakkaat ovat.

Vierailija
12/13 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 22:34"]Ei ole tapana mokailla tai olla väärässä. Onneksi sitä asiakaspalvelua joutui harjoittamaan vain opiskeluaikana. Sen verran idioottia porukkaa ne haastavat asiakkaat ovat.

[/quote]

Mä lisäisin tähän, että sittenhän ne asiakkaat vasta haastavia ovatkin kun niillä on omia asiakkaita = ei siis ketään muuta kelle vittuilla kuin ne lähtöpisteen ihmiset.

Vierailija
13/13 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekan nuppi oli jäänyt tienpäälle. Olin tuolloin keskuksessa päivystämässä, ja autolle olisi pitänyt tilata hinaus. 

Kuljettaja soitti parin tunnin päästä ja kysyi, koskahan hinuri tulee. Säikähdin, sillä koko homma oli unohtunut muiden töiden jalkoihin. En keksinyt mitään selitystä, vaan sanoin miten asia meni. Pyytelin toki kovasti anteeksi. Mies oli vihainen ja pettynyt, ja ihmekö tuo.